Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pienituloiselle yh:lle joululahjaksi?

Vierailija
02.11.2018 |

Mietin juuri, mikä olisi kaikista mukavinta/järkevintä omalle ystävälle, joka pienituloinen yh. Toki lahjaan tulee sellaista, joka ilahduttaa juuri häntä, mutta en osaa asettua hänen asemaansa. Mikä ylipäänsä voisi olla sellaista, josta olisi erityisen paljon iloa/hyötyä? Jotain arjessa hyödyttävää vai jotain, joka tarjoaisi arkeen pientä luksusta? Leffaliput, lahjakortti, ?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa asettua asemaan siis siksi, kun itsellä ei ole lapsia, eikä siis näin ollen vastuuta muista eikä toki rahaakaan kulu kuin itseen.

Ap

Vierailija
2/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse joskus aikanaan ollut hyvin pienituloinen yh. Silloin oli ihan kaikesta pulaa. Kaikkia hankintoja tuli aina vaan siirrettyä eteenpäin kun jotain pakollista maksettavaa oli aina. Se tarkoitti sitä että kaikki pyyhkeet ja lakanat oli kamalassa kunnossa, kulahtaneita rättejä. Asiat jotain mitä sattuu. Ihan kaikki kodintavara vähitellen enemmän tai vähemmän rikkinäistä, kulunutta tai ainakin auttamattoman vanhanaikaista. Tietenkin omat vaatteet kirpparikamaa ja ruoka mahdollisimman halpaa aina. Mitään ylimääräistä luksusta ei käytännössä koskaan. Tuossa elämäntilanteessa olisin varmaan mieluiten toivonut lahjaksi vaikka S-ryhmän tai K-ryhmän lahjakorttia, koska silloin olisin itse voinut arvioida mikä on siinä hetkessä kaikkein akuutin puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti tosiaankin paras lahja! S- tai K-ryhmiin. On vuoden voimassa eikä tarvi kuluttaa kaikkea kerralla.

Vierailija
4/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti budjetistasi, mutta esimerkiksi lahjakortti hierojalle menee harvoin kovin pieleen lahjavalintana. 

Vierailija
5/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti tarpeeksi monipuoliseen kauppaan on varmaan paras. Saaja voisi itse päättää, mistä on suurin pula sillä hetkellä.

Olin itse pienituloinen yh ja muistan edelleen ne ajat aikamoisen rankkoina.

Vierailija
6/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miksi lahjakorttia ruokakauppaan ehdotetaan, mutta eikö siinä käy helposti niin, että ilman syyllisyyttä sillä ei "saa" ostaa mitään muuta kuin ruokaa ja lapsen tarpeita? Eli antamalla jonkun selkeästi äidille itselleen kohdistetun lahjan tukisi myös äidin omaa jaksamista ja voisi tarjota hänelle hemmottelua.

Vierailija
7/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti ehdottomasti ihan tavalliseen kauppaan. Äiti ei varmasti arvosta kosmetiikkalahjoja, jos jääkaappi ja kuivamuonavarasto kaipaa täydennystä. Ja taatusti se lahjan antaja muistetaan aina. Krääsän lahjoittajia ei välttämättä.

Vierailija
8/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lahjakortin arvo olisi riittävä?

Vierailija
9/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satasella saa jo jotakin tarpeellista. 

Vierailija
10/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran ihanan lahjan. Pariskunta tuli kylään ja toinen vei minut teatteriin ja toinen jäi lapsenvahdiksi. Se lapsenvahtipuoli ihanasti ajateltu. Koska muuten on vaikea päästä mihinkään.

Vierailija
11/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pieni herkkukori plus lahjakortti? Herkkukoriin sellaista extraa mitä hän ei raaskisi ostaa lahjakortilla. Esim parempaa kahvia/teetä, juustoa, glögiä, suklaata. Pientä luksusta jouluun. Leffaliput hänelle ja lapselle kuulostaa myös ihanalta yhteiseltä ylellisyydeltä. Olet kultainen kun muistat.

Vierailija
12/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti budjetistasi, mutta esimerkiksi lahjakortti hierojalle menee harvoin kovin pieleen lahjavalintana. 

Itse taas sanoisin pienituloisena, että lahjakortti hierojalle nimenomaan olisi mennyt pieleen. On niin paljon muutakin, mikä käytännössä on tarpeellista ja pakollista, mutta johon ei ole varaa. Esimerkiksi vaatteet, kasvojenpesuaineet, kengät, pyyhkeet, astiat tai vaikka kuulokkeet tuottavat pitkään iloa, mutta hieronta on viikon päästä jo unohtunut. Siksi minäkin kannatan s- tai k-ryhmän lahjakorttia. Toinen vaihtoehto on, että tiedät tarkkaan, mistä ystäväsi haaveilee tai mitä hän tarvitsee. 

Vierailija
13/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukori ja leffaliput.

Esim Prisman lahjakortilla saa muutakin kuin ruokaa, mutta onko se rahalahja vähän kuin säälipisteet?

Vierailija
14/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miksi lahjakorttia ruokakauppaan ehdotetaan, mutta eikö siinä käy helposti niin, että ilman syyllisyyttä sillä ei "saa" ostaa mitään muuta kuin ruokaa ja lapsen tarpeita? Eli antamalla jonkun selkeästi äidille itselleen kohdistetun lahjan tukisi myös äidin omaa jaksamista ja voisi tarjota hänelle hemmottelua.

Saahan S- ja K-ryhmien lahjakorteilla paljon paljon muutakin kuin ruokaa. S-lahjakortti käy Sokoksella, Emotionissa, Prismassa... K-ryhmän lahjakortti käy Citymarketissa, missä on kanssa paljon muutakin kuin ruokaa.

Vierailija
15/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut rahaa näille rahaa kerääville tahoille ja nenäpäille kun tuntuu että pyörittävät omaa bisnestään sillä ja suuri osa menee muualle kuin tarvitseville.

Mutta mielelläni suoraan pienituloiselle yh:lle jos tulisi mahdollisuus.

Vierailija
16/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan viinapullo sekä aski tupakkaa. Kortsupaketin voisi olla myös kiva!

Vierailija
17/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mä kyllä köyhänä yh:na ymmärrän tämänkin ajatuksen, mutta ainakin mun kohdalla se menis niin että aiheuttaisi ennemminkin ahdistusta joku vaikkapa hemmottelu hoito tai laadukas kosmetiikka kun ajattelisin miten paljon ruokaa tai muuta välttämätöntä sillä rahalla olis saanut. Tuntuu että mistään ylimääräisestä ei oikein pysty nauttimaan kun ihan perus arkisista asioista on jatkuva puute.

Vierailija
18/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät edes pidä siitä, että vieras ihminen koskettelee tai hieroo. Ainakin minulle jonkun tuollaisen lahjakortin käyttöpakko olisi silkkaa kärsimystä. Yksi sukulaiseni antaa joka joulu minulle sarjakortin omalle hierojalleen ja käyttämättä jää. Minä joudun aina sitten miettimään vastalahjaa. Muiden aikuisten kanssa olemme kyllä onnistuneet sopimaan ettemme vaihtele joululahjoja aikuisten kesken. Jos sukulainen ei saisi tietää niin minun puolestani jokajouluisella lahjakortilla saisi minun puolestani käydä vaikka ensimmäinen vastaantulija, jolle kortti kelpaa.

Vierailija
19/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herkkukoria, en kaipaa erikoissinappia, glögiä, joulumaustettuateetä, vaniljakahvia tai luksuskeksejä. Saman hintaisella lahjakortilla voin ostaa kerrankin juustoa leivälle, isomman paketin margariinia, ehkä pienen suklaapatukan, siteitä, vähän parempaa suihkusaippuaa ja shampoota (en ehkä raaskisi) jne. Tai uudet rintaliivit hajoamispisteessä olevien tilalle!

Vierailija
20/49 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satasella saa jo jotakin tarpeellista. 

Ai satanen on minimi??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä