Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ihmisten isot tulot

Vierailija
01.11.2018 |

Kun meidän perheemme elää tosi pienillä tuloilla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan Supercellin tyyppejä. Maksavat rehellisesti sen 50% tuloistaan veroja. Sen sijaan näitä veroparatiisien ja vakuuskuorien kautta omaisuuttaan kierrättäviä veronvälttelijöitä en arvosta.

Vierailija
22/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti kadehdi näiltä ihmisiltä rahaa. Lähinnä sitä kompetenssia, millä he ovat saaneet asioita aikaiseksi. Itsestä tuntuu, etten osaa, uskalla, pysty ja jaksa. Kärsin huonosta itsetunnosta, sosiaalisesta ja yleisestä ahdistuksesta ja kadehdin juuri sitä, että nämä ihmiset osaavat ja kykenevät muuttamaan oman osaamisen ja älykkyyden rahaksi. Olen tehnyt vuosia töitä itseni kanssa, että saisin edes opiskelut loppuun ja jonkinlaista työtä. Paljon tienanneet ovat myös tehneet kovasti töitä ja ansainneet rahansa. 

I feel u. Joo, monet on tehny paljon duunia, muttei kaikki. On myös niin, ettei kukaan edes pysty satakertaiseen työaikaan ja - suoritukseen muihin nähden vaikka ansiot sitä antavat ymmärtää eli liika on kuitenkin liikaa. Johtajien (ei omistajien ja firman perustajien) riskit ja paineet on usein myös olemattomat, sillä pomot palkitaan aina vaikkei tulosta tuliskaan. Vain äärimmäisen harvoin pomo saa potkut niin, etteikö uusi duuni olisi kohta jossain. Niin ja kateellinen en ole, vaan vituttaa että nämä 100 000 ja yli tienaavat kehtaavat aina vinkua ja ulista kun käteen jää "vaan" joku 5000 - 6000 kun samaan aikaan suurin osa joutuu tyytymään jopa alle kahdentuhannen nettotuloihin. Nämä ihmiset joutuvat vielä nöyränä noita porsaita sitten palvelemaan, huhhuh. Nyt vähän suhteellisuudentajua ja nöyryyttä porsaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvostan Supercellin tyyppejä. Maksavat rehellisesti sen 50% tuloistaan veroja. Sen sijaan näitä veroparatiisien ja vakuuskuorien kautta omaisuuttaan kierrättäviä veronvälttelijöitä en arvosta.

Ne heebot pitäs palkita kansallissankareina. Siinä on kunnon fiksuja aikuisia miehiä.

Vierailija
24/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitsit, en haluais olla yli 100k vuodessa tienaava! Lehdet revittelee, toimittajat soittelee ja ihmiset kadehtii, jopa päin näköä.

Kaverini iskä tienaa n. 100-130k/v, asuu valitettavasti pikkukaupungissa joten eiköhän paikallislehti ole joka vuosi muistanut noteerata asiasta.  

Vierailija
25/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nimi komeili taas läänin 500 isotuloisimman listalla. Aamulla ystäväni tölväisi puhelimessa minulle, että kyllähän sulla on varaa olla työttömänä kun miehellä on niin isot tulot. Ihan kun tämä olisi vapaaehtoinen valinta. Siihenhän ei yhtään vaikuta se, että kotipaikkakunnalla ei alan työpaikkoja enää ole ja ikää on yli viisikymmentä.

Joka vuosi ottaa päähän tämä repostelu.

Vierailija
26/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitsit, en haluais olla yli 100k vuodessa tienaava! Lehdet revittelee, toimittajat soittelee ja ihmiset kadehtii, jopa päin näköä.

Kaverini iskä tienaa n. 100-130k/v, asuu valitettavasti pikkukaupungissa joten eiköhän paikallislehti ole joka vuosi muistanut noteerata asiasta.  

Ehkei ole hätää, jos ei ole ylimielinen ksipää. Kyllä reilu ja rehti tienaaminen yleensä ymmärretään.

Vierailija
27/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se avaa silmiä näkemään että mahdollista on myös suuremmat tulot? Jos vain näkee vaivaa ja toimii sen eteen.

Mikään vaivannäkö ei takaa isoja tuloja, kukaanhan ei maksa siitä mitään sinänsä että joku näkee vaivaa. Moni on nähnyt vaivaa, mutta ei ole saanut isoja tuloja. Toisaalta kaikki isotuloiset eivät ole välttämättä nähneet mitään erityistä vaivaa. Jollakin on esim. lahjoja.

Jep, olen nähnyt vaivaa koko ikäni burnouttiin asti mutta ei kukaan maksa siitä mitä teen.

Vierailija
28/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuositulot minulla 110k ja veroja maksan yhteensä yli 60 000€ vuodessa. Ei kannata paljoa kadehtia. 

Onneksi olkoon, mä tiedän ton vtutuksen. Mulla noin 100k ja siitä ansiotuloverot pois...kyrpii niin vietävästi maksella muiden laskuja, ja näin on jatkunut jo kohta 20 vuotta. Neton neton netto. Sekin pännii kun katsoo nyt ansaittuja eläkerahoja (lohduttaa ohikiitävän hetken), jotka olen tasavarmasti ansainnut, niin enpähän varmaan niitäkään koskaan näe, koska eläkkeelle on vielä 20v aikaa ja nuokin rahat tasan varmasti jaetaan muille. Ei kannata tienata suomessa. Alkoipa taas kiehuun kun kävi täällä tän otsikon lukemassa.

Vierailija
29/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimi Räikkösen unelma olisi ollut ajaa formulaa anonyymisti.

siinä on kyllä fiksu jätkä

Vierailija
30/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositulot minulla 110k ja veroja maksan yhteensä yli 60 000€ vuodessa. Ei kannata paljoa kadehtia. 

Onneksi olkoon, mä tiedän ton vtutuksen. Mulla noin 100k ja siitä ansiotuloverot pois...kyrpii niin vietävästi maksella muiden laskuja, ja näin on jatkunut jo kohta 20 vuotta. Neton neton netto. Sekin pännii kun katsoo nyt ansaittuja eläkerahoja (lohduttaa ohikiitävän hetken), jotka olen tasavarmasti ansainnut, niin enpähän varmaan niitäkään koskaan näe, koska eläkkeelle on vielä 20v aikaa ja nuokin rahat tasan varmasti jaetaan muille. Ei kannata tienata suomessa. Alkoipa taas kiehuun kun kävi täällä tän otsikon lukemassa.

Muuta pois. Mutta ai niin, sitten joutuisit itse maksamaab terveydenhuoltosi, lastesi koulutukset, synnytykset ja jopa tietullit ja joutuisit tulemaan maitojunalla takaisin. Joten helpompi heittäytyä marttyyriksi ja uhriksi täällä..

Vierailija
31/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän perheemme elää tosi pienillä tuloilla.

Etkä ole huolissasi niistä julkkiksista.  joilla on järkyttävän pienet tulot eli vähemmän mitä he saisivat vuodessa työmarkkinatukea olemalla työttöminä työnhakijoina?  Tuo summa on 32,40 euroa x 21,5 arkipäivää kuukaudessa x 12 kuukautta = bruttona ilman aktiivimallin rankaisua 8359, 20 euroa.

Vierailija
32/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja 6000 eur kuussa

Arvatkaa paljonko tienaan?

Vierailija
33/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei muiden tulot kai sinulta ole pois.

Jos on irtisanottu sen takia, että osakkeenomistajat saisivat paremmat osingot, niin silloin todellakin toisten tulot ovat minulta (tai sinulta) pois.

Vierailija
34/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Mutta ai niin, sitten joutuisit itse maksamaab terveydenhuoltosi, lastesi koulutukset, synnytykset ja jopa tietullit ja joutuisit tulemaan maitojunalla takaisin. Joten helpompi heittäytyä marttyyriksi ja uhriksi täällä..

En usko että näin 50 senä tulisin enää raskaaksi.

Koulutus oli niin huonoa, että jos kirjojen lukeminen lasketaan opetukseksi..niin peruskoululle en oo mitään velkaa

Vierailija
35/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anonyymissi kirjoitti:

15 000 euroa eli enemmän kuin minä vuodessa.

Vierailija
36/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

anonyymissi kirjoitti:

Oisko 20000?

Missä tienaa noin paljon?

Vierailija
37/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään et saa ja uli uli ja vinku vinku. Mistä teitä kaikkeen tyytymättömiä ahneita porsaita oikein riittää...olisit tyytyväinen kun on työtä, rahaa ja omaisuutta, mutta ei, enemmän pitäs olla. Sinäkin voit lopettaa vaikka heti jos on niin kauheeta ja luopua tuosta kaikesta ja alkaa kituuttamaan. Ai ei kiinnosta? Ei tietenkään, mutta olisit sitten edes hiljaa.

Mielenkiintoista johtopäätösten vetämistä. En missään vaiheessa sanonut, että haluaisin lisää. Olen ihan tyytyväinen nettopalkkaani ja siihen, että olen saanut maksuttoman koulutuksen ja tukea opiskeluaikana, sekä hyvin järjestetyn terveydenhuollon. Mielelläni maksan veroja, jos rahat menevät juuri näiden oikeiden asioiden tukemiseen. Olen töissä yksityisessä ulkomaalaisessa yrityksessä, joka ei ole saanut penniäkään yritystukia tai muuta tukea valtiolta. Siksi on hieman hassua, että työntekijänä yli puolet ansioista menee veroihin, kun firman alkuperäismaassa asuessani veroihin meni vain 1/5. Sitä saa vain ihmetellä, miksi meiltä porukkaa lähtee ulkomaille töihin. 

Vierailija
38/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että näin 50 senä tulisin enää raskaaksi.

Koulutus oli niin huonoa, että jos kirjojen lukeminen lasketaan opetukseksi..niin peruskoululle en oo mitään velkaa

Yeah right : D Helppo se on kiittämättömänä ruikuttaa, saat Vuoden Marttyyri- mitalin, ole hyvä.

Vierailija
39/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anonyymissi kirjoitti:

Oisko 20000?

Missä tienaa noin paljon?

Tienaan 2000 eur netto...aslainaan menee 1000 kuussa

Olen yrittäjä...nyt töissä jalka murtuneena....

Olen maksanut tuota veroa jo 20 vuotta..

Paljonko olen yhteiskunnalle velkaa peruskoulusta ja lukiosta??????

Vierailija
40/59 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun on niin pirun tiukkaa. Lapset kilpaurheilee, iso asuntolaina ja normaalit tulot. Ahdistaa katsoa ja ihailla kuinka noilla tuloilla tämä elämä olis hitosti helpompaa.

Olisiko? Moni isotuloinen joutuu ensisijaisesti tekemään niitä töitä, eipä siinä sitten ennätä mahdollistamaan lasten kilpaurheilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme