Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei Alkoon voisi olla anonyymiä sisäänkäyntiä?

Vierailija
02.11.2018 |

Esimerkiksi viereisen liikkeen kanssa? Olisi kapseli mihin jokainen menisi, sisällä saisi painaa nappia kumpaan liikkeeseen menee ja ovi aukeaa sinne. Erikseen saisi valita mitä kapselin ulkopuolella lukisi. Esim Alko / apteekki. Kaikki luulisivat että menen apteekkiin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa alkoholi netistä. Se tuodaan kotiovellesi asti.

Ei ole laillista.

Tietenkin on.

Alkoholi on EU:ssa ihan normaali elintarvike ja Suomi on EU-maa.

Itse olen tilannut monen monta kertaa ilman ongelmia.

Vierailija
22/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kävisi apteekissa joka päivä? Sitähän vasta naapurit ihmettelisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkon myyjää kenenkään asiakkaan nimi kiinnosta ,ellei sitten erikseen tilaa sieltä jotain ( ei liikkeessä myynnissä olevaa ) esim. viiniä, niin tilausta varten toki tarvitaan tilaajan nimi .

Viinakorttiaika taas päättyi jo 1960-luvulla.

Ihan voit nykyään siis ostaa anonyymisti sieltä kaikki ostoksesi muuten aina.

Vierailija
24/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä ap joku klovni-naamari tai muu tunnistamista vaikeuttava juttu naamasi eteen ja astele kevyin askelin lähialkoon hakemaan lasti

Vierailija
25/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Alkossa käynti hävettää, voisiko olla ongelmia alkoholin kanssa?

Vierailija
26/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä on anonyymiydellä? Jumala näkee kaiken. Eli Jumala kyllä näkee kuka ryyppää eli harjoittaa juomariuden syntiä ja kuka on selvin päin

Vierailija
27/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan kortilla maksa. Siitähän ne jutut ja seuranta vasta käynnistyvätkin.

Omista alkoholiostoista on vierähtänyt kuukausia, mutta alkoholin saatavuus pelkästään erillisistä sille omistetuista liikkeistä ja vieläpä valtion monopolina on mielenkiintoista. Ymmärrän hifistelijöiden erikoisliikkeet, varsinkin kalliiden ja harvinaisten alkoholien kohdalla.

Huolimatta alkoholin helposta saatavuudesta nykyisessä kotimaassamme kaduilla ei vaella alkoholisteja, vaikka säät sen sallisivat lähestulkoon ympäri vuoden.

No. Luulisi kaiken säännöstelyn ja tarkkailun jo vuosikymmenten aikana poistaneen alkoholiongelmat Suomesta kokonaan. Kallistakin se on, verotuksesta johtuen.

Vierailija
28/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarin alkosta luikki punanaamaisia mammoja isot laumat äsken.

Miksi monet vanhemmat 45-60v naiset ostaa kaupasta, siideriä, olutta, lonkeroa niin että kassi on täynnä hihnalla pari tölkkiä, sitten kassalle näytetään kassia ja kuiskataan, näitä on kymmenen.

Juu, ei kyllä kehtaa ostaa useampaa tölkkiä kerralla. Jos kymppisäkin haluaa niin pitää käydä 3-4 erillisessä kaupassa ostamassa jokaisesta se 2-3 tölkkiä ja kassalla muistaa aina mainita että kröhm no ruokajuomaksi ostan..  :/

Vierailija
29/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä on anonyymiydellä? Jumala näkee kaiken. Eli Jumala kyllä näkee kuka ryyppää eli harjoittaa juomariuden syntiä ja kuka on selvin päin

Tietääx se että poikansa -kova alkkis btw- muutti veden viiniksi jossain bileissä?

Vierailija
30/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän kyllä, että alkoholin osto saattaa hävettää, vaikka ongelmaa ei olisikaan. Itseäni tosin ei Alkossa käynti ole hävettänyt koskaan, käyn siellä muutaman kerran vuodessa hakemassa pullon tai kaksi laadukkaita viinejä.

Sen sijaan, olin jotenkin äärimmäisen nolona kun kesällä jouduin ostamaan kaupasta sellaisen kaljalaatikon. Me ja kaksi ystäväpariskuntaa olimme menossa viettämään mökkiviikonloppua. Puolisoni ja ystävät olivat menneet mökille jo iltapäivästä, minä olin töideni takia tulossa vasta illemmalla. No, minulle sitten soitettiin, että kukaan ei ollut tajunnut ostaa saunakaljoja ja pyydettiin tuomaan sellainen. Taisin vielä kassalla soperrella jotakin, että nämä eivät ole itselleni, mikä jälkeenpäin ajateltuna varmaan vain vahvisti mielikuvaa siitä, että joisin ne itse 😂

Vierailija
31/31 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Hae pakettiautolla Latviasta, niin ei tarvitse Alkossa asioida. Säästätkin reilusti.

Tämä on aina niin nerokas vinkki. Täältä Sodankylästä kannattaakin lähteä hakemaan Latviasta juotavaa, tulee paljon halvemmaksi?

Kyllä siinä vain bensarahat ja laivaliput "säästää" jo pienelläki lastilla. Eikä tarvi kuin parilla tonnilla ostaa niin pääsee jo semmosille päiväpalkoille ettei kukaan ansiotyössä.