Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
1281/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Modelmanagementin malli Jenna Johanna Licciardo-Smith perheen vanhin tyttö?

Jenna on Tainan miniä (Leonardon vaimo).

Vierailija
1282/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on iso sohva alakerrassa.

Ai jaa, ei ole osunut silmään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten pistäneet merkille että heillä ei ole esim. sohvaa tai nojatuoleja. Istuskelevat aina jonkun puulaatikoston päällä porukassa, niin tai sitten lattialla

Iso kulmasohva löytyy alakerran elokuvahuoneesta ja kaksi valkoista nojatuolia on yläkerran duploleluaulassa. Videollakin on näitä näytetty.

Mutta tuossa keskikerroksen isossa huoneessa (familyroom) ei ole sohvaa tai nojatuoleja, siinä olet oikeassa.

Vierailija
1284/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä vähän ihastunu tohon Jerusalemiin.. 🤣 T: palstaa lukeva 17v

Haha, sama täällä.😂

Vierailija
1285/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismia voi olla tarpeen korostaa jo siksikin ettei ole varaa hankkia kaikkea. Se kuulostaa trendikkäämmältä kuin vähävaraisuus (ja sosiaalituilla eläminen). Yhdessä huoneessa oli vain patja lattialla, ei sänkyä ollenkaan.

Eräässä videossa Leonardo lähti Tainan kanssa ostamaan kenkiä koska hänen kengästä oli pohja melkein irti. Pikkulapsilla kyllä balettipukuja riittää.

Se sohva taitaa kuulua taloon koska se mainitaan myös talon myynti-ilmoituksessa (leffahuoneessa) ja talo puolestaan kuuluu henkilölle joka ei ole Licciardo-Smith. Helppohan se on sukulaisten omaisuudella ja työn tuloksilla leveillä.

Vierailija
1286/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää uusin pyöräonnettomuus video oli ihan erilainen kun aiemmat! Paul puhui videolla, jopa suomea, mikä ihmetytti ja samalla tuli heti ihan erilainen kuva heistä. Oon aiemmin aatellut, että Paul on sellanen ”mörökölli” -kuten joku täälläkin sanoi, ja sen kautta oon ajatellut ettei hän paljon lapsiensa tekemisistä kiinnostu. Mut ainakin tolla videollahan molemmat vanhemmat naureskeli/katteli kun lapset laski ”vesimäkeä”, synttärilaulua laulettaessa KJ oli isänsä sylissä (tässä kohtaa Paul puhui suomeakin), jne. Niin oudolta kun se ehkä kuulostaakin, mun mielipide heistä muuttu nyt kyllä jonkin verran parempaan :D Myös mun mielestä oli erilaista se, että lapsien riehumista oikeesti näytettiin videolla, samoin se nimessäkin mainittu onnettomuus > kaikki ei siis heidän perheessäkään ole aina niin rauhallista ja seesteistä.

Toki ärsytti välillä se tietynlainen leveily, mitä Taina nyt vähän joka videolla tekee. Esim. kun nyt annettiin Jennalle ja Leolle häälahja, niin pakko oli mainita että he ovat saaneet jo vaikka mitä lahjoja. Hirveen vaikee muodostaa näistä selkeetä mielipidettä :d

Vierailija
1287/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä haluan omaa aikaa, niin mieluummin jään muutamaksi tunniksi valveille sen jälkeen kun muut ovat menneet nukkumaan. Ei tarvitse sitten ennen kukonlaulua herätä tekemään omia juttuja. Mutta meitä on moneen junaan, jollekin sopii paremmin niin päin. Ja eikös Taina ole puhunut aikaisin heräämisen hyvistä terveysvaikutuksista... Sitä mä kyllä suuresti hämmästyin kun aamurutiinit-videolla Cleopatrakin lähti kolmelta yöllä lenkille. Tästä on aikaa kun katsoin sen eli en muista tarkkaan, mutta sanoiko Taina siinä, että tytär herää lenkille siihen aikaan kesät talvet? Kesäyöthän ovat ihania, mutta enpä voisi ihan äkkiä kuvitella herääväni vaikka nyt marraskuussa siihen aikaan ja kaiken lisäksi lähteväni lenkille.

Vierailija
1288/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, sama täällä.😂

Nyt vaan rohkeasti tytöt Jerusalemille viestiä! On kyllä symppis poika.

Vierailija
1289/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin itsekin selittää että me ollaan "minimalisteja", kun on niin pieni (vuokra-)asunto eikä mitään ylellisyyksiä (koska ei ole

Go for it! On ihan ihmisestä itsestään kiinni miten positiivisesti tai negatiivisesti haluaa elämänsä ja ympäröivän maailman nähdä. Tulisi sinullekin varmasti parempi olo elämästäsi kun keskittyisit siihen niitä sulla on eikä siihen mitä puuttuu. 👍Voisit alkaa nähdä muutkin ihmiset vähän armollisemmin.

Vierailija
1290/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, sama :D Suloista miten huolehtii sisaruksistaan. Minä tuskin osaan huolehtia edes itsestäni. T. 19v

Vierailija
1291/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla onnettomuusvideolla Taina vain kuvaa ja kiljuu muita apuun, kun poika lähtee pyörällä alamäkeen. Miten jos olisi vain pistänyt sen kameran pois ja lähtenyt itse apuun. Ai niin mutta sitten ei olisi saanut hyvää matskua vlogiin...

Vierailija
1292/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, sama täällä.😂

Nyt vaan rohkeasti tytöt Jerusalemille viestiä! On kyllä symppis poika.

Hitsi, oon tosiaan liian vanha, entinen kristinuskova ja poikaystäväkin löytyy. Ehkä seuraavassa elämässä.

Terv. Se 27v.

Ehkä mä pyrin enemmän siihen että oisin ja joskus yhtä fressi äiti kuin Taina! :)

Vierailija
1293/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla onnettomuusvideolla Taina vain kuvaa ja kiljuu muita apuun, kun poika lähtee pyörällä alamäkeen. Miten jos olisi vain pistänyt sen kameran pois ja lähtenyt itse apuun. Ai niin mutta sitten ei olisi saanut hyvää matskua vlogiin...

Tämä vähän sama on ihmetyttänyt muillakin videoilla, esim. siinä hiekan syömisessä... "Katsotaan syökö vauva hiekkaa, kohta se varmaan syö hiekkaa, oho ei vielä syönyt, no kohta varmaan syö..." Sitten kauhea "OUNOUUU he ate sand, eeewww!" -show, no hei haloo, istutit sen sinne hiekkalaatikkoon oikein pyörittelemään hiekkaa :D Välillä tuntuu, että Taina on itsekin ihan lapsi noissa videoissa, tosin ehkä haluaa ylläpitää jonkunlaista roolia (hah, "ehkä") ja sitten eläytyy jotenkin överisti tuohon taaperoiden maailmaan.

Tuon isän vanhan fb-videon perusteella tuli minullekin sellainen olo, että ehkä todellisuus ei onneksi ole tuota, mitä äiti yrittää esittää. :) OCD:stähän Taina on itsekin puhunut... 

(tuo painosta korostetusti huolehtiminen, 3 AM -lenkit ja thinspiration Instagramissa kyllä häiritsee edelleen)

Vierailija
1294/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, sama täällä.😂

Se oli ihana ku J beatboxasi ja Aphrodite tanssi. 😂❤️

Vierailija
1295/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää vielä yhden motiivin.

Australiasta on aika paljon videoita joissa toistuvat otsikot ”mom of 6/8” jne, ”homeschooler”, ”vegan family”, morning routines” jne. Monilla pojilla on sielläkin pitkät hiukset. Eräällä homeschooler-äidillä on muiden lasten ohella taaperoikäiset kolmoset ja otsikko ”morning routines” joten Taina halusi oman vaippajenginsä johon kuuluu NELJÄ ”vauvaa”. Hän päätti yksinkertaisesti pistää paremmaksi ja näyttää että lapsia on enemmän, hänellä on ”neloset” (nappy gang), talo on isompi, tukat ovat pidemmät jne. Kyse on siis äidin omasta ambitiosta, näyttämisen halusta, kilpailuhenkisyydestä jne. Potentiaalinen katsojakuntakin kasvaa kun on monta erilaista ryhmää joihin on identifioiduttu. Homeschoolerit, uskovaiset, vegaanit, suuret lapsiperheet ym.

Missään vaiheessa kukaan perheestä ei tuo julki sitä että talo Suomessa ei ole heidän vaan sen omistaa aivan toinen henkilö joka on sitä jo jonkin aikaa yrittänyt myydä. Jopa Leonardo viittaa taloon pari kertaan sanoen ”ei minun vaan vanhempieni talo”. Sehän on valhe koska talon omistaa henkilö jonka sukunimi ei todellakaan ole Licciardo-Toivola. Talosta pyydetään yli puoli miljoonaa, reilustikin, joten perhe, jonka pojalla ei ole omien sanojensa mukaan varaa ajaa ajokorttia Suomessa koska se on niin kallis, ei kykene ostamaan tuollaista taloa. Sen ylläpitokin jo maksaa. Vuokralla saavat tietenkin asumistukea ym.

Videoita on siis kuvattu varastoon ja siinä vaiheessa kun ovat ilmeisesti jo muuttaneet, jatketaan illuusiota siitä että asuvat edelleen tuolla.

Tästä pääsemme taas menestysteologiateoriaan ja aiemman kirjoittajan esittämään vaihtoehtoon 3 eli sanan levittämiseen ja uusien jäsenien värväämiseen. Sehän on kaikkien uskonlahkojen tehtävä. Luulen myös että nuo videoiden nostot YouTubessa on maksanut jokin lahko. Tämä perhe toimii nyt keulakuvana heidän edustamalleen uskonhaaralle.

Musiikista vielä. Jos aikoo klassisen musiikin saralle, siellä ei pärjää kukaan joka on saanut nimeä somessa olemalla äidin videolla. Siellä pärjää vain omalla lahjakkuudella, taidoilla ja kovalla työllä. Tai sitten äiti ei vain tajua tätä tosiasiaa. Hengellisiin piireihin voi tietenkin päästä soittamaan. Jeesuslauluja.

Yhtään videota ei ole Australiasta tai muusta asunnosta kuin tuosta talosta paitsi yksi Paulin video Suomesta jossa keittiön kaapisto näyttää siltä että kyseessä on kaupungin vuokrakämppä. Sellaista tusinatavaraa jollaista menneinä vuosikymmeninä rakennettiin halvalla.

He kuulemma muuttivat Suomeen koska steppiharrastus vei liikaa aikaa mutta olisihan sitä voinut paeta vaikka Australian toiselle laidalle. Luultavasti he muuttivat neljästä syystä: saadakseen viisi Australiassa ja viisi Suomessa syntynyttä lasta (Tainan pakkomielteinen kontrollointi ja järjestyksenpito viittaisi tähän), eristääkseen lapset jonnekin korpeen pois pahan maailman houkutuksilta (Leonardon videoilta näkee että asuvat tai asuivat metsän keskellä), sosiaalitukien takia jotka mahdollistavat leveämmän elämän kuin mihin Australiassa olisi mahdollisuus noin isolla perheellä, tullakseen tunnetuiksi myös Suomessa ja sitä kautta saadakseen enemmän kuulijoita uskolleen.

Näkyvyyttä lisää se että kaikilla on valkoiset T-paidat.

Tosi hyvää analysointia. En tiennytkään noista australialaisvideoista. Ja uskon myös, että menestysteologia-asia vaikuttaa tässä taustalla. Se yhdistyneenä juuri nykyajan somekulttuurissa muutenkin yleiseen menestyksekkään elämän esittelyyn.

Mitä kirjoitit on ihan järkeenkäypää. Ja muillakin täällä oli kiinnostavia ja hyviä kommentteja. Olen siis se, joka kyseli niitä 3 vaihtoehtoa, että mikä näissä videoissa mielestänne on takana. Ihanaa kun saadaan yhdessä ehkä palasia vähän loksahtamaan kohdalleen, kun vaikuttaahan tämä nopeasti katsottuna niin kummalliselta, eikä tällainen rationaalinen ajattelija voi jättää sitä silleen vaan kiinnostaa löytää jotain selityksiä asioille. :D

Vierailija
1296/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vähän sama on ihmetyttänyt muillakin videoilla, esim. siinä hiekan syömisessä... "Katsotaan syökö vauva hiekkaa, kohta se varmaan syö hiekkaa, oho ei vielä syönyt, no kohta varmaan syö..." Sitten kauhea "OUNOUUU he ate sand, eeewww!" -show, no hei haloo, istutit sen sinne hiekkalaatikkoon oikein pyörittelemään hiekkaa :D Välillä tuntuu, että Taina on itsekin ihan lapsi noissa videoissa, tosin ehkä haluaa ylläpitää jonkunlaista roolia (hah, "ehkä") ja sitten eläytyy jotenkin överisti tuohon taaperoiden maailmaan.

Minusta on ihailtavaa että _kymmenettä_vauvaansa hoitava äiti jaksaa edelleen innostua sen lapsensa maailmasta ja heittäytyä siihen. Miten tämänkin voi joku vääntää negatiiviseksi asiaksi?!

Vierailija
1297/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimalismia voi olla tarpeen korostaa jo siksikin ettei ole varaa hankkia kaikkea. Se kuulostaa trendikkäämmältä kuin vähävaraisuus (ja sosiaalituilla eläminen). Yhdessä huoneessa oli vain patja lattialla, ei sänkyä ollenkaan.

Ehkä hämmästystä herättääkin enemmän se, miten heistä ei tule ollenkaan tätä vähävaraista vaikutelmaa, vaan enemmän tuo vaikuttaa just tietoiselta minimalismilta ja tulee tosi tyylikäs vaikutelma kaikesta heidän tekemisestään. Jos vertaat esim johonkin stereotypiseen vähävaraiseen lapsiperheeseen, onhan tuo heidän talonsa ja elämänsä aivan eri kaliberia. Sisustus on harkittua ja kaunista vaikka tavaraa on perus kotitalouteen nähden vähän. En usko, että se on trendikkyyden tavoittelua vaan elämäntapa.

Ja C:n huoneessa oli kyllä oikea sänky eikä pelkkää patjaa. Se vain on tosi matala. Videolla näkyi sängynkehys päiväpeiton alta ja Taina mainitsee hide and seek -videolla että ”no one could hide under that bed” viitaten juurikin sängyn mataluuteen.

Vierailija
1298/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin eilen ton uuden videon keskiyön aikaa ja luin samalla kommentteja ja silloin Taina oli näköjään vielä vastaamassa kommentteihi tunti sitten. Eli joskus 22-23 aikoihi ollu vielä hereillä... luulin että hän nukkuu paljon aikaisemmin jotta hän sais sen 6 tuntia unta

Vierailija
1299/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä haluan omaa aikaa, niin mieluummin jään muutamaksi tunniksi valveille sen jälkeen kun muut ovat menneet nukkumaan. Ei tarvitse sitten ennen kukonlaulua herätä tekemään omia juttuja. Mutta meitä on moneen junaan, jollekin sopii paremmin niin päin. Ja eikös Taina ole puhunut aikaisin heräämisen hyvistä terveysvaikutuksista... Sitä mä kyllä suuresti hämmästyin kun aamurutiinit-videolla Cleopatrakin lähti kolmelta yöllä lenkille. Tästä on aikaa kun katsoin sen eli en muista tarkkaan, mutta sanoiko Taina siinä, että tytär herää lenkille siihen aikaan kesät talvet? Kesäyöthän ovat ihania, mutta enpä voisi ihan äkkiä kuvitella herääväni vaikka nyt marraskuussa siihen aikaan ja kaiken lisäksi lähteväni lenkille.

Kertoo kyllä myös siitä, että vanhemmat lapset eivät käy mitään koulua. Et jaksaisi todellakaan lähteä aamuyöstä lenkille, jos olisi koulussa.

Vierailija
1300/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin eilen ton uuden videon keskiyön aikaa ja luin samalla kommentteja ja silloin Taina oli näköjään vielä vastaamassa kommentteihi tunti sitten. Eli joskus 22-23 aikoihi ollu vielä hereillä... luulin että hän nukkuu paljon aikaisemmin jotta hän sais sen 6 tuntia unta

Joo ois uskottavampaa jos hän vastailis sillon neljän aikaan, kun on omaa aikaa.

On aiemminkin vastaillut 8-9 aikaan.

Eikö ole saanut unta? Vai onko niin innoissaan kommenteista, ettei malta nukkua?

Vai herääkö sittenkin harvemmin ihan ja kolmelta.

Ketju on lukittu.