Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain autistiselle lapselleni vammaistukea, nyt lapsen isä haluaa sen vuoksi laskea elatusmaksun määrää

Vierailija
31.10.2018 |

Lapseni on lievästi autistinen ja on oikeutettu ns. vammaistuen matalimpaan tasoon. Olen eronnut lapsen isästä, joten isällekin meni siitä kirje. Sen seurauksena lapsen isä aikoo laskea elatusmaksua vastaavalla summalla. Tuntuu jotenkin lohduttomalta, kun ajattelin, että se olisi hieman helpottanut taloudellisesti tiukkaa arkeani ja raha menisi ihan lapsen ruokaan ja perusmenoihin muutenkin.

Lapsen isä aina listaa mulle lapsilisän olemassaoloa ym., mutta olen hankkinut kuitenkin hieman isomman asunnon, jotta lapsilla olisi tilaa (oma huone). Olen ehdottanut, että lapset muuttaisivat hänen luokseen, jos ne tuet häntä hiertävät liikaa mielessä, mutta sekään ei käy hänelle. Lasten isä on lisäksi erittäin hyvätuloinen ja maksaa niitä elatusmaksuja vahvasti alakanttiin jo nyt. Miltä kuulostaa? Mitä voisin tehdä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teit sit ap lapsia tämän herran kanssa, huoh.

Mikäli vähentää elaria niin pistät ulosottoon samantien. Älä ole lapanen. Et edes sovittele tarviit nuo tuet lapsen hyväksi piste.

Kuten mainittiin ei edes ttt oteta huomioon tätä etuutta niin ei sitä oteta huomioon elaria määrättäessä, ehkä pyydät korotusta ? Lapset ovat myöskin ex:n lapsia.

Vierailija
22/25 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on lievästi autistinen ja on oikeutettu ns. vammaistuen matalimpaan tasoon. Olen eronnut lapsen isästä, joten isällekin meni siitä kirje. Sen seurauksena lapsen isä aikoo laskea elatusmaksua vastaavalla summalla. Tuntuu jotenkin lohduttomalta, kun ajattelin, että se olisi hieman helpottanut taloudellisesti tiukkaa arkeani ja raha menisi ihan lapsen ruokaan ja perusmenoihin muutenkin.

Lapsen isä aina listaa mulle lapsilisän olemassaoloa ym., mutta olen hankkinut kuitenkin hieman isomman asunnon, jotta lapsilla olisi tilaa (oma huone). Olen ehdottanut, että lapset muuttaisivat hänen luokseen, jos ne tuet häntä hiertävät liikaa mielessä, mutta sekään ei käy hänelle. Lasten isä on lisäksi erittäin hyvätuloinen ja maksaa niitä elatusmaksuja vahvasti alakanttiin jo nyt. Miltä kuulostaa? Mitä voisin tehdä?

Kysy lastenvalvojalta. Vammaistuki on ekstraa ja sitä ei saa ilman hyviä perusteita. Se on määrätty kattamaan lapsesta aiheutuneita ekstrakuluja esim. terapiamatkoihin ym. Ei vaikuta mitenkään elatustukeen.

Ei vaan sen tarkoitus on korvata aikaa ja vaivaa, joka lapsen hoidosta aiheutuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sinne että maksavat vammaistuen suoraan isän tilille kun hän sitä näyttää tarvitsevan.

Vierailija
24/25 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaistuki ei liity lapsilisän määrään. Tyhmä ex.

Ei toki, mutta exäni mielestä "tienaan" niillä tuilla, vaikka käytännössä maksan omista työlläni tienaamista rahoista huomattavasti enemmän lasten kuluja kuin mitä hän maksaa elatusmaksuina tai lasten ollessa hänen luonaan. Kaiken lisäksi hänellä on erittäin hyvä palkka ja omaa varallisuutta (joita en mitenkään havittele sinänsä tietenkään -- toivon vain, että hän maksaisi pelkän oman osuutensa), mutta hän aina katkerana valittaa siitä, kun saan sentään lapsilisää ja nyt tuon toisen tuen, joten en siis ansaitsisi "liikaa" niitä elatusmaksuja (nykyään hän maksaa 300 euroa / lapsi / kuukausi ja ensimmäisen vuoden hän maksoi 150 euroa / lapsi / kuukausi). Hän on siis huomattavasti paremmasta tulotasostaan huolimatta melkeinpä kateellinen niistä tuista ja pelkää, että tuhlaan niitä omiin menoihini, milä siis ei pidä paikkaansa edes.

Vierailija
25/25 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!