Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen rahaongelmat

Vierailija
01.11.2018 |

Eli, niinkuin otsikosta näkyy, kaipaisin ohjeita/mielipiteitä miehen rahaongelmiin. Useampi vuosi ollaan oltu yhdessä ja hänellä on hyvä työ, josta vuositulot on noin 35 000 euron luokkaa. Kuitenkin, minä maksan käytännössä kaiken. Osamaksuja hänellä on useampi (autoja, renkaita, puhelimia) ja ne ovat juuri sellaisia muutaman sadan euron luottoja, joita hän maksaa noin 15 euroa kuussa/luotto. Useampaan kertaan olen sanonut, että ne luottokulut vievät enemmän kuin, mitä hän kuussa maksaa, mutta ei hän siitä välitä. Typerä olin ja otin asuntolainan hänen kanssaan. Sovittiin ennen sitä, että tehdään yhteinen tili, jolle molemmat laittaa saman summan joka tilistä lyhennyksiä ja vastikkeita varten. Kyllä se sopi hänelle. Lainapaperit tehtiin, asunto saatiin ja ainoa, joka pysyy suunnitelmassa olen minä. Lomatilistä sanoin hänelle, että huomioisi sen, ettei seuraava tili ole yhtä hyvä. Hän mitään huomioinu. Nyt maksan hänen puhelinlaskuja ja lainaosuuksia, jotka ovat erääntyneet, koska hän ei pyynnöstä huolimatta osannut varautua siihen, että seuraavat tilit eivät ole samanlaisia kuin normitili+lomapalkka. Mikä olisi teidän mielestä reilu vaatimus? Se, että minä valvon hänen tilien käyttöä? En jaksaisi olla mikään parisuhteen 'äiti', koska tästä aiheesta on meillä puhuttu/riidelty liian kauan. Tiedän, että hänellä on peliongelma, mutta riippuvuuden rajaa ei mielestäni ole vielä ylitetty. Kuitenkin, joka viikko saan maksaa joitain hänen laskujaan, vaikka tienaan huomattavasti vähemmän kuin hän. Onko teillä vihjeitä tilanteen ratkaisemiseen? Onko järjetön valvonta vai ero oikea ratkaisu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi hetkeäkään moisen tyhjätaskuluuserin kanssa.

Vierailija
2/5 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, joka osaa kuluttaa myös rahansa. Hän siirtää heti palkkapäivänä minulle puolet lainasta, asumisesta yms. Lopun kanssa saa itse pähkäillä, miten raha riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto myyntiin ja muutto erilleen.

Maksa vain niitä asuntolainoja ja laita joka hemmetin erä muistiin, vaadit sitten omasi kun kämppä myyty.

Vierailija
4/5 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto myyntiin ja muutto erilleen.

Maksa vain niitä asuntolainoja ja laita joka hemmetin erä muistiin, vaadit sitten omasi kun kämppä myyty.

Näin kyllä teen. En jaksa ymmärtää, miten olin niin idiootti, että uskoin, että hän pysyy suunnitelmassa. Parasta oli, kun tajusin postin mukana tulleista laskuista (hän oli ne avannut), että 100 euron autosoitin oli ostettu luotolla. Siis sen kaupan luotolla. Siinä vaiheessa tajusin, että olen liian sokea tilanteelle ja tarvitsen apua tilanteen ratkaisemiseen.

Vierailija
5/5 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä alistut tuohon? Ja miksi sä ylipäätään tuhlaat elämääsi tuollaisen kanssa? Sähän oot äiti ja elättäjä loisivalle ja vastuuntunnottomalle mieslapselle. Sua pidetään itsestäänselvyytenä. Sua ei arvosteta. Annat käyttää itseäsi röyhkeästi hyväksi.

Moni nainen pärjäisi taloudellisesti paljon paremmin yksin. Harmi, kun eivät asiaa näe.