Tunnetteko pitkäaikaistyöttömiä, jotka eivät juo viinaa?
Minulla ei tule ketään mieleen. Mutta se tuli mieleen, että voisiko viina olla pääsyynä työttömyyteen? Olettaisi, että raitis ihminen saa työn ja myös pysyy siinä. Vai miten?
Kommentit (24)
Sama. En juo enkä polta. Onpa outoa..not!
En tunne yhtäkään, mutta olen itse sellainen.
.
.
T: kymmenen vuotta työttömänä, josta yli puolet raittiina
Absolutisteja en tunne. Harvoin juovia useita.
Ei tässä työttömällä ole varaa viinaa juoda, rapakaliaa se on juotava harvase päivä.
Kaikki tuntemani akateemiset pitkäaikaistyöttömät ovat joko täysin raittiita tai kohtuukäyttäjiä ja elävät muutenkin terveellisesti
Työttömyys on tietoinen valinta minulle. En tarvitse viinaa, koska minua ei laisinkaan hävetä tai kiinnosta mitä muut siitä ajattelevat.
Itse olen pitkäaikaistyötön yh-äiti enkä käytä alkoholia juuri koskaan. Mut monilla on kyllä varmasti alkoholiongelmaa.
Tunnen, hänellä on niin vahva mielialalääkitys, että parempi jättää alkot väliin....
Olen pitkäaikaistyötön enkä juo enkä polta enkä käytä huumeita.
Yksi viinapullo löytyy kyllä kaapista odottamassa sitä päivää kun päätän lähteä.
Olin itse sellainen.En edes teininä haaveillut baariin "pääsystä".
En ole maistanutkaan vuosikausiin alkoholia. Ikinä en ole juonut itseäni kovaan humalaan. Työtön yli 10 v.
No en tiedä miten määritellään pitkäaikaistyötön, mutta itse olen ollut kohta 3 vuotta työttömänä ja olen absolutisti (enkä ole koskaan elämässäni juonut alkoholia juurikaan), joten kyllä työttömyyden taustalla voi olla monia muitakin syitä. Ja jos joku on työtön ja juo liikaa alkoholia, ei se välttämättä ole työttömyyden syy, voi olla seurauskin.
Tässä on oikea malliesimerkki provosta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oikea malliesimerkki provosta.
Tarkoitushakuinen ja johdatteleva jälkimaku.
Aloin miettiä että kaikki tuntemani työttömät juovat alkoholia, osa jopa reippaastikkin. Sitten osa on uskovaisia. Muunlaisia työttömiä en tunne.
En tunne yhtäkään työssäkäyvää joka ei joisi lainkaan viinaa
Jee, työttömien haukkumisketju taas. Otetaan seuraavaksi köyhät kyykkyyn!
Itseni tunnen. En käytä alkoholia, tupakkaa tai muitakaan päihteitä.
Enemmän tunnen raittiita työttömiä kuin raittiita työssä käyviä. Itse kuulun viina juoviin työssä käyviin.
Tunnen, itseni. Hyvin harvoin juon alkoholia, ja silloinkin kohtalaisesti.