Ärsyttää, mies vie lapset mummolaan
Tilanne on se, että itse teen osa-aikaisena iltavuoroa ja viikonloppuja. Jokaikinen kerta kun olen töissä, kiikuttaa mies lapset äidilleen jotta saa sitä ”omaa aikaa” eli 2 viikonloppua kuukaudessa sekä 3 iltaa viikossa. Mies ihmettelee mikä minua tässä häiritsee, minähän olen töissä enkä muutenkaan olisi siis kotona.. en tietenkään voi koskaan viedä omana vapaa viikonloppunani lapsia hoitoon, muutenhan he olisivat siellä ihan joka viikonloppu! Ratkaisu ehdoituksia? Niin ja viikolla minä olen lasten kanssa jos vain en ole töissä.
Kommentit (26)
Otapa yhteyttä anoppiisi ja käy reilu keskustelu tuosta miehen tavasta kiikuttaa lapset harva se päivä anopin hoiteisiin. Todennäköisesti anoppiakin rassaa tuollainen. Kyllä miehen pitäisi tajuta aikuisena ihmisenä ja lasten isänä, että niitä lapsia pitäisi välillä ihan itsekin hoitaa ja tuollaisesta patalaiskuudesta on opittava pois. Jos himmailee vain kotona, niin kyllä pitäisi edes osa kotitöistä luonnistua.
Minkä ikäinen anoppi sulla on? Jaksaako hän pienten lasten kanssa? Vai onko jo pakkopullaa? Sun mies haluaa päästä helpolla.
Ap on yhdessä lasten isän kanssa syystä että...? Mies ei tee kotitöitä eikä hoida lapsia. Käykö edes töissä? Jos ap eroaa, mies joutuu ainakin maksamaan elatusmaksun.
Okei elikkä. Ap:n mies:
1. Ei hoida omia lapsiaan eli luistaa kasvatusvastuusta
2. Ei tee kotitöitä.
Ei tossa tilanteessa oo kuin 1 järkevä ratkaisu ja ap taitaa tietää sen jo itsekin.
Jonain vapaailtana kun teillä molemmilla on vapaata, passitat miehen lasten kanssa ulos illaksi, vaikka sinne mummolaan ja vietät rauhallisen illan (ja muistat olla siivoamatta). Ja seuraavana iltana lähdet kaverin kanssa lenkille/ravintolaan/hohtokeilaamaan/kylpylään.