Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavia puolustaessa loukataan aina hoikkia?

Vierailija
04.11.2018 |

En ymmärä tämän asian pointtia. "Kyllä naisessa pitää olla jotain kiinni otettavaa!" yms. Myös lihavat itse tuntuvat loukkaavan laihoja pönkittääkseen omaa itsetuntoaan, vaikka luulisi heillä riittävän empatiaa myös heille. Lisäksi yhteiskunnassa tuntuu olevan täysin soveliasta kommentoida hoikan painoa tyyliin "söisit nyt sinäkin jotain, kuihdut kohta kasaan". Sen sijaan jos päinvastaista menee sanomaan lihavalle, on helvetti irti.

Monet ovat hoikkia luonnostaan jos on vaikka nopea aineenvaihdunta, ja itseasiassa usein painon kohottaminen voi olla vaikeampaa kuin sen pudottaminen. Kilot kyllä lähtevät jos vähentää syömistä, mutta tunnen monia jotka syövät kuin siat eivätkä silti liho.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Laihoja saa myös kommentoida/arvostella ihan vapaasti. Eikä kukaan tee siitä telkkariin ohjelmaa

Vierailija
2/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Itse olen lihava, mutten mä sitä ole toisten kustannuksella. Annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllättävän yleistä, että hoikkia arvostellessa käytetään termiä anorektikko, aivan kuin se olisi synonyymi hoikalle.

Vierailija
4/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on päät liian syvällä perseessä. Pakko toitottaa kaikille, kuinka ollaan oikeita naisia kun on mistä ottaa kiinni, eikä tosiaan haluta laihtua.

Oikeasti diabetes ja muut sairaudet jo uhkaa kun painoindeksi 30 hujakoilla ja mahakin on kuin olisi viimeisillään raskaana.

Kääntäneet jotenkin tämän yleisen kauneusihanteen (kurvikas: isot rinnat, kapea vyötärö, leveä lantio) siten, että ylipaino lisää tätä naisellisuutta.

Laihoja saa sitten tietenkin haukkua, ja jaksetaan siitäkin muistuttaa kuinka ei ikinä haluaisi siltä näyttää.

Vierailija
5/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kauhistellaan ihan tasapuolisesti lihavia ja laihoja. Siis jossain telkkarissa. Eikä välttämättä kiinnitetä oma-aloitteisesti huomiota vaan, jos jotain väitetään kauniiksi niin silloin saatetaan provosoitua ottamaan kantaa esim ali- tai ylipainoon liittyen tai piirteisiin.

Muuten ei tietenkään kiinnosta muitten kilot tai ulkonäkö.

Vierailija
6/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat on lepposii,

ne ei keksi kepposii.

Vierailija
7/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasit nyt ihan turhaan ylipainoisia tässä aloituksessa. Aloituksen olisi voinut tehdä myös loukkaamatta. Olet ilmeisesti hoikka tai normaalipainoinen kun tuli tarve loukata?

Vierailija
8/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni loukannut lihavia, vaan sanoin miten asiat ovat. Pahoittelut, jos joku ylipainoinen loukkaantui.

AP

Vierailija
9/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla on päät liian syvällä perseessä. Pakko toitottaa kaikille, kuinka ollaan oikeita naisia kun on mistä ottaa kiinni, eikä tosiaan haluta laihtua.

Oikeasti diabetes ja muut sairaudet jo uhkaa kun painoindeksi 30 hujakoilla ja mahakin on kuin olisi viimeisillään raskaana.

Kääntäneet jotenkin tämän yleisen kauneusihanteen (kurvikas: isot rinnat, kapea vyötärö, leveä lantio) siten, että ylipaino lisää tätä naisellisuutta.

Laihoja saa sitten tietenkin haukkua, ja jaksetaan siitäkin muistuttaa kuinka ei ikinä haluaisi siltä näyttää.

No oletpas sinä katkera ja ilkeä ihminen. Jos joku haukkuu sinua, niin eiköhän se johdu jostain ihan muusta kuin painosta tai sen puutteesta.

Vierailija
10/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkasit nyt ihan turhaan ylipainoisia tässä aloituksessa. Aloituksen olisi voinut tehdä myös loukkaamatta. Olet ilmeisesti hoikka tai normaalipainoinen kun tuli tarve loukata?

Eihän tässä aloituksessa ollut yhtään mitään loukkaavaa ketään kohtaan.

Vierailija
11/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletpas sinä katkera ja ilkeä ihminen. Jos joku haukkuu sinua, niin eiköhän se johdu jostain ihan muusta kuin painosta tai sen puutteesta.

Ai väität että ihmiset eivät hauku toisiaan pelkän painon perusteella? Haha.

Vierailija
12/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha on yhteiskunnan normin mukainen.

Vierailija
13/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni loukannut lihavia, vaan sanoin miten asiat ovat. Pahoittelut, jos joku ylipainoinen loukkaantui.

AP

Sori jos joku alipainoinen loukkaantui.

Vierailija
14/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai väität että ihmiset eivät hauku toisiaan pelkän painon perusteella? Haha.

No enhän minä niin sanonut. Mutta sellaisen ihmisen haukkumiseen on kyllä yleensä paljon parempiakin syitä, joka puhuu muista ihmisistä noin rumasti kuin tuo lainaamani kirjoittaja.

Vierailija
15/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ilkeä kun sanoin kokemukseni lihavista naisista, vai olenko katkera kun en ole itse sellainen? Taas tätä.

Pitkä ja hoikka olen, eli siis näiden pyöreämpien mielestä "anorektikko, luuta ja nahkaa, ei-naisellinen". Siinä kun menet sitten mainitsemaan olevasi tyytyväinen ulkonäköösi, niin saa vähintään kauhistelevia katseita.

Terveys on kaunista. Liikalihavuus ei ole tervettä, ei vaikka kuinka kehopositiivisuutta julistaisikin. Sääli, että ylipainosta on tullut lähes uusi normaali.

Vierailija
16/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sinua kun olet vain luuta ja nahkaa.

Vierailija
17/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ilkeä kun sanoin kokemukseni lihavista naisista, vai olenko katkera kun en ole itse sellainen? Taas tätä.

Pitkä ja hoikka olen, eli siis näiden pyöreämpien mielestä "anorektikko, luuta ja nahkaa, ei-naisellinen". Siinä kun menet sitten mainitsemaan olevasi tyytyväinen ulkonäköösi, niin saa vähintään kauhistelevia katseita.

Terveys on kaunista. Liikalihavuus ei ole tervettä, ei vaikka kuinka kehopositiivisuutta julistaisikin. Sääli, että ylipainosta on tullut lähes uusi normaali.

Olet siis terve ja omasta mielestäsi kauniskin. Hienoa. Mutta jotakin sinulta ilmeisesti puuttuu, kun joudut kiusallisiin tilanteisiin puhuessasi itsestäsi ja kehostasi. Olisikohan se tilannetaju?

Vierailija
18/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä valitusta, miten laihoja sorsitaan.

Kuitenkaan telkkarissa ei ole ensimmäistäkään lihotusohjelmaa. Ei edes "vaihdetaan diettejä"-ohjelmaa, missä flösö ja ja kranttu pulkannaru pannaan syömään toistensa annoksia.

Lihava on tämän maailman nekkkru, laiha on ihannetta edustava, ja nyt sitten pitäisi ihanneihmisiäkin vielä paapoa.

Ei ketään tarvitse paapoa. Pointti on siinä, miksi hoikkia on ok arvostella mutta ylipainoisia ei? Minä olen ollu hoikka aina, aivan kuten muutkin suvussamme. Lapsesta teini-ikään asti ja sieltä aikuisuuteen olen saanut kommenttia painostani "Söisit joskus jotain", on kyselty syömishäiriöstä ja kirjoiteltu vessan seinään huhutusta bulimiasta/anoreksiasta, kutsuttu pakkasen raiskaamaksi pulkannaruksi, kuivan kesän oravaksi, nälkäkurjeksi ja ties miksi muuksi. Olen hoikka, mutta en sanoisi olevani koskaan olleeni nälkiintyneen näköinen. Ainoastaan siro ja pieniluinen 163cm/52kg.

Parasta olisi ettei kommentoitaisi ei hoikkien eikä pyöreämpienkään ulkonäköä.

Vierailija
19/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Olihan tuossa melkoista yleistämistä, että AINA. :D

Koska _aina_ niissä puolustelevissa ketjuissa laihat tulee haukkumaan lihavia.

Vierailija
20/55 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin sinua kun olet vain luuta ja nahkaa.

Hoikka tai normaalipainoinen ei ole sama kuin luuta ja nahkaa, se uutisissa viime aikoina näkynyt pikkuttö Amal Hussain oli "vain luuta ja nahkaa". Sääli sitä.

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi