Jouluapua.fi kartta avattu
Ja jo yhden ammattikerjuri satutädin bongasin päässeen kanta-hämeessä listoille.
Kommentit (1265)
No tuo sivusto on kaukana joulumielestä. Aina voi heittäytyä marttyyriksi. Alkuvuosina se oli ihan erilainen. En tajua sitäkään, miksi samat perheet on siellä joka vuosi. Ovatko jopa useissa ryhmissä ns. samaan aikaan. Näissä Arkeen apua tms?
Tuo edellinen kirjoittaja on sellainen, jota varmasti moni mielellään auttaisi, myös minä. Ikävää, että monet elämäntapa-intiaanit ovat pilanneet sivuston ja ilmoituksia ei jakseta kunnolla lukea
Autan mielelläni myös tuota edellistä kirjoittajaa, jos pääsee ns. listalle, toivotaan että ilmoituksesi julkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin hakemuksen. Toivoin koristeita, sillä lähdin turvakodin kautta yhteisestä kodista mukanani vain minun ja lapsen tärkeimmät tavarat. Pikkuhiljaa olen kirppareilta ostellut huonekaluja, mutta joulukoristeisiin en ole avustuksiani käytellyt. Lapsi on 4v eli ymmärtää jo joulun päälle. Velkaa on pari tonnia lainoista ajalta ennen eroa, maksusuunnitelma itsellä selkeä. Keskityn näiden maksuun, jotta en saa maksumerkintöjä. Tuloina toimeentulotuki, jolla kyllä arjessa pärjää riittävästi, mutta ylimääräiseen ei nyt juuri taivu.
PTSD on lamauttanut minut pitkälti kotiin, mutta käyn terapiassa ja toivon pääseväni vuoden sisään takaisin töihin. Lastensuojelun piirissä emme ole.
Toivoin lapselle kenkiä ja Legoja, ilmaisin että olemme kiitollisia myös käytetyistä.
Olemme uskossa, eli en käytä päihteitä.Kiitos teille jotka auttavat meitä tarpeessa, mutta ymmärrän myös teitä skeptisiä; en itsekään ymmärrä tiettyjen hakijoinen itseaiheutettuja tilanteita.
Olen tämän kirjoittaja. En päässyt listalle. En ruksinut kohtaa ”toivon jouluruokaa” sillä pakkasessa kyllä on syötävää. Tästä tuli sposti ylläpitäjältä, johon vastasin kohteliaasti että kiitos, mutta ruualle ei tarvetta.
Nyt on kulunut viikko hakemuksesta ja en näytä olleen tarpeeksi äänekäs.
Eilen löysin kirpparilta läjän Legoja kympillä, pistin kaapin perälle.
Onko teillä vaatetarvetta? Onko lapsi tyttö vai poika? Koko? Koristeita löytyisi, käyttämättömiä/avaamattomia. Voitko tehdä sähköpostin ja jakaa sen täällä? Omaa nimeä tms.ei kannata jakaa.
Vierailija kirjoitti:
No tuo sivusto on kaukana joulumielestä. Aina voi heittäytyä marttyyriksi. Alkuvuosina se oli ihan erilainen. En tajua sitäkään, miksi samat perheet on siellä joka vuosi. Ovatko jopa useissa ryhmissä ns. samaan aikaan. Näissä Arkeen apua tms?
Lisäksi joillakin paikkakunnilla on oma erillinen Facebook-Jouluapua-ryhmä jossa lahjat kerätään yhteen paikkaan ja ne sieltä toimitetaan tai haetaan.
Plus Joulupuu.
Ja MLL. Sossu. Pelastusarmeija. Seurakunta. Ruokalahjakortti.
Tarpeeksi härski voi tuplata kuukauden ”tulot” lypsämällä sieltä täältä vaatteet, ruuat, lelut ym.
Mistäs mammat tietää, että kaikki avustuksia kerjäävät ovat ehdottomasti elämäntapatyöttömiä intiaaneja? Jos kerran kenenkään tarinoita ei tarkasteta ja tuloista ei ole tietoja, voihan siellä kerjätä kuka vaan ja ihan vaan siksi, koska ilmaiseksi saa. Vaikka naapurin pankinjohtaja, jolla on kyllä kahisevaa, mutta sitä on kivempi makuuttaa tilillä kuin ostaa lapsille lahjoja. Siellähän ne ruokajonoissakin jonottaa ruokaa, vaikka sitä rahaa olis.
Kenenkään ei ole pakko lahjoittaa kenellekään mitään.
Onko täällä oikeasti niin todellisuudesta vieraantuneita ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä tukirahat kerätään, riippumatta siitä, onko kyseessä verotettava tuki tai ei verotettava tuki. Ilmeisesti joku on myös sitä mieltä, että kun toinen raataa töissä joka päivä ja näin ansaitsee itse oman elämisensä ja kuluttamisensa, niin tuilla elävillä pitäsi olla täysin sama elintaso. Pöyristyttävää. Aika harvalla pienituloisella ( puhun nyt palkkatyöstä) , on varaa ostella itselleen tai lapsilleen satojen eurojen edestä lahjoja, niin miksi ihmeessä tukien varassa elävälle pitäsi olla mahdollista? Tarkoitushan kuitenkin edelleen on , että kannustetaan ihmiset töihin, eikä tukieläteiksi. Ja palkkatyöstä kuuluukin saada enemmän käteen rahaa ja parempi elintaso.
9v tyttö sairastaa suoliston toimimattomuutta'
siis ummetusta??
No vatsantoimintaläkkeet ovat kalliita, eikä niistä saa Kela-korvausta. Kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon.
Miten niin monella yh-äidillä on max 2v lapsi. Usein alle 1v. Mainitaan, että mies ei ole mukana kuvioissa, lapsia pukkaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä! kirjoitti:
Viime vuonna joku köyhä, nuorehko yh-mamma oli toivonut lahjoja ja ruokaa, ja minun työkaveri puolisoineen kävi viemässä pari kassillista ruokaa ja leluja hänen ovelle.
Ovella vastaan tullut yh-mamma jolla uudet hiusten pidennykset, ripsijatkeet, rakennekynnet, suihkurusketus, ja merkkitopin kauluksesta pullotti uudet ilmapallomuotoiset silikonirinnat sekä naamasta törölle puskevat täytehuulet ja naama näytti jähmeyden puolesta olevan botoksoitu. Eteisessä näytti olevan merkkilaukkuja ja merkkikenkiä.
Työkaveri oli meinannut lentää persauksilleen että siinä mennyt emännällä varmaan yli 10 000 eur itsensä remppaamiseen mutta että ruokaan ei sitten riitä rahaa, eikä lapsille!
Tähänkö on siis täällä pääkaupunkiseudulla menty?
En jaksa uskoa tuota todeksi...
Minä uskon hyvinkin. Useinkin näkee erittäin nuoria äitejä kaupungilla tai vaikka Martsarin lähiössä täydessä tällingissä nimenomaan ripset huollettuina ja huulet pumpattuina työntävän merkkivaunuissa kersaansa. En mitenkään usko, että kaikilla on rikas mies, tai ylipäätään miestä, tai ovat ehtineet siihen noin 20-vuotiaaksi opiskella ja saada työpaikan, jolla ökyily kustannetaan.
Rahaa satsataan ulkonäköön kaikki mitä on, ja jos lapselle saa lelut ilmaiseksi, kun on vaikkapa yh, niin totta kai nämä sen hyödyntävät.
Mä uskon myös. Mulla on eräs tuollainen sukulainenkin. Omat rahat hassataan turhakkeisiin (ulkonäköön) ja sitten yritetään hyväksikäyttää sukulaisia. Esim. hänen mielestään erään on lapsettoman tädin velvollisuus auttaa, kun eihän tädillä juuri omiakaan menoja ole. En ihmettelisi, vaikka olisi laittanut kerjäyslistan tuonne jouluapuunkin.
Voisin itse auttaa jotain pienituloista perhettä, jotka eivät kuulu minkään tukijärjestelmän piiriin ja kustantaa heille jotain pientä lisää, mitä ei normaalisti ole varaa ostella. Suomessa on paljon pienituloisia, jotka sinnittelevät pienillä palkoillaan.
Uusioperheen päivitys: puuttuu vielä 9-vuotiaille tytölle meikit ja pojille Nerf-pyssyt. (Toivelistalla myös pleikkapelit)
Siis ihanko tosissaan tärkeintä on saada toka- tai kolmasluokkalaisille pikkutytöille meikit??
”Perhe ei käy missään eikä osta muuta kuin pakolliset ...”
(kuten esim. se PS?)
Kumpikin työttömänä ja äidillä vaikka mitä vaivaa ja sairautta mutta tehty vielä neljän lapsen lisäksi se yhteinen lapsi joka on nyt 5kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin hakemuksen. Toivoin koristeita, sillä lähdin turvakodin kautta yhteisestä kodista mukanani vain minun ja lapsen tärkeimmät tavarat. Pikkuhiljaa olen kirppareilta ostellut huonekaluja, mutta joulukoristeisiin en ole avustuksiani käytellyt. Lapsi on 4v eli ymmärtää jo joulun päälle. Velkaa on pari tonnia lainoista ajalta ennen eroa, maksusuunnitelma itsellä selkeä. Keskityn näiden maksuun, jotta en saa maksumerkintöjä. Tuloina toimeentulotuki, jolla kyllä arjessa pärjää riittävästi, mutta ylimääräiseen ei nyt juuri taivu.
PTSD on lamauttanut minut pitkälti kotiin, mutta käyn terapiassa ja toivon pääseväni vuoden sisään takaisin töihin. Lastensuojelun piirissä emme ole.
Toivoin lapselle kenkiä ja Legoja, ilmaisin että olemme kiitollisia myös käytetyistä.
Olemme uskossa, eli en käytä päihteitä.Kiitos teille jotka auttavat meitä tarpeessa, mutta ymmärrän myös teitä skeptisiä; en itsekään ymmärrä tiettyjen hakijoinen itseaiheutettuja tilanteita.
Olen tämän kirjoittaja. En päässyt listalle. En ruksinut kohtaa ”toivon jouluruokaa” sillä pakkasessa kyllä on syötävää. Tästä tuli sposti ylläpitäjältä, johon vastasin kohteliaasti että kiitos, mutta ruualle ei tarvetta.
Eilen löysin kirpparilta läjän Legoja kympillä, pistin kaapin perälle.Onko teillä vaatetarvetta? Onko lapsi tyttö vai poika? Koko? Koristeita löytyisi, käyttämättömiä/avaamattomia. Voitko tehdä sähköpostin ja jakaa sen täällä? Omaa nimeä tms.ei kannata jakaa.
Hei sinä ihana ihminen. Sinä ja muut kaltaisesi kirjoittajat olette tehneet tosi hyvän mielen, ja vähän palauttaneet uskoa ihmisiin. Ylempänä joku myös kirjoitti että koska olen uskossa, voin tarjota lapselleni sen tärkeimmän, eli uskon. Pitää paikkansa. Olette ihania.
Väsäsin nyt tämän tunnuksen kuukauden ilmaisena kokeiluna ja s.posti on niinkin kuvaava, kuin avpalstaonihana (a) gmail. com.
Jossain oli että ero on tullut lasten isästä ja ei ole vielä elatusmaksuja eikä yksinhuoltajakorotuksia niin on tiukkaa. Elatusmaksujen suhteen ymmärrän kyllä että niissä voi kestää oman aikansa, mutta yksinhuoltajakorotukset saa tasan tarkkaan siitä päivästä kun kela näkee että isä on muuttanut pois yhteisestä kodista. Muuttoilmoitus riittää, ei vaadita mitään avioerojen vireillepanoja (mikäli ovat naimisissa). Yh-korotusten puutteesta itkeminen nyt on aika turhaa kun siihen voi itse vaikuttaa.
Toki lasten isä voi kieltäytyä muuttamasta pois tai jotain muuta venkoiulua olla mutta onko se äiti sitten siinä tapauksessa yh?
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli että ero on tullut lasten isästä ja ei ole vielä elatusmaksuja eikä yksinhuoltajakorotuksia niin on tiukkaa. Elatusmaksujen suhteen ymmärrän kyllä että niissä voi kestää oman aikansa, mutta yksinhuoltajakorotukset saa tasan tarkkaan siitä päivästä kun kela näkee että isä on muuttanut pois yhteisestä kodista. Muuttoilmoitus riittää, ei vaadita mitään avioerojen vireillepanoja (mikäli ovat naimisissa). Yh-korotusten puutteesta itkeminen nyt on aika turhaa kun siihen voi itse vaikuttaa.
Toki lasten isä voi kieltäytyä muuttamasta pois tai jotain muuta venkoiulua olla mutta onko se äiti sitten siinä tapauksessa yh?
Saman määrän rahaa saa toimeentulotuella oli elarit tai ei. Eli ei tiukkaa on sitten tästä ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla noin yksinkertaista. Näkeehän sen monista ilmoituksista, että asiointi Kelan kanssa on uuvuttavaa taistelua.
Ei niiden tukien kuulukaan tulla kuin Manulle illallinen. Niiden eteen pitääkin pystyä selvittämään onko tarve todellinen. Pitää katsoa sitten ihan sinne peiliin, jos kokee, että yhteikunta kohtelee väärin, kun ei tuet tipu tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin monella yh-äidillä on max 2v lapsi. Usein alle 1v. Mainitaan, että mies ei ole mukana kuvioissa, lapsia pukkaa kuitenkin.
Kertokaa miten tämä onnistuu? -.- Ehkäisy on liian kallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miten tämä onnistuu? -.- Ehkäisy on liian kallista?
Lapsi tuo leivän tullessaan ja mukaero isommat Kelan tuet.
Eilen löysin kirpparilta läjän Legoja kympillä, pistin kaapin perälle.