En tykkää enää ostaa vaatteita nettikaupoista
Liian vaivalloista. Ei voi tietää sopiiko vaate kokeilematta. Kuva ei kerro kaikkea mallista, materiaalista ja koosta. Liian monta pettymystä takana. Nettishoppailu on kivaa teoriassa, mutta....Jatkossa suosin kivijalkakauppoja.
Kommentit (17)
No älä osta..mitä sä täällä asiaa poraat :D
Toivottavasti muutkin huomaa saman, ettei kaikki vaatekaupat häviä pikkukaupungeista.
Minä en ikinä ole ostanut vaatteita nettikaupasta, jos samaan on ollut mahdollisuus kivijalkakaupasta. Syynä juurikin mahdollisuus sovittaa vaatteita. Paitsi että käyttämäni Dieselin farkut on pakko tilata netistä, mutta tilaan nekin Dieselin liikkeeseen ja käyn siellä sovittamassa ja ostamassa. Niissä on usein yhden tuuman heittoa.
En minäkään voi tällä vartalolla mitään netistä ostaa. Pari kertaa erehdyin ja palautin vaatteet samantien. Materiaali oli huono ja mittasuhteet päin metsää. Olen lyhyt omenavartaloinen. Vain jos on kokeillut vaatetta voi ostaa. Olen kerran ostanut Voglian takin kun olin liikkeessä sovittanut toista väriä jota siellä ei enää ollut. Onhan se kätevää varsinkin oienillä paikkakunnilla jossa kaupat ovat kaukana mutta helsinkiläisenä pääsee helposti kaupoille ja vielä tykkään shoppailusta.
Jos tunnet vaatemerkin ennestään, niin on helppo ottaa sopiva koko.
Lisäksi jos tajuaa jotain materiaalien koostumuksista ja osaa lukea niitä, niin ei pety sitten kun avaa paketin ja sovittaa.
Kaikkein inhottavimmat ovat niitä, jotka käy liikkeessä kokeilemassa ja sitten tilaavat netistä. Parhaimmillaan etsitään oikeaa vaatetta myyjän kanssa pitkään ja sitten vaan tokaistaan että tilaanpa netistä kun näyttää hyvältä.
Ensimmäiseksi pitää rehellisesti myöntää se oma kokonsa. Siitä se lähtee. Tilaan jatkuvasti netistä vaatteet, kengät ja saappaat sekä itselleni että miehelleni. Hyvä jos edes kerran vuodessa olen joutunut jotain palauttamaan ja se johtunut yleensä siitä että mieheni on iso ja joskus isossakin koossa on liian lyhyet hihat.
Vierailija kirjoitti:
No älä osta..mitä sä täällä asiaa poraat :D
No kun minulla on niin hieno pora, haluan esitellä sitä palstalaisille.
Sama. Tilasin juuri SAMASTA nettikaupasta itselleni yhdestä paidasta koon S, meni suoraan yökkäripaidaksi, en voi pitää tuollaista telttaa päälläni yleisillä paikoilla. Kaverille tilasin XL-kokoisen paidan (on minua isokokoisempi), tuo XL-paita oli minulle sopiva, kaverin tissit eivät mahtuneet paitaan. Toisen paidan tilasin itselleni koon M, tuo liian iso, olisi pitänyt ottaa S. Kaikki meni pieleen. En jaksa palauttaa, onneksi ei ollut kalliita.
Ostan lähes kaiken netistä. Kengät myös.
Mä taas en jaksa kierrellä kaupoissa, suurin osa vaatteista on sellasia etten todellakaan niitä halua ja silti pitää ne rekit käydä läpi. Joskus toki tulee nettikaupoissa hutiostoksia, mutta pääsääntöisesti pidän ne mitä tilaankin, ei tarvi usein palautella.
Mä en myöskään jaksa kauppoja ja sitä jatkuvaa pettymystä, kun omaa kokoa ei löydy juuri niistä kivoimmista vaatteista. Nettikaupassa laitan heti kokofiltterin päälle ja joissain voi myös valkata materiaalin mukaan, eli rajata pois kaikki polyesterirätit jo alussa.
Kaupoissa on monesti myös ihan hirveät sovituskopit, joiden lattia lainehtii pölypalloista, verhoja ei saa vedettyä kunnolla eteen, valaistus on järkyttävä ja musiikki kamalaa. Usein tulee myös epämiellyttävän kuuma kun spottivalot lämmittää joka puolella. Myyjät katsoo nenänvarttaan pitkin tai sitten varjostaa perässä. Alusvaatteet käyn ostamassa tietystä kaupasta aina, koska tiedän mitkä sopivat eikä tarvitse sovittaa enää, joten voin vain ottaa oman kokoni ja mennä suoraan kassalle.
Netissä voin myös etsiä jostain pitämästäni tuotteesta edullisimmin sitä myyvän liikkeen ja saan kanta-asiakasalennuksia. Kivijalkakaupasta jos onnistun sen tuotteen ( ja oikean koon ja värin ) löytämään joudun maksamaan sen hinnan minkä juuri se kauppa on siihen lätkäissyt.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi pitää rehellisesti myöntää se oma kokonsa. Siitä se lähtee. Tilaan jatkuvasti netistä vaatteet, kengät ja saappaat sekä itselleni että miehelleni. Hyvä jos edes kerran vuodessa olen joutunut jotain palauttamaan ja se johtunut yleensä siitä että mieheni on iso ja joskus isossakin koossa on liian lyhyet hihat.
Kokomerkinnästä huolimatta ihmisten vartalot on melkomoisen erilaisia samasta koosta huolimatta. Voi tietysti olla, että olet ns standardin mallinen, jolloin ostaminen on varmasti helpompaa.
Mun on helpompi ostaa oikeaa kokoa tutusta nettikaupasta. Valikoimaa voi rajata tarpeen mukaan (koko, materiaali, väri, malli...) ja vaatteen nähdä videolla mallin päällä (vielä suunnilleen oman kokoisen). Ylilyönnit tulee myös vältettyä kun näkee ostoskorin, fyysisessä kaupassa taas tulee helposti mentyä kassalle sekalaisen läjän kanssa, jossa kaikki ei olekaan tarpeellista.
En ole koskaan palauttanut mitään. Virheostoksia tulee tosi harvoin, ne on saanut ujutettua kavereille tai olen vienyt kirppikselle.
Vierailija kirjoitti:
Ylilyönnit tulee myös vältettyä kun näkee ostoskorin, fyysisessä kaupassa taas tulee helposti mentyä kassalle sekalaisen läjän kanssa, jossa kaikki ei olekaan tarpeellista.
Jännä, että sulla tuo menee noin päin. Itse en kaupasta osta tarpeetonta,juuri koska vaatteen näkee konkreettisesti.
Sama juttu. En jaksa sitä palautus- ja vaihtorumbaa. Ei edes saman valmistajan kengät ole aina saman kokoisia.