Miksi lihavia puolustaessa loukataan aina hoikkia?
En ymmärä tämän asian pointtia. "Kyllä naisessa pitää olla jotain kiinni otettavaa!" yms. Myös lihavat itse tuntuvat loukkaavan laihoja pönkittääkseen omaa itsetuntoaan, vaikka luulisi heillä riittävän empatiaa myös heille. Lisäksi yhteiskunnassa tuntuu olevan täysin soveliasta kommentoida hoikan painoa tyyliin "söisit nyt sinäkin jotain, kuihdut kohta kasaan". Sen sijaan jos päinvastaista menee sanomaan lihavalle, on helvetti irti.
Monet ovat hoikkia luonnostaan jos on vaikka nopea aineenvaihdunta, ja itseasiassa usein painon kohottaminen voi olla vaikeampaa kuin sen pudottaminen. Kilot kyllä lähtevät jos vähentää syömistä, mutta tunnen monia jotka syövät kuin siat eivätkä silti liho.
Kommentit (55)
Hoikat naiset ovat aina kauniita ja seksikkäitä, toisin kuin lihavat matamit. Tämä on laardikasoille liian vaikea myöntää, joten seksijumalattaria on kiva pilkata. Oikeasti jokainen nainen tahtoo olla hoikka ja miehet rakastavat hoikkia naisia.
"Miehet tykkäävät Marilyn Monroesta ja Cindy Crawfordista, naiset Audrey Hepburnista."
Joo, ihan totta että varmasti enemmistö ihmisistä pitää esimerkiksi Marilyn Monroeta kauniina.
Hassua, että lihavat aina tuntuu tuohon vertaavan. Koska ei Monroe ole lihava, ei ehkä tikkulaiha, mutta täysin normaalipainoinen. Silti tuntuu olevan symboli ylipainon ihannoilinne, ihan kuin nämä bmi 30 näyttäisi jollain tavalla samalta.
Kyllä miehet varmaan enemmän pitävät kuitenkin esim Kendall Jenneristä kuin Kim Kardashianista.
Miksi lihavia kutsutaan muodokkaiksi? Muodoilla tarkoitetaan naisellisia muotoja, eikä sellainen hyllyvä kasa ole sinne päinkään.
Toisille on vaikea ymmärtää että itseään voi puolustaa lyttäämättä toisia, ettei elämässä olekaan kyse mistään "lihavat vs laihat" taistelusta. Vastakkainasettelu ja yleistäminen (kaikki laihat ovat onnettomia salaatinpuputtajia, kaikki lihavat istuvat mäkissä porsastelemassa) herättävät ärsyynnystä ja houkutuksen näpäytellä toista ääripäätä ja kierre jatkuu.
Olen kyllä sitä mieltä että vaikka hoikatkin saavat kuulla inhottavia kommentteja, lihavat ovat jatkuvasti isommassa myllytyksessä. Eikä se tietenkään mitätöi mitenkään hoikkien kokemaa vääryyttä, mutta auttaa hiukan ymmärtämään sitä katkeruutta ja ahdistusta joka ylipainoisen päässä kiertää. Toivoisin että ikäviä kommentteka vartalostaan saaneet ymmärtäisivät miten pahalta se tuntuu, eivätkä pistäisi pahaa kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
"Miehet tykkäävät Marilyn Monroesta ja Cindy Crawfordista, naiset Audrey Hepburnista."
Joo, ihan totta että varmasti enemmistö ihmisistä pitää esimerkiksi Marilyn Monroeta kauniina.
Hassua, että lihavat aina tuntuu tuohon vertaavan. Koska ei Monroe ole lihava, ei ehkä tikkulaiha, mutta täysin normaalipainoinen. Silti tuntuu olevan symboli ylipainon ihannoilinne, ihan kuin nämä bmi 30 näyttäisi jollain tavalla samalta.
En ole lihava, yritä nyt päästä yli siitä. Mutta fakta on, että miesten ihannenaisvartalossa on enemmän rasvaa kuin naisten. Tästä on tehty aika monta tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä missään nähnyt enkä kuullut, miten ventovieraat huutelevat kadulla/raflassa/yhtään missään laihalle, että hei luuranko, onks kivaa olla tommonen? Lihavien ulkonaölle naureskellaan sen sijaan aina ja kaikkialla, eikä niin juopunutta ja kaljua ja plösöä äijää olekaan, etteikö heillä ole kanttia kommentoida ääneen pyöreämmän naisen kiloja.
Hei lauta! Syötkö sä mitään! Missä sun p*rse.
- Kokoelma kadulla kuultua
Ihan nätti, mut hankkisit tissit. Riippatissi. Anorektikko. Hyi vtu miten laiha. Luuviulu.
- Baarikommentteja
Ota nyt pullaa. Etkö voisi relata. Etkai vaan ajatellut lisää laiduttaa. Onko sulla syömishäiriö.
- Erinäisissä ruokailutilanteissa kuultua
Olisi näitä lisääkin, mutta tässä siis minulle sanottuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä missään nähnyt enkä kuullut, miten ventovieraat huutelevat kadulla/raflassa/yhtään missään laihalle, että hei luuranko, onks kivaa olla tommonen? Lihavien ulkonaölle naureskellaan sen sijaan aina ja kaikkialla, eikä niin juopunutta ja kaljua ja plösöä äijää olekaan, etteikö heillä ole kanttia kommentoida ääneen pyöreämmän naisen kiloja.
Hei lauta! Syötkö sä mitään! Missä sun p*rse.
- Kokoelma kadulla kuultuaIhan nätti, mut hankkisit tissit. Riippatissi. Anorektikko. Hyi vtu miten laiha. Luuviulu.
- BaarikommenttejaOta nyt pullaa. Etkö voisi relata. Etkai vaan ajatellut lisää laiduttaa. Onko sulla syömishäiriö.
- Erinäisissä ruokailutilanteissa kuultuaOlisi näitä lisääkin, mutta tässä siis minulle sanottuja.
Minä olen kuullut tätä samaa ihan yläasteelta lähtien. Olen laiha ja muodoton. Ei ole tissejä, ei ole pyöreää pyllyä... Minusta tuntuu, että et ole oikea nainen, jos et ole hoikka ja isorintainen. Jos olet laiha ja muodoton tai lihava, niin saat arvostelua.
Tälläkin palstalla on tullut monesti esiin hoikkia koskevia ennakkoluuloja. Hoikat ovat niiden mukaan ilottomia itseään urheilulla rääkkääviä jatkuvasti nälässä olevia onnettomia ihmisiä. Minä olen koko ikäni liikuntaa harrastanut hoikka nainen, joka en ajattele syömisiäni, enkä myös ole nälissäni. Puolisolle on tullut tässä ajassa 40 kiloa ylipainoa (koska lopetti kokonaan liikunnan, mutta herkut maistuvat). Vierestä olen joutunut seuraamaan, mitä kaikkea ongelmia ylipainosta seuraa.
Minua hämmästyttää vielä enemmän hoikkien miesten mollaaminen.
Jos olet vaikkapa keskivertoa lyhyempi ja fysiikaltasi sellainen 50-luvun työmies (hoikka ja jäntevä), et ole miehen kokoinen mies.
Ollaan kummallisessa tilanteessa jos ruumiilisessa työssä saavutettu hyvä kunto on mollaamisen aihe, ja mollaajina toimivat sokerimättöä vetävät ylipainoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että lihavat aina tuntuu tuohon vertaavan. Koska ei Monroe ole lihava, ei ehkä tikkulaiha, mutta täysin normaalipainoinen. Silti tuntuu olevan symboli ylipainon ihannoilinne, ihan kuin nämä bmi 30 näyttäisi jollain tavalla samalta.En ole lihava, yritä nyt päästä yli siitä. Mutta fakta on, että miesten ihannenaisvartalossa on enemmän rasvaa kuin naisten. Tästä on tehty aika monta tutkimusta.
Tottahan se on.
Naisten mielestä kaunein on järjestään bambimaisen hoikka, korkeat poskipäät omaava kolmekymppinen.
Miesten valinta on kurvikkaampi ja naisten mielestä "pullanaamainen" parikymppinen.
Ihan vastaavasti miesten miesihanne on bodatumpi kuin naisten miesihanne, joka on tyypillisesti geneettisesti iso ja riski mies jolla on kuitenkin vähän rasvaa siellä ja täällä.
Palstallakin oli joskus "kumpi kauniimpi"-äänestyksiä joissa piti ilmoittaa oliko mies vai nainen. Miesten äänet vei lopulta muotivloggaaja vantoee, joka ei voittanut naisten ääniä kertaakaan (naiset valitsivat hoikkia n. 30v filmitähtiä ja malleja).
Koska oikeasti kaikki tahtovat olla hoikkia ja miehet viehättyvät luonnostaan hoikista naisista. Lihavuus on heikkoutta ja laihuus vaatii hyvää itsekuria. Kunnianhimo on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Koska oikeasti kaikki tahtovat olla hoikkia ja miehet viehättyvät luonnostaan hoikista naisista. Lihavuus on heikkoutta ja laihuus vaatii hyvää itsekuria. Kunnianhimo on kaunista.
Miehet viehättyvät hoikista naisista, joilla on luonnollisia muotoja, myös vähän rehevämpi nainen kelpaa, jos on selkeä vyötärö ja tissit. Jos taas on suora ja hoikka ilman tissejä tai selvää lantiota, niin ei miehet viehäty. Kokemusta on. Terv. Tissitön poikakroppa luonnostaan
Kyllä anorektikkokin on kauniimpi kuin "vähän rehevä" nainen. Myös isot rinnat saa näyttämään läskiltä-> ei kelpaa.
Terveys ei yksin kyllä riitä mihinkään kauneuteen. Kaikki ihmiset on kauniita, jos sillä ei mitään kriteerejä ole. Mutta oikeasti tosi harva on todella kaunis. Eikä esimerkiksi laiha nainen ole kaunis.