Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun hautausmaan vieressä ja ihmisten tekopyhyys paljastuu pyhäinmiestenpäivänä

Vierailija
04.11.2018 |

Olen ottanut vuoden alusta kuvia hautausmaalta. Ei kukkia, ei kynttilöitä. Nyt kävin taas pyhäinmiestenpäivänä kuvaamassa. Monelle koko vuoden muuten tyhjänä olleelle haudalle oli ilmestynyt kynttilä ja/tai kukkia. Minua oksetti.

Paljastin tällä salapolisiintyöllänni ihmisten suuren tekopyhyyden. Koko vuonna ei muuten ole vainajaa mitenkään muistettu, mutta annas olla kun pyhäinmiestenpäivä tulee. Silloin epätoivoisesti yritetään lievittää huonoa omatuntoa vainajan unohtamisen suhteen. Minulle tekee pahaa.

Eikö näitä ihmisiä hävetä?

Maija

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hpidan kolme hautaa, isäni, mummo ja vaarin ja anopin hautaa. Käyn useamman kerran vuodessa. En todella mene joka viikko. Haudalle on istutettu perennoja joka kukkivat maaliskuusta elokuuhun. Pyhäinpäivänä havut ja kanerva. Vaikka hoidan haudat, niin muistan heitä kotona. Kerron lapsille heistä, muistelen äitini kanssa isän tekemisiä, muistan mieheni kanssa anopin sanoja. Ei se hauta ole tärkein, vaan se kuuinka kerromme lapsille heistä. Lapset tietävät mistä tulevat. Tärkein asia ikinä. Se muisto heistä kannan mukana.

Pöh pöh! Säilyy sinulle ja seuraavalle sukupolevelle ka haihtui unholaan. Kuten kuuluukin. Vain Ego ihmisessä haalii muistetuksi tulemista. Turhuuden turhuus.

En tiedä olisiko anoppini, isäni jne halunut tulla muitetuksi. Me muistamme koska he oli meille tärkeitä. Eikö se niin mene, ketään ei voi pakottaa ketään muistamaan, se tehdään omasta halusta.

Vierailija
62/63 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha.. Minun sukulaiset on haudattu melkein 1000km päähän, joten harvoin siellä käyn, mutta silti kävin eilen viereisellä hautausmaalla ihailemassa kynttilämerta ja sytyttämässä oman. Normaalisti en käy siellä koskaan. Kuului päivään ja tunnelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on 10000 % oikeassa!!!