Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-340 € pois reaaliansioista, jos nyt jäisin työttömäksi

Vierailija
31.10.2018 |

Olen yhden lapsen yh-äiti.
Asumme kaupungin vuokrakaksiossa Helsingissä.

On hyvin todennäköistä, että jään työttömäksi firman konkurssin takia ensi vuonna.
Sitä en tosiaankaan toivo, mutta pakko tässä on hiljaksilleen alkaa varautua ja valmistautua lopulliseen iskuun:
alkuvuonna olin lomautettuna 2 viikkoa.
Aloin säästää.

Oli lohdullista laskea, että käteen jäävän rahan määrä olisi vain tuo n. -340 €.

En tarvitsisi enää kausimatkakorttia, koska voin hyvin kävellä lähialueen ruokakauppoihin, joista Lidl on lähinnä.
Ei tulisi ohimennen heräteostettua työpaikkani läheisestä kauppakeskuksesta mitään.
Tekisin kaikki ruuat itse.

Oln sen verranvaikeasti työllistyvällä alalla ja korkeakoulutettu, että minulle tuskin tarjottaisiin heti mitä sattuu duunia.
Piupaut välittäisin aktiivimallista, koska satanen tai kaksi pois kolmeksi kuukaudeksi ei säästöjeni vuoksi heilauttaisi pikkuperhettäni mihinkään suohon.

Jos/kun kauhuskenaario toteutuu, aion kyllä aktiivisesti hakea töitä tai mahdollisesti uudelleen kouluttautua, mutta lähihoitajaa minusta ei tule.

Mihin tahansa pelleilyyn eli typeriin 9 €/pv- työkokeiluihin, joista ei työpaikkaa todellisuudessa saa, ei aio lähteä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin kaveri ajatteli ja jäi työttömäksi. Kas ei saanutkaan uutta duunia ja sitten putosi peruspäivärahalle. Ja se on he le ve tin vähän

Vierailija
22/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissakaan ei ole mikään ongelma, jos on 50-vuotias työnhakija. Suomessa on itse kehitetty tälläinen umpimätä arvomaailma. Vaikea keksiä, ketä se palvelee. 50 vuotias voi olla fyysisestikin yhtä hyväs kunnossa, kuin 30-vuotias, jos vaan on kunnosta huolehtinut. V/%&%&)% S&%# että Suomessa on typerä suhtautuminen ikään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ap, että voit tienata keikkatöillä 300euroa ilman, että ansiosidonnainen pienenee.

Vierailija
24/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ottanut huomioon, että työttömyyskorvauksen veronpidärys on korkeampi, kuin palkkatulon?

Ansiosidonnaisesta yleensä se 25%, kaipa hän sen verran on ottanut selvää asioista.

Olen erittäin hyvin tietoinen tästä minimiveroprosentista.

En niin tyhmä sentään ole.

AP

Vierailija
25/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "aika" loppuunpalanut, niin suositellaan hetioitis kuntouttavaan työtoimintaan. Siellä se sielu paranee!

Vierailija
26/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap ottanut huomioon, että työttömyyskorvauksen veronpidärys on korkeampi, kuin palkkatulon?

Ansiosidonnaisesta yleensä se 25%, kaipa hän sen verran on ottanut selvää asioista.

Olen erittäin hyvin tietoinen tästä minimiveroprosentista.

En niin tyhmä sentään ole.

AP

Millai 25% on minimiveroprosentti ???

Vierailija
27/27 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9e/pv hommiin et suostu, nyt teet 15e/pv

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän