Mikä on isoin määrä rahaa, jonka olet löytänyt esim. maasta, julkisen paikan lattialta tms. paikasta?
Minä löysin markka-aikaan 50 markan setelin joskus 12-vuotiaana. Silloin tyhmänä ja lapsellisena ei tullut mieleenkään, että olisin kertonut asiasta aikuisille vaan käytin rahan karkkiin, perunalastuun, limsaan ja suklaaseen.
Kommentit (26)
Lompakon löysin rautatieasemalta ja katsoin että taisi siellä pari sataa olla. Tyhmänä, naiivina, rehellisenä ja muutenkin täysin sinisilmäisenä annoin sen VR:n virkailijalle, luulen että meni konduktöörien virkistyskassaan ne massit :/
Olisi pitänyt käyttää itse.
7 x 50 € nätissä nipussa. En todellakaan yrittänyt etsiä omistajaa. Pitäkööt paremmin huolta rahoistaan.
Kaksi kertaa olen löytänyt 20 euron setelin; kerran 10 ja 5 euron setelit.
6 - 8 euroa, en tarkalleen muista, koska siitä jo vuosia aikaa. 2 eurosia.
En tiedä. Olen löytänyt kolme käsilaukkua. Yhtä tutkin, koska yritin löytää yhteystietoja ja lompakossa oli rahaa. En tietenkään koskenut rahoihin. Onneksi omistaja pyöräili minua vastaan.
Kaksi muuta käsilaukkua olen vienyt kahvilan kassalle ja löytötavaratoimistoon.
Olen löytänyt 20 euroa kaksi kertaa ja kolikoita useamman kerran.
Toista sataa markkaa joskus pikkulikkana.
90-luvulla 10 000 markkaa. Luovutin omistajalle ja sain asiaankuuluvan palkkion.
Vierailija kirjoitti:
7 x 50 € nätissä nipussa. En todellakaan yrittänyt etsiä omistajaa. Pitäkööt paremmin huolta rahoistaan.
Niin. Suomessa on yllättävän paljon rikollisia.
Toivottavasti hukkaat joskus jotain arvokasta. :)
50 markkaa junan vessasta aikoinaan
50€, kadulla ei ketään missään, laitoin taskuun, ostin olutta.
100 euroa, oli kaksi viisikymppistä rullalla. Maasta löysin.
Teininä 100 mk rappukäytävästä. Ryyppäsin rahat.
Kerran koirani löysi jalkakäytävän pientareelta 500€ setelin.
Vein sen poliisille, jota kautta löysi omistajansa ja minä sain löytöpalkkion prosenttien mukaisesti.
Rahaa en ole löytänyt, mutta kännykän löysin hangesta. Vaikea olla huomaamatta, kun siinä soi edelleen musiikki täysillä.
Pidin sitä esillä kädessä ja jatkoin matkaa, kun arvasin ettei omistaja voi olla kaukana, ja kohta poika juoksikin sitä etsimään, joten sain palautettua sen.
Hukkasin 50e setelin, jonka olin saanut äidiltäni. Olin köyhä opiskelija, ja rahalla oli tarkoitus ostaa uudet kengät. Itketti.
2euroa