Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PITKÄN imetyksen lopetus - oireet!!!

hormonimonsteri
03.11.2018 |

Imetin kahta eri lasta putkeen yhteensä yli 5 vuotta ja sitten lopetin lähes seinään. Toki imetyskerrat olivat harvassa eikä maitoakaan enää paljoa tullut, mutta tuli kuitenkin. Lopetuksen jälkeen alkoi samantien kamalat oireet. Ensin oli ihan raskauspahoinvoinnin kaltaista, en saanut ees aamukahvia alas, moni ruoka ällötti....siinä meni n.1,5kk, ekat menkat myös lopetuksen jälkeen (olivat tosin siis alkaneet jo 2v aiemmin) olivat ihan oudot, vuosin kuin seula. JA kaiken tämän lisäksi paino tippu itsestään pari kiloa, mitä en olisi toivonut ollenkaan, ja mielialat on heitelleet ja ne heittelee edelleen. Lopetuksesta siis aikaa nyt 4kk ja tuntuu, etten vieläkään ole ihan "oma itseni". Mitenhän kauan tässä vielä menee? Mielialat heittää ja välillä tulee koviakin ahdistuksen tunteita, vaikka mikään ei elämässä ole muuttunut. Lueskelin, että tällasta joillakin on, mutta kaipaisin lisää kokemuksia. Näin pitkään imettäneitä ei täällä varmaan ehkä tosin ole linjoilla...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta, mielialan täydellinen korjaantuminen vei ehkä puoli vuotta. Imetin myös 5 vuotta.

Vierailija
2/7 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tullut mitään oireita, nelosta imetin 2v. Nyt nuorin vajaan vuoden ja imetän tosi usein, mutta mulla imetys ei vaikuta oikeastaan mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei hyvä kuulla, että tässä voi vielä mennä aikaa...onhan yli 5v ihan sikapitkä aika imettää ja pakostakin varmasti vaikuttaa, kun lopettaa. Mutta ei tässä auta kuin odotella sitten. Onhan tässä muuten jo selvästi parempaan menty, mutta tosiaan nää mielialat ei ole kyllä vielä ihan entisellään.

Vierailija
4/7 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin yhtä lasta reilut 4,5 vuotta, lapsi sai siis vierottua omaan tahtiinsa ja imetys loppui pikku hiljaa hiipumalla. Jossain vaiheessa vaan huomasin, että viime kerrasta on jo aikaa. Ei minkäänlaisia vierotusoireita. 

Vierailija
5/7 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas nää raskaudet, synnytykset ja imetykset on kaikki vaikuttaneet tosi vahvasti, eli se on varmaan persoonakohtaista miten reagoi. Mutta täytyy sanoa et silti yllätyin et lopettaminen vois vielä olla oma lukunsa...vaikka kaikkialla lukee, et lopetuksen jälkeen hormonitoiminta muuttuu, joten sinänsä "ymmärrettävää", mutta aika hemmetin rasittavaa,

Vierailija
6/7 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski paino synnytyksen jälkeen pysyvästi 10kg. Olin ennen raskautta 58kg ja nykyään 48kg. 😂

Ihan kiva bonus, haha. Siskolleni kävi tismalleen samalla tavalla.

Vierailija
7/7 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollu yhtään tietoinen siitä, että paino voisi laskea ja normaalisti painan aina 55 niin nyt uusi paino on 53. En ois halunnut halunnut laihtua sitäkään, mut niin kävi ja hirveeen stressin revin siitäkin, että MIKÄ mua laihduttaa. Mitään vikaa ei oo löytynyt, joten täytyy liittyä siis hormoonijuttuihin sekin. Mutta en ois tosiaan arvannut, että imetyksen lopetus saa näin järkyttävän mylläkän kropassa aikaan!!!!! Miksi näistä asioista ei oikeasti puhuta enemmän.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä