Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko tämä olla totta?? Yläasteikäisen tytön liikuntaope antaa hylätyn!

Vierailija
03.11.2018 |

Kasiluokkalaisen tyttöni jalkapöytä murtui kolarissa eikä hän pysty nyt useampaan kuukauteen osallistumaan liikuntatunneilla. Lääkärintodistus toimitettiin opettajalle ja tyttö itse ehdotti, että voi toimintakykynsä mukaan yrittää osallistua liikuntatuntien ohjelmaan, esimerkiksi ottaa aikoja jos muut juoksevat tai muuta vastaavaa. Opettaja oli kuulemma vain tokaissut hänelle, että "katsotaan asiaa" ja eilen olin saanut Wilmassa viestiä, että hän ei voi päästää tyttöä läpi liikunnasta vaan joutuu antamaan hylätyn, koska tyttö ei osallistu tänä vuonna tarpeeksi monelle liikuntatunnille. Siis voiko tällainen olla edes todellista? En käsitä, miksei arvosanaa voida antaa niiden liikuntatuntien perusteella, joissa hän pystyy olemaan mukana? Tässä on jo muutama kuukausi ollut koulua ja varmasti kevätlukukauden puolella pystyy taas liikkumaan muiden mukana. Yritin samaa kysyä myös tältä opettajalta, mutta vastauksesi sain vaan "Hylätty annetaan, jos ei ole tarpeeksi näyttöä osaamisesta". Ihan älytöntä!!!!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin saatiin 4 sivua.

Vierailija
62/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän keskimmäinen ei suostunut uimaan 9.lk liikuntatunnilla. Ensin ope  uhkaili, ettei voi antaa kurssiarvosanaa, mutta antoikin 8, mikä oli myös päättöarvosana.

Ilmeisesti keskimmäisesi suoritti muita liikuntamuotoja oppitunneilla todellä vahvan kympin veroisesti että loppuasrvosana kipusi kahdeksaan. Jos oppilas ei halua suorittaa hänelle annettuja tehtäviä antaisin opettajana hylätyn.

Liikunta on yksi oppiaine eikä vapaaehtoinen juttu.Minäkään en tykännyt matematiikasta yläkoulussa ja sain NELOSEN.

Matikka onkin oikeasti tärkeä aine, jota tarvitaan jokapäiväisessä elämässä ja jatko-opinnoissa.

Liikunta on koulukiusaamista. Liikuntaa ei normaali ihminen tarvitse yhtään missään ikinä. 

Kun itse pääsin lukiosta ulos, päätin etten liiku enää ikinä muuta kuin pakolliset kävelyt paikasta a paikkaan b (minulle sitä paitsi opetettiin 12v ajan, ettei kävely ole liikuntaa). Hyvin olen pärjännyt elämässäni. Minulla on vakituinen työpaikkakin, mikä nykypäivän Suomessa ole mikään itsestäänselvyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ihan höpö. Tietenkin tyttärellesi tulee antaa hyväksytty, jos osallistuu tunneille ja tekee sen, mitä pystyy. Voihan hänelle laatia siihen erityisen tuen paperit, jolloin arviointikriteerit voi olla sitten omanlaisensa. Käytännössä liikuntaan ei niitä yleensä tehdä ja liikunnasta vapaalla oleva saa sen numeron, kun on saanut aikaisemminkin.

Kysy rehtorilta, jos opettaja jatkaa sekoiluaan.

t. yläkoulun erkka

Vierailija
64/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sitä voidaan arvioida mitä on opetettu. Ja jos oppilas ei ole pystynyt suorittamaan opintoja opetussuunnitelman mukaan, niin koulussa pitää soveltaa. Mikään sairaus ei saisi olla este oppivelvollisuuden suorittamiselle. Kuulostaa ihan käsittämättömälle opettajan toiminta, mutta valitettavasti ei ole ainutkertaista. Tiedän, koska olen opettaja itsekin (en tosin peruskoulussa), tällä alalla on edelleen vanhan liiton kyykyttäjiä... 

Vierailija
65/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opettajalle ei kelvannut, että tyttö osallistuisi tunneilla sen mukaan, mihin pystyy? Ei saanut edes istua alas ja nostella käsipainoja (mikä ainakin meillä oli yksi kuntotestienkin pakollinen osio, eikä tosiaan vaadi jalkojen käyttöä)? Kyllä nyt vähän kyseenalaistaisin opettajan valmiuksia toimia ammatissaan, jos ajattelutapa on "Kyllä tyttö nyt ansaitsee hylätyn, kun minä en anna hänelle mitään, mihin osallistua."

Vierailija
66/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän keskimmäinen ei suostunut uimaan 9.lk liikuntatunnilla. Ensin ope  uhkaili, ettei voi antaa kurssiarvosanaa, mutta antoikin 8, mikä oli myös päättöarvosana.

Ilmeisesti keskimmäisesi suoritti muita liikuntamuotoja oppitunneilla todellä vahvan kympin veroisesti että loppuasrvosana kipusi kahdeksaan. Jos oppilas ei halua suorittaa hänelle annettuja tehtäviä antaisin opettajana hylätyn.

Liikunta on yksi oppiaine eikä vapaaehtoinen juttu.Minäkään en tykännyt matematiikasta yläkoulussa ja sain NELOSEN.

Matikka onkin oikeasti tärkeä aine, jota tarvitaan jokapäiväisessä elämässä ja jatko-opinnoissa.

Liikunta on koulukiusaamista. Liikuntaa ei normaali ihminen tarvitse yhtään missään ikinä. 

Kun itse pääsin lukiosta ulos, päätin etten liiku enää ikinä muuta kuin pakolliset kävelyt paikasta a paikkaan b (minulle sitä paitsi opetettiin 12v ajan, ettei kävely ole liikuntaa). Hyvin olen pärjännyt elämässäni. Minulla on vakituinen työpaikkakin, mikä nykypäivän Suomessa ole mikään itsestäänselvyys.

Vakituinen, kunnes porukkaa vähennetään.

Vierailija
67/68 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietippä vielä asiaa! Siis kyse on liikunnasta ja tyttäresi ei pysty osallistumaan. Ainoa oikea vaihtoehtohan on hylätty. Arvosanalla arvostellaan sitä mitä sillä tarkoitetaan. Se että jos syy hylätyn saamiselle on pätevä, sen ei tietenkään pidä vaikuttaa mihinkään - se on eri asia. Mutta arvosanana hylätty on ainoa oikea.

Etpä ole sinäkään lukenut Perusopetuslakia. Varmaan suoritit koulun täyttämällä 16 vuotta...

Jos/kun oppilas ei kykene osallistumaan normaaliin opetukseen, hänelle järjestetään tukitoimet ja hops. Vastuu on koululla lääkärintodistuksen saamisen jälkeen, koska koulu, rehtori ja opettaja ovat lakia toteuttavia viranomaisia.

Jostain syystä nimenomaan liikunnanopettajilla on usein valtava aukko tiedoissa tässä kohtaa.

Eiköhän sitä esiinny kaikkien aineiden opettajilla, mutta jostain syystä nämä koskettavat enemmän liikuntatunteja.

Jalka murtuneena on hankala juosta, mutta kirjoittamiseen, lukemiseen ja kuuntelemiseen se ei kauheasti vaikuta, joten esimerkiksi äidinkielen tai matematiikan opettajien ei kovin usein näitä asioita tarvitse miettiä?

Vierailija
68/68 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien anonyymin tekstiin on tarvinut lupaa? Olen joutunut mönkijäkolariin ja Kaleva kertoi avoimesti tilastani, eikä lupaa kysytty. Anonyymisti tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä