Masentavin paikka (-kunta) Suomessa!?
Muutaman kerran olen pysähtynyt Karkkilassa ja aina siellä tulee yhtä ahdistava tunne. Paikka on jotenkin pystyyn kuollut ja ihmisetkin tuntuvat aika erikoisilta (anteeksi vaan, paikalliset)! Aina on helpottunut olo, kun sieltä kaasuttelee pois!
Mistä paikoista teille tulee "ontto" olo?
Kommentit (103)
En nyt todellakaan laittaisi Tamperetta ja Turkua Suomen masentavimpien paikkojen joukkoon vain siksi, että molemmissa päivitetään keskusta-aluetta. Kyllä ne masentavimmat paikat löytyvät aivan muualta.
Kemi. Aivan karsea teollisuuskylä.
Vierailija kirjoitti:
Kellokoski- mielisairaala luo paikkaan tietyn leiman!
Joo, etenkin kun ne Kellokosken potilaat oli hesalaisia.
Kankaanpää (lausutaan kankoonpee).
Hattula. Kunnassa ei ole kunnollista terveyskeskusta eikä hammashoitolaa. Lähikoulut on lopetettu, kun ne homehtuivat hoidon puutteessa. Ja nyt rakennetaan omakotitaloja suolle. Posti, auraamiset ja jätehuolto ei toimi, ellet itse hoida.
Arvasin, että Heinola mainitaan. Asun itse Heinolassa ja voin sanoo ettei tää nyt sentään koko Suomen masentavin paikka ole. Pieni paikka, ja jos toimintaa kaipaa joka päivä niin sit tää ei oo ehkä sopiva kaupunki. Täydellinen kuitenkin sellaiselle joka kaipaa rauhallisuutta.
Sanoisin, että Kymenlaakso kokonaisuudessaan on Suomen masentavinta aluetta. Kymenlaaksosta löytyy myös Kouvola, joka monesti äänestetty kurjimmaksi kunnaksi Suomessa. Samaa kategoriaan kuuluu Kotka. Ihmiset ovat vain Kymenlaaksossa hyvin tympeitä ja alkoholisoituneita. Kymenlaaksosta ei löydy myöskään yliopistoa, joka näkyy alhaisena koulutustasona ja sitä myöten myös asenteissa.
Jos on synytnyt pienellä paikkakunnalla, kestää varmaan paremmin pienuutta, tyhjyyttä tms tapahtumattomuutta. Ja toisaalta tarvitseekin niitä ja tilaa ympärilleen.
Itse varmaan muuttaisin takaisi pieneen paikkaan, jos sellaisessa olisin kasvnut, mutta kun olen syntynyt ja elänyt elämäni isommalla paikkakunnalla, kotoisuuden tunne tulee niistä ympyröistä ja ihmisistä.
Mäntyharju! Kesällå kaunis ja täynnä elämää koska kesäasukkaat, talvella autio ja kolkko.
Mikkeli. Autiolla torilla hytisee pari mummoa sieniä ja villasukkia myymässä, kauppakeskuksissa pyörii kiljuvia teinejä ja liike toisensa jälkeen lopettaa, koulut ovat homeessa. Jotain kertoo, jos parhaiten menestyvät kebabpaikat ja baarit! Sushipaikka lopetti, kun ei riittänyt asiakkaita.
Virolahti. Läpiajopaikkakunta. Ihmiset siellä outoja ja epäystävällisiä.