Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien tulot

Vierailija
01.11.2018 |

Joko on jossain julkaistu bloggaajien tulotiedot?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat boggaajat lentelee päivän parin mittaisilla työreissuilla, ja harrastavat älytöntä kulutusjuhlaa, ja kaikkien pitäisi vaan ostaa roinaa ja lisää roinaa heidän perässään. Epäeettistä ja epäekologista itsekästä käytöstä.

Miten jotkut jaksaa enää seurata niitä ja rahoittaa niiden touhua?

Vierailija
22/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bloggaajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Tickle-Sara on koko ajan reissussa. Matkustelee sinne tänne, kerää kaikkea materiaa jne. Mutta kun ei kiinnosta, minä minä minä.

Vierailija
24/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suvisvillan Suvi? Hänhän on tänä vuonna esiintynyt lehtien palstoilla sijoitusguruna (tavoitteena 10 uutta sijoitusasuntoa).

Vierailija
25/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat boggaajat lentelee päivän parin mittaisilla työreissuilla, ja harrastavat älytöntä kulutusjuhlaa, ja kaikkien pitäisi vaan ostaa roinaa ja lisää roinaa heidän perässään. Epäeettistä ja epäekologista itsekästä käytöstä.

Miten jotkut jaksaa enää seurata niitä ja rahoittaa niiden touhua?

Jaa-a, kysy kaikilta Kardashianien seuraajilta ja heidän mainostamiaan tuotteita ostavilta.

Vierailija
26/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi Teittinen 124 000

Vierailija
27/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okv?

Vierailija
28/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjet

Coco

Char

?

Vierailija
29/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joita kiinnostaa suosituimpien blogien tulot, niin tuossa Ilta-Sanomien jutun ihan lopussa on joitakin listattuna https://www.is.fi/mystyle/art-2000005884912.html

Vierailija
30/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suvisvillan Suvi? Hänhän on tänä vuonna esiintynyt lehtien palstoilla sijoitusguruna (tavoitteena 10 uutta sijoitusasuntoa).

Hänen tulonsa tulevat muualta kuin bloggaamisesta. Sama kun kysyisi, että mites Timo Soinin tulot.

Vierailija
31/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos tulevaisuudessa voi valita koulussa alan: bloggaaja

Sitä lähdetään sitten opiskelemaan :D

Vierailija
32/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että, koskahan kouluissa opot ehdottavat että "niin, no, voit sä sinne lähihoitajakouluunkin mennä (kun ei tota lukupäätä niin löydy), mutta mitäs jos kuitenkin reenaisit takapuoltasi ja perustaisit blogin ja kuule instatilin?"

Vierailija
33/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin vähän hiertää se, kun monet bloggaajat sitten perustelevat tuota ammattivalintaansa (ja saamaansa palkkaa) sillä "no, tehkää perässä, blogi pystyyn vaan, öhö öhö!" -tyylillä. Tuossa Iltasanomien jutussakin, jossa lainattiin Vannista hänen radiohaastattelussaan, asenne oli "näin tää markkinatalous toimii, voi voi, jos jotakuta kadehduttaa, laita oma blogi pystyyn, niih!".

Kun en esim. minä kadehdi bloggaajien tuloja, tienatkoon vaikka puoli miljoonaa vuodessa. Mua tympii se, että he ovat lähteneet ylipäänsä tuohon markkinavoimien, ulkokultaisuuden ja tyhjän elämän mainostamiseen. Joo, tienaat elantosi markkinayhteistöillä mainostamalla ihmisille p*skaa, jota he (eikä maapallo...) oikeasti tarvitse. Teet yhteistöitä, joiden vuoksi reissaat maapallon toiselle puolelle ottamaan itsestäsi ja persauksestasi kuvia rannalla? Joo, lisää lentoliikennetta tämä pallo kaipaakin. "Itsensäkehittäminen" tarkoittaa jotakin köppelöä self-helpiä (ehkä mainostetaan uutta kirjaakin) ja kropan treenaamista, yhteistyössä jonkun fitness-röhkyfirman kanssa. Opinnot on monilta näiltä bloggareilta jääneet kesken (jos niitä on koskaan aloitettukaan), ja valitettavasti sen kyllä huomaa monesta.

Voisit kritisoida suuryhtiöitä, joiden liikevaihto on suurempi kuin pienten valtioiden BKT, mutta jostain syystä olet ottanut yksittäiset bloggarit missioksesi. No, jokainen käyttää elämänsä haluamallaan tavalla, sinäkin!

Vierailija
34/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ bloggaaajat on selkeesti herkkänahkaista porukkaa :D

Kai sitä voi sanoa, ettei arvosta kovin paljon itsensä myymistä vessapaperirullakampanjan hinnalla, samalla kun kehottaa nuoria kuluttamaan, ostamaan ja matkustamaan. Anteeksi, siis täähän on "vaikuttamista", eli ilmeisesti sitten vissiin "sitä parempaa mainostamista".

Kyllä sitä voi kritisoida "isompiakin" asioita, mutta myös pienempiä. Ja sellasia, joihin yksittäinen ihminenkin voi vaikuttaa. Voi olla esim. lukematta ko. tyhjäpää-kulutusblogeja. Niin minä (ja varmaan tuon kommentin kirjoittajakin) tekee.

Vierailija
35/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirjet

Coco

Char

?

Coco 27000

Char 31000

Okv 54000

Dagmar 76000

Vanninen 113000

Lindan tuloja ei nää koska ruotsi

Kira Kosonen 90000

Pupulandia 50000

Sofia peppu-belorf 32000

Mariannan 88000

Metti 67000

Lepistö 40000

Vierailija
36/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirjet

Coco

Char

?

Coco 27000

Char 31000

Okv 54000

Dagmar 76000

Vanninen 113000

Kira Kosonen 90000

Pupulandia 50000

Sofia peppu-belorf 32000

Mariannan 88000

Metti 67000

Lepistö 40000

Cocolla, charilla, kiralla ja okv:llä on blogissa kerrotun tiedon mukaan muutakin duunia joten vuositulot ei koostu pelkästään bloggaamisesta.

Vierailija
37/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Xenttu Porvoosta? 

Alexa Dagmar, vai tekikö hän myös hommia äitinsä sisustusliikkeessä?

Xenia vajaa 83 000

Julia Toivola 88 000

Vierailija
38/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirjet

Coco

Char

?

Coco 27000

Char 31000

Okv 54000

Dagmar 76000

Vanninen 113000

Kira Kosonen 90000

Pupulandia 50000

Sofia peppu-belorf 32000

Mariannan 88000

Metti 67000

Lepistö 40000

Mistä olet nuo Belorfin tulot ottanut, kaikissa uutisissa joita minä näin, hänen tulonsa olivat 115 089. Sekoititko mätkyhinsä, niitä hän sai reilu 31 000?

Vierailija
39/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin vähän hiertää se, kun monet bloggaajat sitten perustelevat tuota ammattivalintaansa (ja saamaansa palkkaa) sillä "no, tehkää perässä, blogi pystyyn vaan, öhö öhö!" -tyylillä. Tuossa Iltasanomien jutussakin, jossa lainattiin Vannista hänen radiohaastattelussaan, asenne oli "näin tää markkinatalous toimii, voi voi, jos jotakuta kadehduttaa, laita oma blogi pystyyn, niih!".

Kun en esim. minä kadehdi bloggaajien tuloja, tienatkoon vaikka puoli miljoonaa vuodessa. Mua tympii se, että he ovat lähteneet ylipäänsä tuohon markkinavoimien, ulkokultaisuuden ja tyhjän elämän mainostamiseen. Joo, tienaat elantosi markkinayhteistöillä mainostamalla ihmisille p*skaa, jota he (eikä maapallo...) oikeasti tarvitse. Teet yhteistöitä, joiden vuoksi reissaat maapallon toiselle puolelle ottamaan itsestäsi ja persauksestasi kuvia rannalla? Joo, lisää lentoliikennetta tämä pallo kaipaakin. "Itsensäkehittäminen" tarkoittaa jotakin köppelöä self-helpiä (ehkä mainostetaan uutta kirjaakin) ja kropan treenaamista, yhteistyössä jonkun fitness-röhkyfirman kanssa. Opinnot on monilta näiltä bloggareilta jääneet kesken (jos niitä on koskaan aloitettukaan), ja valitettavasti sen kyllä huomaa monesta.

En ole kuunnellut podcastia, mutta ainakin ton lehtijutun perusteella kuulosti ihan hyvältä asenteelta. Blogeista aniharva nousee suureen suosioon ja ne jotka nousee, niin millä hinnalla - sata tonnia vuodessa on aika halpa hinta siitä, että myyt koko yksityisyytesi kaikkien luettavaksi. Ne asiat jotka jätät blogissa puimatta käydään läpi Vauvapalstalla tai Yodelissa. Koko ajan pitää olla 'tuottamassa sisältöä', että pysyy ajankohtaisena ja puskea enemmän tai vähemmän feikkiä tavaraa eetteriin. Monilla on opiskelut jääneet välistä koska blogi on vienyt kaiken ajan ja tulevaisuuden tuloista tai menestyksen jatkumisesta ei ole mitään takeita kun kaikki rakentuu oman henkilöbrändin varaan. 

Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että on epäeettistä promota älytöntä kulutusjuhlaa. Heidän suosionsa tosin minun mielestäni kertoo enemmän heidän lukijoidensa asenteesta kuin mistään muusta. 

Vierailija
40/70 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindamanuella? Martina?