Miksi vaarallisten ihmisten annetaan olla vapaana? Esim mt-ongelmat ja päihteet. Linkki (pahuus)
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005888068.html
Miksi pahojaan sekopäisenä tehneitä tai suunnitelleita ei eristetä.
Sitten juuri on tapahtunut se kummallinen tuntemattoman 16-vuotiaan lenkkeilijätytön puuk*tus pururadalla (vatsakas mies) ja se, kun teini paho*npiteli kivellä tuntemattoman miehen henkihieveriin.
Miksi pahuuksiin syyllistyneet ja edelleen vaaralliseksi katsotut päästetään vapaaksi. Miksi mt-ongelmaisia ei pakkolääkitä?
(Itse pelkään kaveriani, joka on sairastunut skitsofreniaan. Välillä on sairaalajaksoilla, mutte heti vapaalle päästyään lopettaa lääkkeensä. Vuosien saatossa yhä hullumpi. Luulee mua tuolloin Mafi*n jäseneksi, joka yrittää t*ppaa hänet. Pelkään, että hän käy päälle vielä joskus "itsepuolustuksena". Tulee ovelle ja vaatii päästä sisään. Joudun tarkistamaan aina ikkunasta, kuka on ja hänelle en avaa. Mutta voi vielä päästä sisään. Juuri pääsi osastolta ja pyytelee anteeksi ja valittelee, kun ei oo enää ystäviä. Olisin ystävänsä, jos olisi takeita, että ottaa lääkkensä.)
Kommentit (70)
Keskuudessamme liikkuu vaikka ketä.
On leikattu liikaa ja nyt ei ole varaa tähän.
Avopalveluista pitäisi siirtyä takaisin laitoksiin.
Tahdonvastaiseen hoitoon ei ole helppo päästä. Kyse on yhteiskunnan säästöistä ja arvomaailman nyrjähtymisestä. Rikollinen ja mielisairas saa olla vapaalla niin kauan kun hän ei tapa ketään. Tappajatkin pääsevät vapaaksi valmistelemaan seuraavaa tappoa, kuten sarjamurhaaja Penttilä. Muu yhteiskunta saa luvan sopeutua tähän eikä päinvastoin. Uhrien ja omaisten asema ei oikeasti kiinnosta ketään. Rikollisten
hyysäämiseen käytetän paljon rahaa eikä niiltä saa perittyä korvauksia uhreille ja omaisille. Rattijuopilla sama juttu. Ovat tiedossa ja sitten tappavat yksi päivä ihmisiä. Mitään ei voi tehdä ennen sitä?! Tämä yhteiskunta on kylmä ja välinpitämätön.
Koululaisille laitetaan lenkkeilemään pururadalla. Siellä sitten on noita vaarallisia ja ketään ei ole näkemässä.
Minne heidät eristettäisiin ja hoidettaisiin, kun penniäkään ei mielenterveystyöhön porvarihallitukselta heru, varsinkaan ennaltaehkäisyyn. Ensin olet läpi lapsuutesi heitteillä, ja kun siitä sekoat, sanotaan vain että "ota itse vastuu". Tolkutonta.
Koska itsemääräämisoikeus. Aika monen mt-ongelmaisen tila pahenisi vankilassa lukittuna. Moni mt-ongelmainen on myös harmiton. Eikä läheskään kaikki käy kimppuun.
työttömillä yleisiä ongelmia on mt-ongelma ja päihteet, mutta myös sosiaaliset ongelmat kuten eristäytyminen, erilaiset käytösongelmat mm pelihimo, liika tietokonepelaaminen
näihin kaikkiin on olemassa psykiatrinen hoito saatavilla
Vierailija kirjoitti:
Koska itsemääräämisoikeus. Aika monen mt-ongelmaisen tila pahenisi vankilassa lukittuna. Moni mt-ongelmainen on myös harmiton. Eikä läheskään kaikki käy kimppuun.
Suljettu osasto ei ole vankila.
Vierailija kirjoitti:
Fobiasi on mielenterveysongelman tasolla. Kuulut siis häkkiin ;D
Oikeasti; sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta. Joka toinen ihminen sairastaa jonkin mt-häiriön, joista yleisin on juoppous (10% väestöstä). Itsekin podet näköjään hoitamatonta nuppivikaa.
Väkivaltarikoksista suurin osa tehdään kännissä.
Jos ja kun meistä 3 miljoonaa potee mielenterveysongelmia, niin siihen nähden melkoisen harva käy kärpäsenkään kimppuun.
Riskiryhmä ovat nuoret ja keski-ikäiset syrjäytyneet miehet, joilla on puutteelliset sosiaaliset taidot ja päihdeongelma.
Eli olet turvassa kunhan pysyt kaukana persuista ja juopposakeista (usein sama asia).
Juopot harvemmin käyvät sivullisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
työttömillä yleisiä ongelmia on mt-ongelma ja päihteet, mutta myös sosiaaliset ongelmat kuten eristäytyminen, erilaiset käytösongelmat mm pelihimo, liika tietokonepelaaminen
näihin kaikkiin on olemassa psykiatrinen hoito saatavilla
yksi tapa olisi että työttömyyden alussa olisi n. 3 kk kestävä tarkkailujakso josta sitten otettaisiin hoitoon, jos tarve vaatii
Olisi helpompaa valtaväestölle jos nuo hullut murhaajat lopetettaisiin. Ei ne osaa/halua integroitua yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Koululaisille laitetaan lenkkeilemään pururadalla. Siellä sitten on noita vaarallisia ja ketään ei ole näkemässä.
Suurin osa väkivallasta tapahtuu kotona.
Pururadoilla oli ennenkin niitä kikkelinheiluttajia, mutta mitäs niistä kun porukassa mentiin, kuten nytkin.
Tuo pelonlietsonta on typerää ja paljastaa sen, ettei lietsojilla ole itsellään latvus kunnossa.
Pelkonne eivät perustu faktoihin vaan aivojen välittäjäainepurskahduksiin. Sitä kutsutaan mielenterveysongelmaksi.
Poliisi, oikeuslaitos, sosiaalitoimi ja terveydenhoito osittaintietää, miten hullua porukkaa tuolla on vapaalla jalalla. Vaitiolosäännöt estävät kertomasta. Ehkä on hyvä, ettemme tiedä totuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa väkivallasta tapahtuu kotona.
Pururadoilla oli ennenkin niitä kikkelinheiluttajia, mutta mitäs niistä kun porukassa mentiin, kuten nytkin.
Tuo pelonlietsonta on typerää ja paljastaa sen, ettei lietsojilla ole itsellään latvus kunnossa.
Pelkonne eivät perustu faktoihin vaan aivojen välittäjäainepurskahduksiin. Sitä kutsutaan mielenterveysongelmaksi.
Ihmisiä kiinnostaa asiat enemmän joita eivät voi välttää kuin ne jotka voi välttää. Kotona tapahtuva väkivalta alkaa yleensä lievemmästä ja pahentuu, mutta täysin sivulle kadulla tehdylle väkivallalle ei voi mitään.
Pienet ihmisvahingot ei haittaa mitään, kunhan ei osu poliittiseen eliittiin (ja heillähän on henkivartijat yhteiskunnan kustantamana). Ei tavallisiin ihmisiin ja niiden ongelmiin mitään vero- ja velkarahoja tarvitse kohdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Fobiasi on mielenterveysongelman tasolla. Kuulut siis häkkiin ;D
Oikeasti; sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta. Joka toinen ihminen sairastaa jonkin mt-häiriön, joista yleisin on juoppous (10% väestöstä). Itsekin podet näköjään hoitamatonta nuppivikaa.
Väkivaltarikoksista suurin osa tehdään kännissä.
Jos ja kun meistä 3 miljoonaa potee mielenterveysongelmia, niin siihen nähden melkoisen harva käy kärpäsenkään kimppuun.
Riskiryhmä ovat nuoret ja keski-ikäiset syrjäytyneet miehet, joilla on puutteelliset sosiaaliset taidot ja päihdeongelma.
Eli olet turvassa kunhan pysyt kaukana persuista ja juopposakeista (usein sama asia).
Miksi minulla on muka nuppivika, kun haluan vaaralliset mt-ongelmaiset ja vaaralliseksi edelleen luokitellut lukkojen taakse. Voisitko perustella.
Se skitsofreeninen kaverini on suuri rasite. Hän uhkailee ja on yrittänyt kuristaa yhteisen ystävämme. Tiedän kahden häneen hänelle lähestymiskiellon. Itsekin haen varmaan vihdoin sellaisen, kun hän taas alkaa seota, kun ei kohta ota lääkkeitä. (Tosin ei sellainen mt-ongelmaista pidättele.)
Minä olen ihan konkreettisesti nähnyt kerta toisensa jälkeen miten hyödytön Suomen mt-hoito on. Minä olin ala-astelainen kun ensimmäistä kertaa kerroin terkalle kotona tapahtuvasta pahoinpitelystä. Sen minun äitini jotenkin onnistui selittämään parhain päin ja sain selkääni että olin puhunut. Sitten myöhemmin kun hain apua parikymppisenä niin jäin taas heitteille. Annettiin lääke resepti mutta itse piti löytää sopiva hoito/terapia. Ei vaan jaksanut kun koti oli kuin kaatopaikka ja muutkin asiat täysin sekaisin. Lääkkeetkään ei toimineet. Bravuuri oli kun oma äitini sairastui lopulta skitsofreniaan ja ryhtyi itsekin sekoilemaan. Yritin saada yhteyden terveydenhoitoon hänestä koska hän sekoili ja jätti lääkkeet ottamatta, mutta kuulemma aikuisen asiat ei kuulu minulle. Ei jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan jos kaikki on noin helvetin vaikeaa.
Alkolukko kaikkiin autoihin ainakin auttaisi vähän kännikuskeihin. Kuka vielä keksisi huumelukon.
Vankiloista vapautetaan vankeja, vaikka asiantuntijat ovat arvioineet heidät edelleen vaarallisiksi ja rikoksen uusimisriski on suuri. Voisiko joku selittää, miksi. (Esim se hansikastyyppi.)
Miksei toistuvasti harhoihin johtuvaa pakkolääkitä. Se olisi ehto vapaana ilolle, että käy ottamassa säännöllisesti pistokset. Kamala riesa muille tuollainen aggressiivinen harhassa elävä tyyppi.
Tuo linkin juttu on juuri jonkin Kahelin tekemä. Ensin käy laiturilla saksien kanssa tuntemattoman kimppuun ja sitten juoksee keskustaan ja käy kahden tuntemattoman tupakoivan kimppuun paritalon pihalla.
Onko sitä vatsakasta lenkkeilijätytön kimppuun käynyttä saatu kiinni?