Mitä pienituloiselle yh:lle joululahjaksi?
Mietin juuri, mikä olisi kaikista mukavinta/järkevintä omalle ystävälle, joka pienituloinen yh. Toki lahjaan tulee sellaista, joka ilahduttaa juuri häntä, mutta en osaa asettua hänen asemaansa. Mikä ylipäänsä voisi olla sellaista, josta olisi erityisen paljon iloa/hyötyä? Jotain arjessa hyödyttävää vai jotain, joka tarjoaisi arkeen pientä luksusta? Leffaliput, lahjakortti, ?
Kommentit (49)
Lahjakortit on jees, koska niillä ei yleensä voi ostaa tupakka- ja alkotuotteita.
Matkalahjakortti Gambiaan hakemaan miestä. Sieltä niitä kuulemma saa.
Itseäni ilahduttaisi lahjakortti(juurikin vaikka s-ryhmän) herkkukori (kahvia,suklaata,teetä,herkkuja) myös liput elokuviin tai johonkin keikalle olisi tosi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti budjetistasi, mutta esimerkiksi lahjakortti hierojalle menee harvoin kovin pieleen lahjavalintana.
Kaikki eivät edes pidä siitä, että vieras ihminen koskettelee tai hieroo. Ainakin minulle jonkun tuollaisen lahjakortin käyttöpakko olisi silkkaa kärsimystä. Yksi sukulaiseni antaa joka joulu minulle sarjakortin omalle hierojalleen ja käyttämättä jää. Minä joudun aina sitten miettimään vastalahjaa. Muiden aikuisten kanssa olemme kyllä onnistuneet sopimaan ettemme vaihtele joululahjoja aikuisten kesken. Jos sukulainen ei saisi tietää niin minun puolestani jokajouluisella lahjakortilla saisi minun puolestani käydä vaikka ensimmäinen vastaantulija, jolle kortti kelpaa.
Sano sukulaisellesi ettet halua enää hierontalahjakorttia! Hänen
rahansa menee hukkaan ja sinua harmittaa! Saat katkaistua tuon kierteen rehellisellä puheelle. Minäkään
en käyttäisi tuota lahjaa, inhoan itseeni kajoamista, jo kampaajalla pään hieronta tympii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti budjetistasi, mutta esimerkiksi lahjakortti hierojalle menee harvoin kovin pieleen lahjavalintana.
Itse taas sanoisin pienituloisena, että lahjakortti hierojalle nimenomaan olisi mennyt pieleen. On niin paljon muutakin, mikä käytännössä on tarpeellista ja pakollista, mutta johon ei ole varaa. Esimerkiksi vaatteet, kasvojenpesuaineet, kengät, pyyhkeet, astiat tai vaikka kuulokkeet tuottavat pitkään iloa, mutta hieronta on viikon päästä jo unohtunut. Siksi minäkin kannatan s- tai k-ryhmän lahjakorttia. Toinen vaihtoehto on, että tiedät tarkkaan, mistä ystäväsi haaveilee tai mitä hän tarvitsee.
Mihinkähän se k-lahjakortti menisi? Ruokaan ja lastenvaatteisiin. Se menisi kuitenkin niihin tärkeisiin tai korkeintaan omaan kosmetikkaan ja alusvaatteista, mitä ostaisi muutenkin. ja se oma hemmottelu jäisi.
Etkö ymmärrä, että kun joutuu päivittäin stressaamaan siitä riittääkö ruoka tai pihistämään vessa paperia julkisesta vessasta, niin silloin se hemmottelu on sitä että voi edes muutaman päivän olla huoleton olo arkisten murheiden suhteen.
Mä olen normituloinen yh ja paras lahja on tosiaan lahjakortti, jolla voi hankkia esim. Kengät tai kodintekstiilejä.
Minä tykkäisin esim. aamutossut, kylpytakki, likööripullo, villasukat.
Tarjoutuu joulusaunaan selänpesijäksi. :)
Ehdottomasti kondomeja useampi paketti, kuitenkin laittelee ilman. Ja ehkä Omega3-kapseleita tms; jospa alkaisi järkikin juoksemaan vähän liukkaammin.