Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Sori mutta en voi sille mitään, että kielikorusta tulee mulle mieleen vaan se, että se on kiva lisä suuseksissä.
Oliko tämä jo täällä? https://tattle.life/threads/taina-licciardo-toivola-ten-children-all-dr…
Cleopatra liikkui Tukholmassakin se tiara päässään. Jotenkin huomionhakuista porukkaa. Koko ajan kuvaamassa. Ja sitten kauramaitokin pitää kantaa Suomesta asti koska... eihän Ruotsissa vissiin ole vegaanista ruokaa...
Tätä mä luin aiemmin: https://www.freejinger.org/topic/31849-finnish-australian-vegan-doomsda…
Siellä oli toi blanket training.
Vierailija kirjoitti:
Juu vaahtokarkkeja on vegaanisia, mutta nuo eivät selvästi niitä olleet. Samoin muita, tavallisia karkkejakin sieltä löytyi, jotka sisältävät eläinperäisiä tuotteita. Eikä siinä nyt mitään, mutta kun tämä täti nimenomaan Markkinoi itseään ja perhettään vegaanina, mutta silti kiinnostus näyttää olevan pintapuolen tasolla. Ei kukaan tuntemani vegaani toitota missään kontekstissa, edes siellä somessa, jokaisen ruuan kohdalla erikseen ylikorkealla äänellä "this is VEGAN!!". Edelleen, aika sketsihahmomeininkiä.
Ehkä seuraavana vuonna saamme Putouksessa nähdä jonkun "Aina Lizzard-Tolvanan" hokemassa this is VEGAN! this is VEGAN!
Itse en ole kristitty tai muukaan uskossa oleva, mutta välillä tuntuu, että omasta elämästä löytyy enemmän myötätuntoa tai nöyryyttä kuin näistä, jotka niin kovaan ääneen kuuluttavat olevansa uskossa. Osa vanhemmista kavereista on kristittyjä, ihan hartaitakin, ja heistä se usein näkyykin elämänvalinnoista tai vaikka tavassa kasvattaa lapsia, mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että uskossa oleminen olisi keskittymistä omaan hoikkuuteen ja ulkonäköön, loputonta tavaroiden ja materian hankintaa ja sillä leveilyä, loputonta huomionhakua itseensä sekä lapsiinsa, uima-asuisten lasten esittelyä julkisesti, erilaista poseeraamista ja esittämistä, leventelyä, läväreitä...
Ei tule sellainen fiilis, että nämä olisivat uskossa laisinkaan, tai uskovat vaan lähinnä itseensä ja omaan erinomaisuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku uskovaisia ja vähän sitten ei kuitenkaan. Esim. 18-vuotiaana Cleopatra haluaa kielilävistyksen. Oikeasti. Ja äiti näyttää hiuksissaan ja huulikiillossaan Johanna Tukiaisen pikkusiskolta. Sitten vedetään laivan promenadilla perheen kera kuin polttareissa konsanaan tiarassa ynnämuussa ja korkeissa koroissa.
Pari täällä on sanonut, että heidän omassa nuoruudessaan (puhutaanko tässä nyt 20-30 vuotta sitten) hellarinuoret eivät ole saaneet käyttää edes meikkiä.
Oisko Toivola saanut tarpeekseen tuosta sääntelystä, vaikuttaa muutenkin tekevät asiat erilailla. Nyt sitten haluaa taata ettö omat lapset saavat elää vapaammin.
Mitäpä se kielikoru uskosta edes kertoo??
Vierailija kirjoitti:
Ja raskausaikana imettäminen ei henkisesti ole mitään kovin helppoa hommaa, aiheuttaa jänniä tunteita. Mä oon kerran melkein saanut imetettyä läpi raskausajan ennen kuin oli pakko lopettaa. Kymmentä, tai edes kahta, kertaa en pystyisi.
Miltä raskausaikana imettäminen sitten tuntuu? Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyn, tässä ei ole mitään kettuilua. Itse imetin omaa lastani hieman yli vuoden ikäiseksi.
Eihän uskominen estä kielikoru pitämistä, hoikkuutta, meikkaamista tai kivoja vaatteita. Uskovista vähemmistö on sitä lajia, joka ei saa leikata jne. Suurin osa uskovista näyttää ulkoisesti (meikit, vaatteet jne) ihan samalta kuin muukin väestö. Lisäksi menestysteologiaan päin kallellaan olevissa perheissä kuuluukin panostaa ulkonäköön uskon puolesta.
Tähän olisi ihan mielenkiintoista saada joidenkin uskossa olevien näkökulmaa miltä tuo perheen elämä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku uskovaisia ja vähän sitten ei kuitenkaan. Esim. 18-vuotiaana Cleopatra haluaa kielilävistyksen. Oikeasti. Ja äiti näyttää hiuksissaan ja huulikiillossaan Johanna Tukiaisen pikkusiskolta. Sitten vedetään laivan promenadilla perheen kera kuin polttareissa konsanaan tiarassa ynnämuussa ja korkeissa koroissa.
Pari täällä on sanonut, että heidän omassa nuoruudessaan (puhutaanko tässä nyt 20-30 vuotta sitten) hellarinuoret eivät ole saaneet käyttää edes meikkiä.
Oisko Toivola saanut tarpeekseen tuosta sääntelystä, vaikuttaa muutenkin tekevät asiat erilailla. Nyt sitten haluaa taata ettö omat lapset saavat elää vapaammin.
Mitäpä se kielikoru uskosta edes kertoo??
Mitä kielikoru kertoo kenestäkään? Mitä nyt miehiä tietty kiinnostaa miltä se tuntuisi kun toinen ottaa sen kanssa poskeen tai suudellaan. Onhan se aika seksuaalinen juttu. Miksi ylipäätään haluaa sellaisen?
Siis toi Taina näyttää tosi tutulta jostain menneiltä vuosilta... Etenkin tossa Trip to Sweden 1/2 videossa missä menee tyttärensä kanssa lävistäjälle. Onko ollut jossain tosi-tvssä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja raskausaikana imettäminen ei henkisesti ole mitään kovin helppoa hommaa, aiheuttaa jänniä tunteita. Mä oon kerran melkein saanut imetettyä läpi raskausajan ennen kuin oli pakko lopettaa. Kymmentä, tai edes kahta, kertaa en pystyisi.
Miltä raskausaikana imettäminen sitten tuntuu? Ihan puhtaasti mielenkiinnosta kysyn, tässä ei ole mitään kettuilua. Itse imetin omaa lastani hieman yli vuoden ikäiseksi.
Imetin esikoista toisen lapsen syntymään saakka, enkä muista, että siinä olisi ollut mitään ihmeellistä. Ihan samalta se tuntui, kuin imetys ilman raskautta. Jäin kanssa kummastelemaan noita "jänniä tunteita".
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kristitty tai muukaan uskossa oleva, mutta välillä tuntuu, että omasta elämästä löytyy enemmän myötätuntoa tai nöyryyttä kuin näistä, jotka niin kovaan ääneen kuuluttavat olevansa uskossa. Osa vanhemmista kavereista on kristittyjä, ihan hartaitakin, ja heistä se usein näkyykin elämänvalinnoista tai vaikka tavassa kasvattaa lapsia, mutta mun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että uskossa oleminen olisi keskittymistä omaan hoikkuuteen ja ulkonäköön, loputonta tavaroiden ja materian hankintaa ja sillä leveilyä, loputonta huomionhakua itseensä sekä lapsiinsa, uima-asuisten lasten esittelyä julkisesti, erilaista poseeraamista ja esittämistä, leventelyä, läväreitä...
Ei tule sellainen fiilis, että nämä olisivat uskossa laisinkaan, tai uskovat vaan lähinnä itseensä ja omaan erinomaisuuteensa.
Näin rankasti yleistäen ne uskovaiset on sitä kaikista kapeakatseisinta ja tuomitsevinta sakkia, vaikka käsittääkseni ainakin kristittyjen raamatun mukaan ei ole kenenkään yksittäisen ihmisen tehtävä tuomita ketään toista, vaan "Tee toisille niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän" ja "Rakasta lähimmäistäsi" ja se tuomitseminen on sitten Jumalan homma.
Ennen oli sellainen asia kuin 7 kuolemansyntiä, mutta ei enää vissiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani jotain käsittämätöntä vihaa lasta kohtaan nuo imetykset aiheuttivat. Olisi tehnyt mieli lyödä lasta, kun oli siinä rinnalla. Jossain vaiheessa raskautta alkoivat, ja niiden takia lopetinkin imetyksen. Selvennettäköön, etten ikinä ole käyttänyt väkivaltaa ja nuokin oli ohimeneviä (joskin ahdistavia) mielitekoja, joita en koskaan toteuttanut. Ja kyseinen lapsi on aina ollut hyvin, hyvin rakastettu.
Olen töissä paikassa, jossa raskaana imettäminen tulee toisinaan puheeksi. En ole vielä tavannut kuin yhden, jolla uusi raskaus ei imetystilanteissa aiheuttaisi mitään uusia, negatiivisia tunteita. Joillain se on yleistä masennusta tai ahdistusta, joillain eri asteista rinnalla olevaan lapseen kohdistuvaa vihaa. Kai se luonnon vieroitusmekanisma, jolla taataan äidin jaksaminen.
Ei kristityn ole kiellettyä ottaa kielilävistystä. Tai meikata. Ihmiset olisivat yllättyneitä jos tietäisivät, miten vapaa kristitty saa olla tällasissa kulttuurisissa jutuissa. (Kun usein luullaan, että ei suunnilleen deodoranttia käyttää)
Usko ei valitettavasti myöskään tee immuuniksi rikkinäisyydelle tai heikkoudelle. Ei siis ole niin, että kristityillä naisilla automaattisesti ei ole vaikkapa itsetunto-ongelmia. Siksi on täysin ymmärrettävää -joskin vähän surullista - että nuori kristitty tyttö esimerkiksi katsoi tarvitsevansa jotain vyötärönmuokkausvälinettä. En koskaan haluaisi tuomita häntä siitä, vaan kysyä, että
Onko tämä nimenomainen kulttuurinen ilmiö (thinspiration) rakentava ja terveellinen? Miten tätä kysymystä voisi lähestyä uskon tarjoaman ihmiskuvan näkökulmasta?
Itse uskovana ajattelen, että kristilliseen kulttuuriin kuuluu erottamattomana osana rehellisyys. Ja siksi tuntuu todella hämmentävältä, kun tässä kokonaisuudessa se tuntuu välillä unohtuvan.
Aamurutiinivideo: kuvattu keskellä päivää, kun aurinko tosiaan paistaa korkealta taivaalta, Taina kirjoittaa että lapsilla aamupullot, eivät ole saaneet pulloja yöksi - kun selvästikin videolla lapsia ei ole herätetty saamaan aamupulloja vaan nukkuvat niiden kanssa ja Taina vasta lähdössä keittiöön, ja sitten vielä "unohdin kuvata kun editoin ja luen" what... Niin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin tuli jostain syystä mieleen yhtäläisyydet Tuksun kanssa... Molemmilla karismaattisen ja menestysteologian piirteitä sisältävä usko, naiskauneuden ja musiikin harrastamisen ihannointi (Tuksu aina ennen jaksoi kertoa äitinsä voittaneen kauneuskilpailun ja omista musiikkiopinnoistaan), pitkät ylivaaleat hiukset ja samat meikkivärit molemmilla, ollaan vähän paremman maan kansalaisia (Tuksu aina hehkutti asumistaan Miamissa ja osaavansa loistavaa amerikanenglantia), merkkituotteiden ja prameiden asuntojen esittely, naisella ei tarvikaan olla omaa rahaa kun vaan menee rikkaisiin naimisiin...
Varmaan oli vielä jotain muutakin :) Uskontoko muokkaa maailmankuvaa noin kovasti?