Hä? Isälle syyte: juotti pientä vauvaa väkisin tuttipullolla, roikotti jaloista ja heitteli ilmaan
Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta isyydeltä. Isät ovat kautta aikojen roikottaneet jaloista ja heitelleet ilmaan. En viisikymppisenä edes tiedä yhtään isää, joka ei olisi toiminut noin. Ja miten voi syöttää pientä vauvaa väkisin tuttipullolla?
Ovatko ihmiset menneet ihan sekaisin?
Kommentit (25)
Jaa-a, minulle on pienestä asti sanottu, että miehen kuuluukin olla rajusti lastensa kanssa. Äidit ovat liian ylisuojelevia ja eivät totuta lasta kestämään mitään. Isän sylissä voi sitten turvallisesti olla hurjassa kyydissä. Tätä nykymaailmaa katsellessa olen kyllä ihan samaa mieltä. Kaikkia ihmisiä sylisuojellaan ja pidetään pumpulissa, seurauksena yliherkkää itkupillikansaa. YH!
No kun ne kaikki sanoi että jätä vain isälle hoitoon, kyllä se pärjää sinulla on vain raskausmasennus jos et luota lasten isään!
Vierailija kirjoitti:
No kun ne kaikki sanoi että jätä vain isälle hoitoon, kyllä se pärjää sinulla on vain raskausmasennus jos et luota lasten isään!
Miten kommenttisi liittyy tähän ketjuun? Minun mielestäni isä ei ole ollenkaan huono, jos se heittelee lasta ilmaan ja roikottelee jaloista. Eri asia on, jos se heittelee seinään sitä lasta. Iso ero...
Lasta voikin roikottaa ja heitellä kun kyse on leikistä, mutta vauvaa ei edes leikillä tietenkään.
Mikä juttu tämä on?
Toki riippuu missä yhteydessä ja minkä ikäistä roikotetaan jaloista. Esim. Pieni Vauva niin iso nou nou! Jos kyseessä on esim. 3v ja leikin varjolla hellästi roikotetaan hetki alaspäin niin ok. Siis jos lapsi selkeästi kikattaa ja itse tätä pyytää. Ei mitään ravisteluja.
Pakkosyötön koen siten, että vaikka vauva ilmaisee selkeästi kulmat kurtussa ja päätä kääntäen/ pois vieden niin silti sitä pulloa tiukasti tyrkytetään suuhun vaikka raukka jo itkisi/ yskisi. Tätä ei saisi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Normaali mies osaa hoitaa vauvaa, toisin kuin tuon syytteen saanut.
Itse jouduin takaisin sairaalaan yöksi vauvan ollessa noin viikon ikäinen, mies hoiti vauvaa kotona tuon yön ja pärjäsi varsin mainiosti.
Pienelle vauvalle voi tulla aivovaurio tuollaisesta. Ei ole normaalia. Juotti ilman tuttiosaa.
Eikös siinä uutisessa sanottu että tuttipullosta oli kierretty tutti irti. Eli oli kaadettu vauvan suuhun sapuskaa, halusi se sitä eli ei. Ja vauvaikäisen kanssa ei riehuta, jos vähän vanhempi taapero nyt hurjempia leikkejä joskus haluaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin takaisin sairaalaan yöksi vauvan ollessa noin viikon ikäinen, mies hoiti vauvaa kotona tuon yön ja pärjäsi varsin mainiosti.
Oho, siinäpä vasta mies.
En tunne ainuttakaan ap. kuvailemaan isää ja se on ennen yhtä tuomittavaa, kuin tänä päivänä. Ihmettelen ap. aloitusta, joka on yhtä tuomittavaa.
t. kuusikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kaikki miehet ole ns normaaleja. Jos äiti vaistoaa miehessä että tämä on muuttunut lapsen syntymän jälkeen tai että ei tajua yhtään mitään vauvasta niin silti saatetaan vain kehoitetaan jättämään isälle.
Tässä linkki superisä ap:lle ja muillekin vastaaville hönöille. Että oli sitten mielestänne asiallista käytöstä.
Tämä ko isä lienee sitten ollut teidän jonkun poika. Niin se käytösmalli siirtyy sukupolvelta toiselle.
Hävetkää ja hakeutukaa hoitoon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/f8f7f1d4-9c26-4618-a132-74d1863f5c90_u…
No tuon ikäisellä roikottamiset ja heittely on väärin. Jos taas sama ikä vuosissa niin menis leikkinä, mutta EI noin pieni tuollaista kestä! Väkisten juottaminen on iästä riippuen tuomittavaa...
Teille jotka roikotatte lastanne jaloista pää alaspäin tai heitätte ilmaan:
haluatteko itsellenne tehtävän näin. Tuskin!
Lapset ovat hiljaa kauhusta tai ehkä nauravat hysteerisesti-eivät takuulla pidä näistä tempuista.
Vaarallisia.
Olen ollut paikalla kun isä antoi lapselleen kovat vauhdit keinussa-lapsi peloissaan-
kielsin isää-käskin lopettamaan-keinun toinen ketju aukesi-lapsi paikautui hirveällä voimalla tolppaan vakavin seurauksin!
Saiko isä rangaistuksen?- ei saanut.
Eikö ole ihmeellistä ettei rangaistu mitenkään.
Lapsi tietysi kiireellä sairaalaan-tikkejä-tajunnan menetys-ehkä loppuelämän seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, minulle on pienestä asti sanottu, että miehen kuuluukin olla rajusti lastensa kanssa. Äidit ovat liian ylisuojelevia ja eivät totuta lasta kestämään mitään. Isän sylissä voi sitten turvallisesti olla hurjassa kyydissä. Tätä nykymaailmaa katsellessa olen kyllä ihan samaa mieltä. Kaikkia ihmisiä sylisuojellaan ja pidetään pumpulissa, seurauksena yliherkkää itkupillikansaa. YH!
Voi hyvä tavaton. Vauvaikäisiä on kuollut jopa omaan oksennukseensa, saati jos häntä syötetään väkisin tuttipullosta. Ihan sama myös iäkkäillä ja huonokuntoisilla vanhuksilla.
Isän sylissä vauva ei voi olla "hurjassa" kyydissä, koska vauvan sisäelimet ovat kehittymättömät ja ei tarvitse olla kummoista hyppäystä, kun ne irtoavat tai tulee sisäinen verenvuoto.
Ihan hullujahan sä puhut. Tämä tiedettiin jo viimevuosisadalla, vaikka lääketiett. oli lapsen kengissä. Ja jo vauvan pään retkahtaminen saattaa johtaa vaikeaa vammautumiseen ja siksi sitä on tuettava.
Tapauksen isä on mental case. Ei ymmärrä miten 2kk vauvaa hoidetaan, ei taida hahmottaa mitä eroa on pienellä vauvalla ja vaikka kolme vuotiaalla lapsella. Minun lapseni isä on samanlainen, asia paljastui vasta lapsen synnyttyä. En jättänyt lasta isälle koskaan hoitoon vauvana, ja kuuntelin ympäristön kritiikkiä siitä miten omin lapsen enkä anna isän hoitaa, ja kyllä isät osaavat siinä missä äiditkin. Kaikki eivät osaa todellakaan, asia meidän kohdallamme ja lapsen isän mielisairaus pysyi salassa, koska en yksinkertaisesti ikinä jättänyt isää vauvan kanssa keskenään.
yritin estää kirjoitti:
Lapset ovat hiljaa kauhusta tai ehkä nauravat hysteerisesti-eivät takuulla pidä näistä tempuista.
Vaarallisia.
Olen ollut paikalla kun isä antoi lapselleen kovat vauhdit keinussa-lapsi peloissaan-
kielsin isää-käskin lopettamaan-keinun toinen ketju aukesi-lapsi paikautui hirveällä voimalla tolppaan vakavin seurauksin!
Lapsi tietysi kiireellä sairaalaan-tikkejä-tajunnan menetys-ehkä loppuelämän seuraukset.
Meillä mies "heittelee" ilmaan. Yllättävän kuule monen naapurin lapsi/kaverin lapsi juoksee miehen luo kädet ojossa leikitettäväksi. Kyllä muistan itseänikin roikotettavan lapsena, eikä siitä mitään traumoja ole tullut. Pitää vaan osata aikuisen ymmärtää koska lapsi ei oikeasti halua ja koska leikki menee yli!
Lehtijutussa ei ollut kyse leikistä, vaan kiduttamisesta! Ne on kaksi eri asiaa...
Vierailija kirjoitti:
yritin estää kirjoitti:
Vaarallisia.
Lapsi tietysi kiireellä sairaalaan-tikkejä-tajunnan menetys-ehkä loppuelämän seuraukset.Meillä mies "heittelee" ilmaan. Yllättävän kuule monen naapurin lapsi/kaverin lapsi juoksee miehen luo kädet ojossa leikitettäväksi. Kyllä muistan itseänikin roikotettavan lapsena, eikä siitä mitään traumoja ole tullut. Pitää vaan osata aikuisen ymmärtää koska lapsi ei oikeasti halua ja koska leikki menee yli!
Lehtijutussa ei ollut kyse leikistä, vaan kiduttamisesta! Ne on kaksi eri asiaa...
Vauvat ei juokse.
Tulee mieleen se yksi ketju täältä, jossa mies mm. vei vauvaa koko ajan suihkuun ja taisipa jaloistakin roikottaa....
Lähinnä ihmettelen ap millaisia miehiä sinun lähipiirissäsi on.
t. toinen 50 v.