Mikä ihmeen villitys on laittaa kahviin VOITA :D?
Mihin voita kahvissa tarvitaan? Yksi uskomattomimpia asioita, jonka olen tällä palstalla lukenut...
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Maistuu hyvältä ja pitää nälkää.
Täh? Jos on nälkä, kannattaa varmaan syödä jotain? No, makunsa ja tyylinsä kullakin, ja av-palsta ei petä koskaan, aina saa nauraa :DD
Av-matamit eivät viitti edes juoda mitään turhan kaloriaköyhää etteivät pääse ihan kuihtumaan🍵🍰
Alun perin se oli urheilijoiden voimajuoma - antaa energiaa suoritukseen. Jossain kohtaa sitten levinnyt tavallisten tallaajien käyttöön. Rasvahan tosiaan antaa energiaa ja pitää nälkää.
Helppo tapa lisätä rasvaa ruokavalioon, jos meinaa jäädä muuten liian vähäiseksi.
Hyi vttu! Kiitos kun sait melkein oksentaman. :(
Itse laitan ruokalusikallisen silavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi vttu! Kiitos kun sait melkein oksentaman. :(
Onko se nyt mitenkään kermaa kummempaa? Nykyään suolaakin varsin vähän.
Tuo voikahvi on jo vuosia vanha ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Helppo tapa lisätä rasvaa ruokavalioon, jos meinaa jäädä muuten liian vähäiseksi.
Niin, rasvaahan kaikki syö aivan liian vähän muutenkin. Heh heh.
Jos rasvaa muka oikeasti puuttuu ravinnosta, miksei sitä voita voi laittaa vaikka reilummin leivän päälle tai lisätä rasvaa ruuanlaitossa? Onko niin, että nämä voikahvifriikit syövät muuten täysin rasvatonta ruokaa ja hups, kun rasvaakin tarvitaan niin laitetaanpas voita kahviin? Aivan järjettömän kuulloista.
Vastaava ilmiö on voin laittaminen pullaviipaleen päälle. Vanha kansa tietää.
Minä ihmettelin, kun eräs voiteli näkkärin ja sirotteli päälle vielä suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä millään tavalla vastaava ilmiö. Minä laitan Nutellaa pullaviipaleen päälle mutten koskaan laittaisi voita kahviin. Tosin ne suodatinkahvilitkut joita palstalaiset enimmäkseen juovat, ovat niin luokattoman makuisia muutenkin, ettei kai voi niitä enää pahemmaksi saa.
Miksi kerma olisi yhtään parempi?
Rasvakahvi on kuuminta hottia somen hyvinvointiskenessä just nyt. Ratkaisee kaikki terveysvaivat.
Voikahvi on vanha keksintö. 80 - luvulla ollessani töissä kotipalvelussa moni vanhus teki näin. Sanoivat sen olleen sota- ajoista saakka ollen tapana. Näin ainakin itä - Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo voikahvi on jo vuosia vanha ilmiö.
Mummoni (noin 70-vuotias) kertoi isänsä laittaneen voita ja suolaa kahviin. Minä laitan voita ja kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Tai paksun juustosiivun päälle. Ukkini oli tehnyt noin silloin harvoin kun oli juustoa syönyt.
Kyllähän tämä voita kahviin juttu tulee lähi-idästä. Siellä on aivan yleinen tapa, myös intiassa. Teehenkin laittavat tietyillä alueilla.
Maistuu hyvältä ja pitää nälkää.