Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla puolella miestä naisen tulee kävellä?

Vierailija
04.11.2018 |

Olen vasta aloittanut tämän seurusteluharrastuksen joten hyvät käytännöt on vielä löytämättä.

Kävelen aina jalankulkijana oikeassa reunassa,
joten oikealla puolella jolloin nainen on vaarassa saada osumaa ovista ja sivulta tulevista. Vasemmalla puolella taas nainen joutuu kohtaamaan vastaantulijoita, sivaltavia ohittelijoita ja mahdollisesti pyöräilijöitä.

Miten on? Myös muita vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kävelee edellä, mies perässä kauppakasseja raahaten. Mies kyllä tilanteen vaatiessa kiirehtii naisen edelle avatakseen hänelle oven, mutta samalla varoo myös etteivät kauppakassit kolhiinnu ja kanamunat mene rikki. Kasseja ei voi ulkona myöskään laskea maahan etteivät ne likaannu jolloin ne sotkisivat myös auton/ kodin lattian kuraan.

Vierailija
22/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies voisi opetella herrasmieheksi. Moni kuitenkin alkaa pitämään sellaista käytöstä homomaisena. Tämän takia otin arabimiehen. Saan tuntea itseni prinsessaksi kun mieheni avaa mulle oven, avaa auton oven ja ojentaa käden nousen autosta ja kantaa raskaat kauppakassit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille ole omaa sääntöä ellei itse sitä luo.

Mie oon luonu oman sääntöni koska miehen toinen korva on kuuro. Kävelen siis kuulevan korvan puolella et hän kuulisi minut

Vierailija
24/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanpuoleisen liikenteen maassa oikealla. Ja portaita noustessa takana, laskeutuessa edellä. Ei nämä oo vaikeita asioita.

Vierailija
25/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on aina oikeassa.

Vierailija
26/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kaipaa vielä sääntöä, niin tässä historian siipien havinaa: mies kulkee naisen oikealla puolella, naisen oikea käsi vieläpä mahdollisesti vasemmassa käsitaipeessaan. Ja syy: jotta miehen oikea, eli yleensä vahvin, käsi on vapaana puolustamaan naista. Tai valmiina tervehtimään upseeritovereita ja ylempiä henkilöitä.

Tähän lisäys: Jos kuljetaan maantien laitaa oikealla puolella tietä, mies kulkee naisen vasemmalla puolella, jotta voi omalla ruumiillaan vastaanottaa mahdolliset hevosten potkut tai auton pyyhkäisyt sekä kuran lennon. Vasen tienlaita on toki suositeltavampi.

Vierailija
27/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen takana, jos nyt ylipäätään on joku pakko roikkua mukana.

Vierailija
28/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Meillä on iät ajat kuljettu siten että mies vie ja minä olen repäisemässä! Outoja kysymyksiä!

Vierailija
29/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolella

Vierailija
30/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä. Meillä on iät ajat kuljettu siten että mies vie ja minä olen repäisemässä! Outoja kysymyksiä!

minä olen reppuselässä *

Anteeksi kirjoitusvirheet, hankalaa kirjoittaa samalla kun viedään!!

Vierailija
31/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vasemmalla puolella jos etikettiä haluaa noudattaa, historian perusteluita miekkakäsi vapaana, tervehtiminen ritareita oikealla kädellä. Samasta syystä herrasmiehet nostavat hattuaan tervehtiessään, ritarit riisuivat kypäränsä osoittaakseen etteivät ole uhkaksi.

Portaissa mies ensin koska naisella oli aina hame ritariaikaan eikä nilkkojen näkyminen ollut soveliasta.

Kättely periytyy myös ritariajalle, ojensivat asekätensä tyhjänä eteensä näyttääkseen ettei ole kätettyä tikaria tai muuta asetta.

Myös kierreportaat linnoissa tapaavat kiertyä myötäpäivään (oikealle alhaaltapäin katsottaessa) koska oikeakatisen miekkallaan on helpompi puolustautua alhaalta tulevaa hyökkääjää vastaan.

Vierailija
32/39 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kävelee aina miehensä takana.

Kyllä, pää kumarassa, mihinkään ei saa vilkuilla: jos vilkuilet ihmisiä, olet jo pet-tä-nyt ja jos vilkuilet näyteikkunoita, olet lom-pak-ko-loi-nen.

Muuten pätevä neuvo, mutta kunnon nainen on kyllä yleensä kotona, kun mies toimittaa tärkeitä asioita ulkomaailmassa. 

Minusta ei kuule saa kunnon avutonta naista. Minä kuule yhdistän itsessäni naisellisuutta ja vahvuutta. Olen ulkoapäin naisellinen, mulle saa avata oven, mutta osaan tarvittaessa puolustaa itseäni. En odota avuttomana kotona miestäni, vaan toimin tilanteen mukaan.

Vierailija
33/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varjele,mille vuosisadalle olen joutunut.Toki historiasta pidän,se on lempikiinnostuksen kohde.

Mutta olen 59,ja ekan kerran mietin,missä mun pitäis kävellä.

Vierailija
34/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi varjele,mille vuosisadalle olen joutunut.Toki historiasta pidän,se on lempikiinnostuksen kohde.

Mutta olen 59,ja ekan kerran mietin,missä mun pitäis kävellä.

Tuossa on nyt ollut moni humoristi aktiivisena. Mutta ne vanhat tavat: Nainen kulki miehen takana portaissa ja tungoksessa, muuten vasemmalla puolella. Kun kuljettiin jalkakäytävän vasenta laitaa, mies otti vastaan mahdolliset tönäisyt, ja jos töniminen meni liiallisuuksiin, miehen oikea käsi oli vapaana miekkaa varten.

Nykyään se ei ole niin tarkkaa, mutta se on selvä, että meidän kulttuuriimme ei kuulu, että nainen kävelee kaksi askelta miehen perässä tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
35/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ra bi maissa naisen kuuluu kävellä miehen perässä.

Vierailija
36/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kuuluu kävellä miehensä jäljessä, koska yhteiskunta koostuu ihmisistä.

Vierailija
37/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kävelee miehen oikealla puolella, samoin kuin Jeesus istuu Jumalan, isän kaikkivaltiaan, oikealla puolella.

Tulee Raamatusta.

Vierailija
38/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kävelee miehen oikealla puolella, samoin kuin Jeesus istuu Jumalan, isän kaikkivaltiaan, oikealla puolella.

Tulee Raamatusta.

Ja on sieltä tuleva tuomitsemaan v***u kaikkia.

Selvästi kertoo naisista se pätkä.

Vierailija
39/39 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mua kiinnosta, millä puolen kävelen. En todellakaan kaipaa olevani mikään herkin astia, yök. Itselläni on sen verran lihaskuntoa ja rohkeutta puolustaa itseäni. En ole mikään avuton objekti. Kuljen kuitenkin yksinänikin ja jopa öisinkin.

Nyt olikin kyse naisista, Pena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi