Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette sijoittaneet varojanne virtuaalivaluuttoihin kuten tämä Alexander?

Vierailija
02.11.2018 |

Hänhän sai sijoituksensa takaisin yli 1000 kertaisena. Jo tuhannen euron sijoitus olisi poikinut samalla kaavalla yli miljoona euroa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen meistä voisi olla miljonaaäri kun vain tekisi oikeita valintoja elämässä.

Vierailija
2/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuka Alexander? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota sijoituksissa noin suuria riskejä. Hänhän sijoitti koko sijoitusvarallisuutensa yhden kortin varaan. En voisi koskaan tehdä noin. Lisäksi kuulun siihen suureen massaan joka ei vuonna 2013 ollut ollenkaan kartalla kryptovaluutoista.

Minua ei ollenkaan harmita, etten ole niiden joukossa, jotka tekivät kryptoilla miljoonia. Osaan omalta kohdaltani sanoa monta syytä miksi se ei minun kohdallani olisi onnistunut. Tuo mainittu riski on yksi, en ota noin suuria riskejä. Toisekseen, jos olisin pikkurahalla sijoittanut, tuskin olisin osannut pysyä kyydissä niin pitkään että sijoitus olisi 1000-kertaistunut. Olisin myynyt jo paljon aiemmin. Joten ihan turha jossitella jälkeenpäin. 

Hanhikoski itse kertoi, että pokeritaustansa vuoksi hänellä on hyvät hermot. Minulla ei ole. Joskus vuonna 2009 menin ihan tolaltani kun ostin opintolainalla osaketta, josta en ymmärtänyt mitään ja joka oli pörssissä kovassa nousussa, mutta pienellä vaihdolla. Se tietenkin lähti laskemaan heti kun olin ostanut, mutta en osannut myydä pienellä tappiolla. Myöhemmin se laski lisää ja saman päivän aikana lopulta myin sen sormi täristen isolla tappiolla (silloin se tuntui siltä, vaikka kyseessä oli vaivaiset 300€). Itkin, koska minulle se oli iso raha ja vieläpä opintolainaa. Ei minusta olisi ikinä laittamaan 20000€ johonkin spekulatiiviseen sijoitukseen.

Sijoittamisessa on tärkeää tuntea itsensä. Minulle tuo 300€ menettäminen oli todella arvokas oppitunti ja olen tyytyväinen, että sain sen oppitunnin noinkin pienellä rahalla. Kestän hitaita pudotuksia paljon paremmin kuin tuollaista, että osake syöksyy silmieni edessä. Hanhikosken kokema -50% yhden päivän aikana olisi ollut minulle ihan liikaa.

Vierailija
4/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys vastaa lähes tulkoon lotosssa voittamista. Tuo kyseinen henkilö oli sijoittanut hyvin alkuvaiheessa Ethereumiin.

Jokainen voi toki nytkin kokeilla sijoittaa kaikkiin uusiin virtuaalivaluuttoihin vaikkapa tonnin jokaiseen.

Vierailija
5/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka Alexander? 

Suomen kolmanneksi eniten pääomatuloja kerännyt Hanhikoski

Vierailija
6/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota sijoituksissa noin suuria riskejä. Hänhän sijoitti koko sijoitusvarallisuutensa yhden kortin varaan. En voisi koskaan tehdä noin. Lisäksi kuulun siihen suureen massaan joka ei vuonna 2013 ollut ollenkaan kartalla kryptovaluutoista.

Minua ei ollenkaan harmita, etten ole niiden joukossa, jotka tekivät kryptoilla miljoonia. Osaan omalta kohdaltani sanoa monta syytä miksi se ei minun kohdallani olisi onnistunut. Tuo mainittu riski on yksi, en ota noin suuria riskejä. Toisekseen, jos olisin pikkurahalla sijoittanut, tuskin olisin osannut pysyä kyydissä niin pitkään että sijoitus olisi 1000-kertaistunut. Olisin myynyt jo paljon aiemmin. Joten ihan turha jossitella jälkeenpäin. 

Hanhikoski itse kertoi, että pokeritaustansa vuoksi hänellä on hyvät hermot. Minulla ei ole. Joskus vuonna 2009 menin ihan tolaltani kun ostin opintolainalla osaketta, josta en ymmärtänyt mitään ja joka oli pörssissä kovassa nousussa, mutta pienellä vaihdolla. Se tietenkin lähti laskemaan heti kun olin ostanut, mutta en osannut myydä pienellä tappiolla. Myöhemmin se laski lisää ja saman päivän aikana lopulta myin sen sormi täristen isolla tappiolla (silloin se tuntui siltä, vaikka kyseessä oli vaivaiset 300€). Itkin, koska minulle se oli iso raha ja vieläpä opintolainaa. Ei minusta olisi ikinä laittamaan 20000€ johonkin spekulatiiviseen sijoitukseen.

Sijoittamisessa on tärkeää tuntea itsensä. Minulle tuo 300€ menettäminen oli todella arvokas oppitunti ja olen tyytyväinen, että sain sen oppitunnin noinkin pienellä rahalla. Kestän hitaita pudotuksia paljon paremmin kuin tuollaista, että osake syöksyy silmieni edessä. Hanhikosken kokema -50% yhden päivän aikana olisi ollut minulle ihan liikaa.

Hah, no noilla sijoitustaidoilla ei kannatakaan sijoittamaan ryhtyä. Siis miksi ihmeessä ihmiset hätäpäissään myy silloin kun kurssi on alhaalla ja tekevät tappiota?? Sijoittaminen on pitkäjänteistä puuhaa, nousuja ja laskuja tulee. Huonoon aikaan kannattaa vaan rauhassa holdata. Myisit silloin kun osake on arvossaan.

Hahah, en kestä näitä. :’D

Vierailija
7/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, no noilla sijoitustaidoilla ei kannatakaan sijoittamaan ryhtyä. Siis miksi ihmeessä ihmiset hätäpäissään myy silloin kun kurssi on alhaalla ja tekevät tappiota?? Sijoittaminen on pitkäjänteistä puuhaa, nousuja ja laskuja tulee. Huonoon aikaan kannattaa vaan rauhassa holdata. Myisit silloin kun osake on arvossaan.

Hahah, en kestä näitä. :’D

Sijoittamisessa sijoittajan henkilökohtaisilla ominaisuuksilla on oma roolinsa. Jotkut pelkäävät rahojensa menettämistä niin kovasti etteivät uskalla sijoittaa ollenkaan vaan pitävät rahansa pankkitilillä. Sitten on näitä kovahermoisia pelureita jotka treidaavat johdannaisilla ja kaikkea siltä väliltä. Minä olen omalta kohdaltani huomannut, että kovilla riskeillä pelaaminen ei ole minua varten ja olen ihan ok tämän asian kanssa. Ja ymmärrän niitäkin, jotka ovat niin heikkohermoisia etteivät uskalla osakkeisiin sijoittaa ollenkaan. Minä sijoitan tylsiin osinko-osakkeisiin ja käytän siihen velkavipua. Tämä on minun riskinsietokyvylle ja riskinottohalulle sopiva yhdistelmä. Jokaisen pitää löytää se oma sijoitustyylinsä, jonka kanssa ei mene yöunet eikä tule vatsahaavaa.

Vierailija
8/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaus on helppoa

Vierailija
9/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi kysyä mikset veikannut voittorivia eurojackpotissa viime viikolla?

Vierailija
10/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä aloittaja, mistä ne voitot on sille Alexanderille tullut? Mistä se voitto tulee virtuaalivaluutassa? Vastaus on, että se tulee suoraan toisen taskusta. Niiden, jotka eivät ole sijoittaneet juuri oikeaan aikaan. Ja niitä täytyy olla todella paljon, jotta joku voi tehdä noin paljon rahaa.

Virtuaalivaluutoissa ei luoda mitään uutta ja raha ei lisäänny itsestään. Kaikki raha tulee muiden taskuista. Vähä sama asia kuin lähtisi lottoamaan todella isoilla summilla. Jos käy lottovoittajan tuuri, sinusta tulee miljonääri, muussa tapauksessa menetät rahasi. Kuinka moni järkevä ihminen lähtee tuollaiseen arpapeliin?

Vierailija
11/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, aikanaan kaveri suositteli noita mutta silloin yhden bitcoinin arvo oli jotain euro tai pari ja louhiminen ei tuntunut vaivan arvoiselta.

Eli älä ainakaan minulta kysy neuvoja jos haluat sijoitukselle tuottoa :D

Vierailija
12/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin kryptovaluutoista joulukuussa 2017 kun oli se suuri arvonnousu niissä. En ehtinyt mukaan junaan, sen jälkeen niiden arvo on vain laskenut.

Vierailija
13/13 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä asioita, että etukäteen et voi tietää miten käy. Jälkikäteen on helppo hehkuttaa oikeita valintoja, kun ne ovat poikineen jotain, mutta etukäteen ei voinut mitenkään tietää, onko valinta oikea vai väärä. Yhtä Hanhikoskea kohden on  kokonainen jengi niitä, jotka tekivät epäonnituneita valintoja ja menettivät rahaa. Ja etukäteen eivät tienneet, että niin tulee käymään.

Mutta siis onnea Hanhikoskelle, kyllä itsellekin maistuisi 25 miljoona tai mikä summa nyt sitten olikaan. Tuntuu kyllä uskomattomalta, että jollain kryptovaluutalla on todelliset markkinat. Taidan tulla jälkijunassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän