Kierukasta huolimatta raskaaksi?
Minulle laitettiin kyleena niminen kierukka viime keväänä ja sen kanssa ei ole kuukautisia tullut kuin kerran alkukesästä, ja se on kuulema ihan normaalia.
Aloin tämän viikon alussa kiinnittämään huomiota aamuisin olevaan kuvottavaan oloon joka jatkuu koko aamupäivän ajan. Tätä siis ollut jo jonkun aikaa, en osaa sanoa tarkalleen. Annoin asian olla pari päivää kunnes eilen sitten puolihuvikseni tein raskaustestin joka minulla oli kotona. Tulos oli positiivinen ja viiva vahva.
Ajattelin ettei se voi mitenkään pitää paikkaansa ja pyysin miestä tuomaan kauppareissulla pari eri merkkistä testiä ihan varmuuden vuoksi ja tein vielä eilen illalla sellaisen clearblue plussatestin mihin piirtyi vahva viiva aivan samoin tein ja tänä aamuna vielä digitestin(johon tuli plussa) ja rfsu-testin johon tuli kaksi viivaa.
Olen soittamassa neuvolaan heti kun soittoaika alkaa klo. 12, mutta olen aivan hysteerinen tästä jutusta ja haluaisin kysyä onko muille käynyt vastaavaa? Kiitos etukäteen kaikista vastauksista!
Nyt tosiaan kun miettii niin onhan niitä oireita muitakin ollut, mutten osannut kiinnittää niihin huomiota kun luulin tietenkin ettei raskaus ole mahdollinen.
Kommentit (11)
Oikeastaan kaikilla tutuilla kenen ehkäisy on pettänyt, se on ollut juuri kierrukka. Hyvin epävarma vissiin
Et ole lukenut valmisteen ohjetta esim. netistä? Kohdun lihasten supistelu voi joskus työntää kierukan pois paikaltaan ja se ei enää ehkäise raskautta. Ja on suositeltavaa, että tarkastetaan säännöllisesti sormella, että ehkäisimen langat ovat paikallaan.
Kyllä, voit olla raskaana kierukasta huolimatta. Raskaaksi voi tulla myös, vaikka syö pillereitä. Ja vaikka käyttää kondomia. Ja jopa sterilisaation jälkeen. Kuten edellä jo todettiin, vain yhdynnästä pidättäytyminen on 100 % keino ehkäistä raskaus.
Tosiaan kysyin onko muille käynyt vastaavaa 🙄
Lankoja en ole tämän kyleenan kanssa tuntenut koskaan tunnustelemalla ja myös lääkäri sanoi että ne ovat pehmeät eivätkä tunnu niin hyvin kuin mirenassa.
Ja ei, en ole netistä juurikaan lukenut tietoa kyleenasta. Pelkästään sen esitteen jonka sain kotiin asentamisen jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lankoja en ole tämän kyleenan kanssa tuntenut koskaan tunnustelemalla ja myös lääkäri sanoi että ne ovat pehmeät eivätkä tunnu niin hyvin kuin mirenassa.
Ja ei, en ole netistä juurikaan lukenut tietoa kyleenasta. Pelkästään sen esitteen jonka sain kotiin asentamisen jälkeen.
Ap
Kyllä. Muillekin on käynyt vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyleenan pakkauselosteessa joka tapauksessa lukee, jos et tunne lankoja emättimessä vältä yhdyntöjä tai käytä kondomia kunnes on tarkastettu, että se on edelleen paikoillaan.
Minulla on alkanut raskaus hormonikierukan käytön aikana. Kohdun ulkopuolisesti. Kovien kipujen ja leikkaussalin kautta kotiin. Joten kipinkapin nyt ensiksi ensiapuun sairaalaan! On selvitettävä alkion sijainti pikaisesti.
Hormonikierukan kanssa on erittäin harvinaista tulla raskaaksi, se on Miehen sterilaation kanssa yhtä varma ja varmempi kuin mikään muu ehkäisymenetelmä.
Mutta mikään ei ole täydellinen. Tuhatta hormonikierukan käyttäjää kohtaan yksi nainen tulee raskaaksi vuodessa. Sinä olet nyt se yksi sitten. Aikamoinen lottovoitto.
Jos lapsi nyt yhtään on toivottu, niin itse pitäisin lapsen tuossa tilanteessa, vaikka se ei suunniteltu olekaan, koska jotenkin tuntuisi, että kohtalo todella haluaa, että saat lapsen, kun noin varmasta ehkäisystä huolimatta tulit raskaaksi.
Kiitos vastauksista! Ollaan puhuttu että lapsi pidetään jos tässä hyvin käy.
Mietin sitäkin, onko kierukka voinut livahtaa pois kohdusta huomaamattani. Luulisi että sellaiset huomaisi tai tuntisi. 🤔
Ap
Menen ottamaan Kyleenan, takana 2 aborttia - hyvin rankat kokemukset. Ei enää vahinkoja kiitos, tietysti.. jos haluaa lapsia se on otettava pois, mutta ainakin tulee testi haluaako tosissaan ja se, että kumppanin kanssa sovittaessa tulisi sitten tämä liike tehtyä. Kuullut silti kierukkaraskaudesta yhdeltä tutulta, joka päätyi keskenmenoon. Surullista tämäkin, hän olisi sen halunnut pitää. Kaikkea sitä voi sattua toki.
Hohhoijaa. Taas olisi yhdelle epelille ihan perusbiologiantunti poikaa. Aina kun mies ja nainen on yhdynnässä raskaus on mahdollista ehkäisystä huolimatta. Ainoa 100% ehkäisy menetelmä on pidättäytyminen yhdynnöistä.