Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät ihmiset jotka sanovat "osta vaatteet kirpputorilta" osta itse vaatteita sieltä?

Vierailija
04.11.2018 |

Sitten ihmetellään kun vastaukseksi tuleekin että joku käy säännöllisesti kiertämässä kaikki lähiseudun kirppikset eikä siltikään löydä niistä itselleen vaatteita.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse kirpputoreilta, saan paljon kehuja vaatteista ja tyylistä. Sopii sille, kenellä on aikaa kiertää. Hyödyksi on myös jonkinverran tietoa materiaaleista ja laadusta; kirppikseltäkään ei kannata ostaa paskaa, joka alkaa haisemaan hielle viidessä minuutissa ja hajoaa kuukaudessa. Ostan kirpputorilta, mutta vain laatua. Pääsee halvalla, kun ostohinta on matala mutta vaatteet kestävät silti "ikuisesti". Eikä ole jokaisella samaa syksyn uutuustuotetta.

Vierailija
22/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosin pelastusarmeijaa ja fidaa, koska kontissa sekä normi kirpparilla on alkanut hinnat kohota. Tietenkin netti-kirpputoreja tulee myös selattua :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää missä näitä kirppaireita on joista teette niitä huippulöytöjä, ja tarkoitan siis nimenomaan aikuisten vaatteita? Olen käynyt useilla pääkaupunkiseudun kirppiksillä, ihan hirveää ja kulahtanutta ylihintaista lumppua niissä on tarjolla. Zalandon alesta saa uutta edullisemmin.

Kyllä minä löydän ihan Punaisen Ristin konttitorilta ja uffelta. Uffella hinta-laatusuhde on huonompi, mutta kyllä sieltäkin moni laatuvaate lähtee edullisesti. Itse käyn yleensä katsastamassa, kun valikoima vaihtuu, eikä parhaita ole vielä viety päältä.

Vierailija
24/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää missä näitä kirppaireita on joista teette niitä huippulöytöjä, ja tarkoitan siis nimenomaan aikuisten vaatteita? Olen käynyt useilla pääkaupunkiseudun kirppiksillä, ihan hirveää ja kulahtanutta ylihintaista lumppua niissä on tarjolla. Zalandon alesta saa uutta edullisemmin.

Kyllä minä löydän ihan Punaisen Ristin konttitorilta ja uffelta. Uffella hinta-laatusuhde on huonompi, mutta kyllä sieltäkin moni laatuvaate lähtee edullisesti. Itse käyn yleensä katsastamassa, kun valikoima vaihtuu, eikä parhaita ole vielä viety päältä.

Aadidasta, Nikea, Pumaa, Bugattia, Kalvinia, Hillfigeriä ja Peakkiä tulee yleensä ostettua juuri Uffilta, sieltä löytyy todella usein.

Vierailija
25/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aadidasta, Nikea, Pumaa, Bugattia, Kalvinia, Hillfigeriä ja Peakkiä tulee yleensä ostettua juuri Uffilta, sieltä löytyy todella usein.

Siis Calvin Klein, tuli kirjoitus virhe. Niin ja Ganttia ja Guessia kanssa.

Vierailija
26/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin miesten siniset slim fit farkut SPR:n kirppikseltä 1 €:n hintaan! Ihmettelin hintaa, olisin ollut valmis maksamaan 10 euroakin.  Ovat laadukkaat ja kuin uudet. 

UFF:ltä olen myös löytänyt halpoja vaatteita. Miesten vaatteita on vaan hurjan vähän verrattuna naisten vaatteisiin. 

Vierailija
27/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla on kirppareita, mitä, tuhansia? Joten aluksi aikaa se vie, monessa, monessa paikassa pitää käydä tutkimassa ja kun löytää hyvät, niissä pitää käydä usein, ei pari kertaa vuodessa nopeasti käväisemällä löydä mitään mistään. Ja jos ei ole aikaa, niin parempi varmaan ostaa niistä alennusmyynneistä. Mä olen työssäkäyvä ja noin 90 prosenttia mun vaatteista on kirppareilta. UFF:n tasarahapäivät on kiireistä aikaa, esimerkiksi.

Vierailija
28/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin lastevaatekirppiksen läpi etsien poikien 128 farkkuja. Löytyi kahdet, toisissa reikä (4e) toisissa peppu ihan kulunut (6e). Muita ei ollut. Kiersin vielä ison kirppiksen, jossa ei myöskään edes oikein sen näköistä pöytää nistä voisi löytyä. Aikaa meni tunti. Sama stoori vaatteiden suhteen aina. Miten töissäkäyvällä voi olla aikaa kiertää kirppiksiä.

Vierailija
29/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin lastevaatekirppiksen läpi etsien poikien 128 farkkuja. Löytyi kahdet, toisissa reikä (4e) toisissa peppu ihan kulunut (6e). Muita ei ollut. Kiersin vielä ison kirppiksen, jossa ei myöskään edes oikein sen näköistä pöytää nistä voisi löytyä. Aikaa meni tunti. Sama stoori vaatteiden suhteen aina. Miten töissäkäyvällä voi olla aikaa kiertää kirppiksiä.

Sulla on väärä asenne. Ei niistä noin löydäkään, et voi vain mennä ostamaan jotain tiettyä. Sitäpaitsi just tuon kokoisten vaatteet on tosi kuluneita. Vinkkini on että menet sinne kirppikselle ja kun vastaan tulee esim. pojalle ens kesäksi sopivat shortsit ja sulle kummitytön ristiäisiin sopiva mekko kahdelka eurolla ostat ne nyt valmiiksi.

Vierailija
30/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kirpparilta ja neuvon muitakin kiertelemään. Yhtä vaikeasti/helposti löydän kirppiksiltä, kuin vaateliikkeistäkin. Se on pitkälti mielentilasta kiinni, paljon jaksaa panostaa penkomiseen. Siksi suosin enemmän uffia, fidaa, konttia ja kierrätyskeskuksia, kun niissä on panostettu vaatteiden järjestykseen paremmin, kuin perinteisillä pöytäkirppiksillä.

Itsepalvelukirppiksellä olisi kiva, jos myyjät kävisivät edes kerran päivässä järjestelemässä pöytänsä. Vielä enemmän soisin, että asiakkaat laittaisivat tavarat takaisin siististi, eikä vaan heittäisi vaatteita mytyiksi ja sotkisi myyntipöytiä.

Lapselleni etsin vaatteita ennakoivasti. Jos eteen tulee oikein kivat vaatteet, mitkä menee vasta vuoden päästä, ostan jemmaan. Koska en voi olla varma, että vuoden päästä enää löytyykään yhtä helposti haluamaani kokoa. Itselle ostan kestävää ennenkuin merkkiä.

Vierailija
31/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa ostaa vaatteita ihan vaatekaupoista, toisinaan merkkivaatteitakin mutta kyllä käytän myös kirppiksiä. Sieltä voin löytää mitä tahansa, jotain sellaista mitä ei jokaisella näe.

Vierailija
32/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on väärä asenne. Ei niistä noin löydäkään, et voi vain mennä ostamaan jotain tiettyä. Sitäpaitsi just tuon kokoisten vaatteet on tosi kuluneita. Vinkkini on että menet sinne kirppikselle ja kun vastaan tulee esim. pojalle ens kesäksi sopivat shortsit ja sulle kummitytön ristiäisiin sopiva mekko kahdelka eurolla ostat ne nyt valmiiksi.

Olisin ostanut mielelläni muitakin oikean kokoisia vaatteita, mutta ei tosiaan ollut, koska kuluvat käytössä. Eikä ole ollut vauva/taapero-iän jälkeen. En tykkää shoppailla muutenkaan, mutta kirppiksillä se on tuplasti tuskaista.

Vierailija
33/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan paljon kirpparilta, saa paljon kivempia ja halvalla. Ei tietysti joka kerta löydy ja yleensä ostan vain tarpeeseen, vaatekaapin sisältö on niukka. Mies ostaa uutena mutta kuluttaa vaatteensa täysin loppuun joten jos sillä menee vuodessa pari sataa euroa vaatteisiin niin ei ole paha. Mulla menee saman verran kun ostan käytettynä paitsi en alusvaatteita.

Vierailija
34/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ostan. Ei sieltä todellakaan usein mitään hyvää löydy, mutta välillä käyttämätöntä/lähes käyttämätöntä.

Vierailija
35/35 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ostanut mielelläni muitakin oikean kokoisia vaatteita, mutta ei tosiaan ollut, koska kuluvat käytössä. Eikä ole ollut vauva/taapero-iän jälkeen. En tykkää shoppailla muutenkaan, mutta kirppiksillä se on tuplasti tuskaista.

Kannattaa kierellä ja etsi. Olen itse ostanut jo vaatteita lapsille useiksi vuosiksi eteenpäin ja täydennän aina jos löydän jotain sopivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi