Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen villitys on laittaa kahviin VOITA :D?

Vierailija
04.11.2018 |

Mihin voita kahvissa tarvitaan? Yksi uskomattomimpia asioita, jonka olen tällä palstalla lukenut...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon! Ei voikahvi ole ollut muodissa piiiitkään aikaan, sen pitää olla bulletproof coffeeta! Eli kahvia, voita ja kookosöljyä

(oli muuten helvetin pahaa)

Vierailija
22/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä voita kahviin juttu tulee lähi-idästä. Siellä on aivan yleinen tapa, myös intiassa. Teehenkin laittavat tietyillä alueilla.

Totta. Olen tätä voiteetä saanut intialaisessa ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voita kahvissa tarvitaan? Yksi uskomattomimpia asioita, jonka olen tällä palstalla lukenut...

Ikivanha suomalainen tapa.Sinä tietämätön.

Vierailija
24/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.... edellinen viesti taisi jäädä moderoinnin käsittelyyn.

Voin käyttäminen kahvissa on ihan yleinen tapa idässä päin. Punaisen meren ja Persian lahden ympärystä valtioissa. Intian länsiosissa tavallista, myös teen ja voin läträäminen keskenään.

Katotaan osasinko kiertää automaattisen moderoinnin.

Vierailija
25/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900-luvun alussa syntyneet mummoni ja pappani laittoivat voita kahviinsa. Pappa laittoi myös suolaa,

Vierailija
26/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo tapa lisätä rasvaa ruokavalioon, jos meinaa jäädä muuten liian vähäiseksi.

Niin, rasvaahan kaikki syö aivan liian vähän muutenkin. Heh heh.

Jos rasvaa muka oikeasti puuttuu ravinnosta, miksei sitä voita voi laittaa vaikka reilummin leivän päälle tai lisätä rasvaa ruuanlaitossa? Onko niin, että nämä voikahvifriikit syövät muuten täysin rasvatonta ruokaa ja hups, kun rasvaakin tarvitaan niin laitetaanpas voita kahviin? Aivan järjettömän kuulloista.

Ja sua häiritsee toisten voin käytön kohteet miksi?

En ymmärrä, miksi aikuiset (?) ihmiset jaksavat olla niin pirun kiinnostuneita ja tuomitsevia toisten ihmisten valinnoista. Ja ei, en laita voita kahviin, vaan kermaa, mutta mulle on sama vaikka joku laittais etikkaa, mitä mä muiden valintoja miettimään.

Vierailija
27/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan kahvittelutapoja.

Vierailija
28/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerma olisi yhtään parempi?

Tietoisku: kermalla ja voilla on yleensä eri käyttökohteet. Voit tutustua aiheeseen vaikkapa netissä. 

Vierailija
29/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha suomalainen tapa.Sinä tietämätön.

Tuskinpa mikään yleinen suomalainen tapa. Itse olen jo viisikymppinen enkä koskaan ole nähnyt isovanhempieni laittavan voita kahviin tai edes kuullut sellaisesta tavasta. Kermaa kahviin laitettiin ja voita joskus pullan päälle. Näin Etelä-Pohjanmaalla.

Vierailija
30/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsena käytettiin voikahvia kun kurkku oli kipeä.Sekaan hunajaa.

Vierailija
31/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo tapa lisätä rasvaa ruokavalioon, jos meinaa jäädä muuten liian vähäiseksi.

Jos rasvaa muka oikeasti puuttuu ravinnosta, miksei sitä voita voi laittaa vaikka reilummin leivän päälle tai lisätä rasvaa ruuanlaitossa? Onko niin, että nämä voikahvifriikit syövät muuten täysin rasvatonta ruokaa ja hups, kun rasvaakin tarvitaan niin laitetaanpas voita kahviin? Aivan järjettömän kuulloista.

a) Mä en syö leipää, paitsi joskus mantelileipää crock potissa valmistettuna, mutta en kuitenkaan päivittäin.

b) Ruoanlaitossa käytän runsaasti rasvaa, mutta silti se voi jäädä joinain päivinä vähäisemmäksi, erityisesti silloin kun olen liikenteessä yhden aterian taktiikalla tai jos muuten kokkaan vähempirasvaisista elukkain osasista, kuten vaaleasta kalasta, broilerin fileestä, paistijauhelihasta, porosta niin silloin on syytä lisätä sitä rasvaa vaikka siihen kahviin.

c) En todellakaan syö rasvatonta ruokaa; saan 75-85% päivän energiasta rasvasta. Eli noin 150-200g.

Vierailija
32/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mikään uusi juttu. Kun mä olen ollut ihan vauva mulle on annettu kahvia jossa on ollut paljon maitoa ja sokeria, voita sekä pulla mössättynä.

Vierailija
33/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan voita kahviin ja pullan päälle. Laitan voita tietysti myös leivälle. Ja omenasiivun päälle. Ja voissa paistetun kananmunan päälle. Laitan voita silavan päälle. Juustohöylällä on muuten hyvä vedellä siivuja kovasta voista. Laitan voita iltateehen. Joskus yöllä käyn napsimassa muutaman voisiivun raakana. Nam nam. Joskus mietin, saanko tarpeeksi rasvaa. Ehkä pitäisi lisätä voin käyttöä ja ottaa kookosrasva mukaan ruokavalioon.

Vierailija
34/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) Mä en syö leipää, paitsi joskus mantelileipää crock potissa valmistettuna, mutta en kuitenkaan päivittäin.

b) Ruoanlaitossa käytän runsaasti rasvaa, mutta silti se voi jäädä joinain päivinä vähäisemmäksi, erityisesti silloin kun olen liikenteessä yhden aterian taktiikalla tai jos muuten kokkaan vähempirasvaisista elukkain osasista, kuten vaaleasta kalasta, broilerin fileestä, paistijauhelihasta, porosta niin silloin on syytä lisätä sitä rasvaa vaikka siihen kahviin.

c) En todellakaan syö rasvatonta ruokaa; saan 75-85% päivän energiasta rasvasta. Eli noin 150-200g.

Et sitten paljon muuta syökään kuin rasvaa. Hienoa. 

Vierailija
35/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50- ja 60-luvuilla pantiin kahviin voita, jos ei sattunut kermaa olemaan. En ole maistanut, join mustana siihen aikaan. Näin ainakin Lunais-Suomessa.

Vierailija
36/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounais-Suomessa

Vierailija
37/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ns valmispakettina. Käytän usein tunturivaelluksilla tätä kahvia, joskus myös ihan toimisto-oloissa jos on tiedossa pitkät palaverit ja pitää pysyä skarppina tuntitolkulla.

https://www.ruohonjuuri.fi/tuotemerkit/warrior_coffee

Vierailija
38/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten paljon muuta syökään kuin rasvaa. Hienoa. 

Mahtuu siihen vielä n. 60-70g proteiinia ja 30-40g hiilihydraattia. Erittäin hienoa.

Vierailija
39/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse turautan kunnolla rapsiöljyä aamukahviin 👌 kyllä herää!

Vierailija
40/59 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi juttu. Vanha sukulaissetä teki niin jo 60-luvun lopulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme