Kuka vähäosainen on noudattanut Susanna Kosken vinkkiä laittaa 500euroa kuukaudessa säästöön?
Onko tämä säästövinkki todella tullut kansanedustajan suusta?
Kommentit (160)
Sitten pitäisi jättää vuokra maksamatta melkein kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on todella selittänyt vähäosaisille tuollaista,ei hyvältä näytä.
en tiedä missä yhteydessä Susanna on asiasta puhunut jos siis on näin todella sanonut ja oliko se kohdistettu meille kaikille
ap
Ja silti levität huhuja. Minä väitän että ei ole tuollaista sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan Yrittäjänä tietysti enemmän, mutta halusin tulla sanomaan että Jäätävä Missi! Panisin!
😍😍😍
Pohjanmaa
Kuivana pikkukakkoseen tietysti.
Saako jättää vuokrat maksamatta, jos laittaa 500€/kk säästöön? Voiko saada toimeentulotukea 500€/kk että voi laittaa sen säästöön?
Mä aloin noudattaa, ja heti alkoi jäädä rahaa säästöön. Nyt on säästötilillä kohta jo 7000€. Ennen olin köyhä, eikä raha riittänyt edes elämiseen. Kiitos Suski! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on todella selittänyt vähäosaisille tuollaista,ei hyvältä näytä.
en tiedä missä yhteydessä Susanna on asiasta puhunut jos siis on näin todella sanonut ja oliko se kohdistettu meille kaikille
apJa silti levität huhuja. Minä väitän että ei ole tuollaista sanonut.
Andre Wickström mainitsi myös Susannan sanoneen näin :)
Mä laitan 500e 831 euron netostani säöstöön joka kuukausi.
Tämä on mahdollista koska mieheni maksaa 80% kuluistamme
Vierailija kirjoitti:
Saan 520e/ku, ja laitan tuon 500e säästöön. Tuolla jäljelle jäävälle 20ellä maksan sitte vuokran ja ruuat. Synttäreillä ja jouluna uusia vaatteita ja hygieniatarvikkeita.
Kiitos Susanna :) jos pysysin hengissä terveenä vielä pari vuotta niin olen rikas!
Taispa muutamia tukia jäädä laskematta tuloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä määräaikainen työ, itsellä vakituinen mutta yt neuvotteluja on ollut.
Meillä on varakassa 1000 e. Joka kk lyhennetään asuntolainaa kaikella mitä tonnin jälkeen jää rahaa.
Kovasti on uhkailtu lainojen nousulla.
Eli meillä ei laiteta säästöön yhtään vaan yritetään lyhentää asuntolainaa mahd nopeasti.
Ei ne LAINAT mitenkään nouse. Ja typerintä on lyhentää viimesillä penneillä sitä halpaa asuntolainaa. Meillä on sijoituksissa jo puolet asuntolainasta ja tuotot hoitaa korot ja osan lainan lyhennyksistäkin jo. Eli joka kuukausi on itseasiassa vähemmän ja vähemmän palkkatuloja käyttää lainanhoitoon ja sijoituksetkin kasvaa kuukausittain. Nettovelattomia ollaan oltu jo pitkään.
Itse elän minimisairaseläkkeellä, josta ei todellakaan säästellä tuollaisia summia. Kyllä on typerä kansanedustaja!
Vierailija kirjoitti:
Itse elän minimisairaseläkkeellä, josta ei todellakaan säästellä tuollaisia summia. Kyllä on typerä kansanedustaja!
Ehkä kannattaisi tarkistaa koko väitteen todenperäisyys. Typeriä olette jotka vaahtoatte tästä, ilman että teillä on antaa lähdettä että missä ja milloin hän olisi muka näin väittänyt. Mutta kyllä säästämällä hyvin saa lisää tuloja. Tänäänkin on tullut tilille pääomatuloja pitkälti toistasataa euroa nettona. Ja ihan pienistä tuloista on säästetty rahat.
Vähätuloisten tukia pitää siis nostaa sille tasolle, että siitä pystyy säästämään 500 euroa !
Milloin on odotettavissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 520e/ku, ja laitan tuon 500e säästöön. Tuolla jäljelle jäävälle 20ellä maksan sitte vuokran ja ruuat. Synttäreillä ja jouluna uusia vaatteita ja hygieniatarvikkeita.
Kiitos Susanna :) jos pysysin hengissä terveenä vielä pari vuotta niin olen rikas!Taispa muutamia tukia jäädä laskematta tuloiksi.
Jos on vaikka mökki, niin tuet on vain tuo raha.
Asumme omassa puuomakotitalossa. Emme saa edes asumistukea.
Minä laitan mutten joka kuukausi. Menee kolme kuukautta että saan tuon verran kasaan. Ostan niillä viisisatasilla sitten osakkeita kerran vuodessa. Kohta ei tarvi enää laittaa palkasta kun osinkoja tulee n. 500 euroa vuodessa niin laitan sitten sen jollen nyt jostain saa enemmän rahaa tai innostu tekemään enemmän töitä. Terv. netto 1500 euroa/kk.
Kaikkien pitäisi asua 10 hengen porukassa, yksi elättää vuoron perään loput 9 laittavat rahansa säästöön - sitten nähtäisiin miten käy.
Tarkka taloudenpito kirjattaisiin ja kirja kassakaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi tarkistaa koko väitteen todenperäisyys. Typeriä olette jotka vaahtoatte tästä, ilman että teillä on antaa lähdettä että missä ja milloin hän olisi muka näin väittänyt. Mutta kyllä säästämällä hyvin saa lisää tuloja. Tänäänkin on tullut tilille pääomatuloja pitkälti toistasataa euroa nettona. Ja ihan pienistä tuloista on säästetty rahat.
Mo älä nyt itse vaahtoa siellä ja ole huumorintajuton pääomatuloilla eläjä.
Kai oikeasti ymmärrät sen että 50 €:n säästäminen kuussa on hyvin hankalaa tai itse asiassa mahdotonta niistä kaikkein pienimmistä minimituista saati sitten suurempi summa. Tässä on hyvin nähtävissä se, että toisille 500 € vastaa suhteessa toisten viittäkymppiä, ja sen suhteellisuuden tajun on menettänyt se jolla nollia on enemmän. Kuitenkin mm. ruoka maksaa kaikille saman verran mutta suurempituloisemmat eivät sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset mahtaa olla nuo pienet tulot mistä on säästetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai oikeasti ymmärrät sen että 50 €:n säästäminen kuussa on hyvin hankalaa tai itse asiassa mahdotonta niistä kaikkein pienimmistä minimituista saati sitten suurempi summa. Tässä on hyvin nähtävissä se, että toisille 500 € vastaa suhteessa toisten viittäkymppiä, ja sen suhteellisuuden tajun on menettänyt se jolla nollia on enemmän. Kuitenkin mm. ruoka maksaa kaikille saman verran mutta suurempituloisemmat eivät sitä tajua.
Pienistä tuloista nämäkin pääomatulot on hankittu. Tässä kuussa tulee vielä noin 200 euroa pääomatuloja. Ihan merkittävä lisä. Tuohon 500 euroon ei tarvikaan enää laittaa kuin 150 euroa palkkatuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienistä tuloista nämäkin pääomatulot on hankittu. Tässä kuussa tulee vielä noin 200 euroa pääomatuloja. Ihan merkittävä lisä. Tuohon 500 euroon ei tarvikaan enää laittaa kuin 150 euroa palkkatuloja.
Niin, pienet tulot (mitä ne mahtaa olla suurinpiirtein) ovat eri asia kuin ne pienemmät, alle 500 € tuet. Niistä ei voi säästää mitään. Jo 1000 € :n kuukausinettotulot ovat täysin eri asia kuin pienimmät tuet. Ei noita pitäisi edes vertailla, se on täysin älytöntä ja turhaa.
Edustaja ei edes tajua mitä kulutukselle tapahtuisi jos ne jotka voisivat, säästäisivät noin joka kuukausi. Kuinka monta kauppaa menisi nurin.