Ahdistaa ihmisten isot tulot
Kun meidän perheemme elää tosi pienillä tuloilla.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuositulot minulla 110k ja veroja maksan yhteensä yli 60 000€ vuodessa. Ei kannata paljoa kadehtia.
Onneksi olkoon, mä tiedän ton vtutuksen. Mulla noin 100k ja siitä ansiotuloverot pois...kyrpii niin vietävästi maksella muiden laskuja, ja näin on jatkunut jo kohta 20 vuotta. Neton neton netto. Sekin pännii kun katsoo nyt ansaittuja eläkerahoja (lohduttaa ohikiitävän hetken), jotka olen tasavarmasti ansainnut, niin enpähän varmaan niitäkään koskaan näe, koska eläkkeelle on vielä 20v aikaa ja nuokin rahat tasan varmasti jaetaan muille. Ei kannata tienata suomessa. Alkoipa taas kiehuun kun kävi täällä tän otsikon lukemassa.
Muuta pois. Mutta ai niin, sitten joutuisit itse maksamaab terveydenhuoltosi, lastesi koulutukset, synnytykset ja jopa tietullit ja joutuisit tulemaan maitojunalla takaisin. Joten helpompi heittäytyä marttyyriksi ja uhriksi täällä..
En usko että näin 50 senä tulisin enää raskaaksi.
Koulutus oli niin huonoa, että jos kirjojen lukeminen lasketaan opetukseksi..niin peruskoululle en oo mitään velkaa
Yeah right : D Helppo se on kiittämättömänä ruikuttaa, saat Vuoden Marttyyri- mitalin, ole hyvä.
koka oot viimeksi tarvinnut tietoa 30 vuoden takaa peruskoulusta?
Ja olen muuttanut asumaan YKSIN 16 vuotiaana.
Maksan varmaan sun sossuloisimisen ja tyhmien lapsiesi päivähoidon peruskoulussa
Oletko Obeese?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anonyymissi kirjoitti:
Maksan veroja 6000 eur kuussa
Arvatkaa paljonko tienaan?
Oisko 20000?
Missä tienaa noin paljon?
Tienaan 2000 eur netto...aslainaan menee 1000 kuussa
Olen yrittäjä...nyt töissä jalka murtuneena....
Olen maksanut tuota veroa jo 20 vuotta..
Paljonko olen yhteiskunnalle velkaa peruskoulusta ja lukiosta??????
Onko sinulla paljon velkoja siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun on niin pirun tiukkaa. Lapset kilpaurheilee, iso asuntolaina ja normaalit tulot. Ahdistaa katsoa ja ihailla kuinka noilla tuloilla tämä elämä olis hitosti helpompaa.
Ei se sama elämä olisi siinä, jos joku teidän perheestä (osa)omistaisi huippuyrityksen. Se joku olisi tehnyt todennäköisesti useita vuosia hiki hatussa töitä, alussa jopa pienemmällä palkalla kuin perus toimistorotta. Rahaa ehkä olisi nyt, mutta olisitte joutuneet perheenä tekemään vuosia uhrauksia sen eteen aiemmin, jos olisitte olleet yhdessä. Peritty raha tietysti sitten erikseen.
Just näin....moni yrittäjä ottaa riskin...kaikki ei rikastu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuositulot minulla 110k ja veroja maksan yhteensä yli 60 000€ vuodessa. Ei kannata paljoa kadehtia.
Ja mitään et saa ja uli uli ja vinku vinku. Mistä teitä kaikkeen tyytymättömiä ahneita porsaita oikein riittää...olisit tyytyväinen kun on työtä, rahaa ja omaisuutta, mutta ei, enemmän pitäs olla. Sinäkin voit lopettaa vaikka heti jos on niin kauheeta ja luopua tuosta kaikesta ja alkaa kituuttamaan. Ai ei kiinnosta? Ei tietenkään, mutta olisit sitten edes hiljaa.
Taas niin tyypillinen luuserin asenne. Oletko sinä edes töissä? Huvittavaa on, että aina kaikkia työantajia yms. haukutaan ahneiksi, mutta itse vingutaan kaikkien mahdollisten tukien perään.
Mielestäni verotuksen progressiivisuutta pitäii tarkastaa. Itse olen siis ihan perustuloinen, joten asia ei minunn vaikuta mitenkään, mutta on se nyt melkoista, kun yli puolet tuloista menee valtiolle, jotta saadaan rahaa kaiken maailman tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitään et saa ja uli uli ja vinku vinku. Mistä teitä kaikkeen tyytymättömiä ahneita porsaita oikein riittää...olisit tyytyväinen kun on työtä, rahaa ja omaisuutta, mutta ei, enemmän pitäs olla. Sinäkin voit lopettaa vaikka heti jos on niin kauheeta ja luopua tuosta kaikesta ja alkaa kituuttamaan. Ai ei kiinnosta? Ei tietenkään, mutta olisit sitten edes hiljaa.
Taas niin tyypillinen luuserin asenne. Oletko sinä edes töissä? Huvittavaa on, että aina kaikkia työantajia yms. haukutaan ahneiksi, mutta itse vingutaan kaikkien mahdollisten tukien perään.
Mielestäni verotuksen progressiivisuutta pitäii tarkastaa. Itse olen siis ihan perustuloinen, joten asia ei minunn vaikuta mitenkään, mutta on se nyt melkoista, kun yli puolet tuloista menee valtiolle, jotta saadaan rahaa kaiken maailman tukiin.
Juu, muun muassa yli 4 miljardia vuodessa yritystukiin, posketonta tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Mä arvostan Supercellin tyyppejä. Maksavat rehellisesti sen 50% tuloistaan veroja. Sen sijaan näitä veroparatiisien ja vakuuskuorien kautta omaisuuttaan kierrättäviä veronvälttelijöitä en arvosta.
Samaa mieltä. Ja samalla sitä mieltä, että verotukselle pitäisi saada jokin katto. Nuo verojen osuudet ovat täysin suhteettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvostan Supercellin tyyppejä. Maksavat rehellisesti sen 50% tuloistaan veroja. Sen sijaan näitä veroparatiisien ja vakuuskuorien kautta omaisuuttaan kierrättäviä veronvälttelijöitä en arvosta.
Samaa mieltä. Ja samalla sitä mieltä, että verotukselle pitäisi saada jokin katto. Nuo verojen osuudet ovat täysin suhteettomia.
Pitäähän saada rahaa yritystukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se avaa silmiä näkemään että mahdollista on myös suuremmat tulot? Jos vain näkee vaivaa ja toimii sen eteen.
Mikään vaivannäkö ei takaa isoja tuloja, kukaanhan ei maksa siitä mitään sinänsä että joku näkee vaivaa. Moni on nähnyt vaivaa, mutta ei ole saanut isoja tuloja. Toisaalta kaikki isotuloiset eivät ole välttämättä nähneet mitään erityistä vaivaa. Jollakin on esim. lahjoja.
Jep, olen nähnyt vaivaa koko ikäni burnouttiin asti mutta ei kukaan maksa siitä mitä teen.
No tuo on sinun oma valinta.
Jumala pitää huolen omistaan.
"Kun meillä on ruoka ja vaatteet niin Tyytykäämme niihin.
Emme ole tänne mitään tuoneet ja emme myös täältä mitään pois vie."
Lukee Raamatussa jossakin kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se avaa silmiä näkemään että mahdollista on myös suuremmat tulot? Jos vain näkee vaivaa ja toimii sen eteen.
Mikään vaivannäkö ei takaa isoja tuloja, kukaanhan ei maksa siitä mitään sinänsä että joku näkee vaivaa. Moni on nähnyt vaivaa, mutta ei ole saanut isoja tuloja. Toisaalta kaikki isotuloiset eivät ole välttämättä nähneet mitään erityistä vaivaa. Jollakin on esim. lahjoja.
Jep, olen nähnyt vaivaa koko ikäni burnouttiin asti mutta ei kukaan maksa siitä mitä teen.
No tuo on sinun oma valinta.
Äsken taas se oli oma valinta jos ei näe vaivaa, koittakaa päättää.
Vierailija kirjoitti:
Mikset vastaa puhelimeen?
Kuule H V. Tuota minullekin työkkärissä päiviteltiin, että ohhoh jopa vastasit puhelimeen, vaikka vastaan aina ja hoidan kaikki viralliset asiat niin pian kuin mahdollista. Olen sairaudestani ja siitä aiheutuneesta työkyvyttömyydestä huolimatta ollut aina mitä tunnollisin ja kiltein ihminen, joka taatusti tekee kaikkensa jotta saisi asiansa kuntoon. Silti v ttuillaan ja niputetaan johonkin luu sereiden joukkoon ja kohdellaan kuin saastaa, heitellään sarkastista kommenttia ja sossutädit nauravat päin naamaa kun ei satu omistamaan (juuri tällä hetkellä) tulostinta. Kun sitten paljastuikin, että omistan akustisen pianon, jota olen soittanut kohta 20 v., loksahti leuka riivinraudalla auki ja silmät pyöristyivät ihan järkytyksestä. Ja taisipa siinä olla ripaus kateuttakin ja häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vakuus? Vai vakuutuskuorien? Termit kuntoon. Kyllä niistäkin aikanaan verot maksetaan, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti kadehdi näiltä ihmisiltä rahaa. Lähinnä sitä kompetenssia, millä he ovat saaneet asioita aikaiseksi. Itsestä tuntuu, etten osaa, uskalla, pysty ja jaksa. Kärsin huonosta itsetunnosta, sosiaalisesta ja yleisestä ahdistuksesta ja kadehdin juuri sitä, että nämä ihmiset osaavat ja kykenevät muuttamaan oman osaamisen ja älykkyyden rahaksi. Olen tehnyt vuosia töitä itseni kanssa, että saisin edes opiskelut loppuun ja jonkinlaista työtä. Paljon tienanneet ovat myös tehneet kovasti töitä ja ansainneet rahansa.
I feel u. Joo, monet on tehny paljon duunia, muttei kaikki. On myös niin, ettei kukaan edes pysty satakertaiseen työaikaan ja - suoritukseen muihin nähden vaikka ansiot sitä antavat ymmärtää eli liika on kuitenkin liikaa. Johtajien (ei omistajien ja firman perustajien) riskit ja paineet on usein myös olemattomat, sillä pomot palkitaan aina vaikkei tulosta tuliskaan. Vain äärimmäisen harvoin pomo saa potkut niin, etteikö uusi duuni olisi kohta jossain. Niin ja kateellinen en ole, vaan vituttaa että nämä 100 000 ja yli tienaavat kehtaavat aina vinkua ja ulista kun käteen jää "vaan" joku 5000 - 6000 kun samaan aikaan suurin osa joutuu tyytymään jopa alle kahdentuhannen nettotuloihin. Nämä ihmiset joutuvat vielä nöyränä noita porsaita sitten palvelemaan, huhhuh. Nyt vähän suhteellisuudentajua ja nöyryyttä porsaat.
Et tiedä kyllä yhtään, mistä puhut. Suhteellisuudentajua soisin sinulle itsellesi hieman lisää.
t. Johtajan työtä sivusta seurannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muun muassa yli 4 miljardia vuodessa yritystukiin, posketonta tuhlausta.
Ja yli 60 miljardia sosiaalitukiin, posketonta tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista johtopäätösten vetämistä. En missään vaiheessa sanonut, että haluaisin lisää. Olen ihan tyytyväinen nettopalkkaani ja siihen, että olen saanut maksuttoman koulutuksen ja tukea opiskeluaikana, sekä hyvin järjestetyn terveydenhuollon. Mielelläni maksan veroja, jos rahat menevät juuri näiden oikeiden asioiden tukemiseen. Olen töissä yksityisessä ulkomaalaisessa yrityksessä, joka ei ole saanut penniäkään yritystukia tai muuta tukea valtiolta. Siksi on hieman hassua, että työntekijänä yli puolet ansioista menee veroihin, kun firman alkuperäismaassa asuessani veroihin meni vain 1/5. Sitä saa vain ihmetellä, miksi meiltä porukkaa lähtee ulkomaille töihin.
Olet tyytyväinen terveydenhuoltoon ja ilmaiseen koulutukseen, mutta et ymmärrä, miksi sinäkin joudut osallistumaan näiden asioiden ylläpitoon..? Ja nimenomaan olet vaatinut enemmän, kun et kerran ole tyytyväinen veroihin vaan haluaisit suuremman osan itsellesi!
Maksaako tuo yrityksesi muuten verot Suomeen? Nauttiiko yritys Suomen tarjoamista eduista (joita on huomattavasti enemmän, kuin vain yritystuet)? Mikä on firman alkuperäismaa, ja miten siellä on yhteiskunnan toiminta rahoitettu? Tahtoisitko saman systeemin Suomeen?
Jokaisella kolikolla on kaksi puolta. Olisi kiva olla maksamatta veroja ja tulla rikkaammaksi, mutta siinä on kääntöpuolena kalliit vakuutukset, koulumaksut, vakavan sairauden aiheuttamat henkilökohtaiset konkurssit ja vartiointimaksut, kun köyhyyteen kuolevat epätoivoiset ihmiset ovat valmiita tekemään mitä tahansa. On tylsää maksaa veroja ja rikastuminen on vaikeaa ilman hyvää tuuria, mutta kääntöpuolena saa asua valtiossa, jossa kaikki pääsevät kouluun ja saavat ruokaa, hoitoa ja kodin ja joka äänestetään vuodesta toiseen top 5 parhaista paikoista asua, ja esim. ryöstömurhat ja hoidettaviin tauteihin kuolevat lapset ovat vain uutisia ulkomailta.
Hyvä puoli on se, että molempia maita löytyy. Jokainen voi valita missä tahtoo asua, mutta on typerää asua korkeiden verojen maassa, ja sitten valittaa asiasta.
Jos kadehtii, niin kannattaa silläkin energialla kehittää itseään, opiskella ja tavoitella parempaa tulotasoa... Suurin osa kuitenkin hyvätuloisista on tehnyt paljon niiden tulojensa eteen. Ja Suomessa verottaja pitää huolen, että sitä veroa joutuu tuloistaan maksamaan aika törkeästi... kahden hengen talous, missä on kaksi keskituloista tienaa yhteensä about 10000/ kk saa aika törkeän paljon maksaa veroja, mille ei mitään vastinetta saa. Siitä nää just ja just sen verran käteen, et pärjää, mut eipä sitä keskituloinen Suomessa rikastu, tääl saa kituuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kadehtii, niin kannattaa silläkin energialla kehittää itseään, opiskella ja tavoitella parempaa tulotasoa... Suurin osa kuitenkin hyvätuloisista on tehnyt paljon niiden tulojensa eteen. Ja Suomessa verottaja pitää huolen, että sitä veroa joutuu tuloistaan maksamaan aika törkeästi... kahden hengen talous, missä on kaksi keskituloista tienaa yhteensä about 10000/ kk saa aika törkeän paljon maksaa veroja, mille ei mitään vastinetta saa. Siitä nää just ja just sen verran käteen, et pärjää, mut eipä sitä keskituloinen Suomessa rikastu, tääl saa kituuttaa.
Suomessa on paljon pienituloisia, jotka näkevät paljon vaivaa pienten tulojensa eteen joka kuukausi. Minussa on varmaan jokin vika, kun en ole kateellinen suurituloisille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä selität? Onko tää joku vitsi? Just on tossa selitetty, mitä niillä verorahoilla saa vastineeksi. Senkun muutat ulkomaille, jos rahkeet riittää.
Ei se sama elämä olisi siinä, jos joku teidän perheestä (osa)omistaisi huippuyrityksen. Se joku olisi tehnyt todennäköisesti useita vuosia hiki hatussa töitä, alussa jopa pienemmällä palkalla kuin perus toimistorotta. Rahaa ehkä olisi nyt, mutta olisitte joutuneet perheenä tekemään vuosia uhrauksia sen eteen aiemmin, jos olisitte olleet yhdessä. Peritty raha tietysti sitten erikseen.