Meillä kävi Halloween-keppostelijoita. En ollut tietenkään millään tavalla varautunut. Olipa tökerö kohtaaminen.
Meillä on teini-ikäisiä lapsia. Halloween ei todellakaan ollut mikään juttu 15 vuotta sitten, se oli amerikkalainen juhla ja kuriositeetti. Kaikki tämä Halloween krääsäilyineen on tullut vasta viime vuosien aikana. Meillä ei ole pikkulapsia lähipiirissä.
Ovella kävi äsken kolme noin 4-vuotiasta lasta äiteineen. Nelivuotiaat eivät sanoneet mitään, ojensivat vain jonkun korin ja pyysivät herkkuja. Äidit kujersivat taustalla. Meillä ei ollut mitään muuta kuin proteiinipatukoita. Lykkäsin yhden jokaiselle.
Kehuin toki lasten asuja ja olin heille ystävällinen, mutta äideille sanoin, että sori, ei osattu ollenkaan varautua ja ettei meillä ole koskaan käynyt tällaisia.
Ärsyttävää, jos tämä yleistyy. Pitääkö tässä ruveta laittamaan jotain kylttiä, ettei meillä vietetä Halloweeniä? Tuleeko sitten joskus jotain mätiä kananmunia ikkunoihin, jos ei avata ovea!?!
Kommentit (10)
Ihan älytöntä noilta äideiltä viedä lapset kerjuulle ellei ole varma että jossain ollaan myös asian suhteen varauduttu.
Itse kyllä sanoisin vanhemmille, että kaikkia kohtaan asiallisempaa sopia etukäteen tuollaisista. Eli kysellä naapureilta etukäteen, että saako tulla karkkikerjuulle.
Harvemmin meilläkään on mitään ylimääräistä herkkua kotona, mies ja lapsi pitävät huolen ettei jää mitään happanemaan. Jo klementtiiniä ja paprikaa olisi näin äkkiseltään annettavaksi.
No olisit sanonut että tekevät sen kepposensa kun ei nyt satu oleman mitään. Minä en ainakaan ala varautumaan tähän hommaan millän tavalla.
Toki ei lapsille saa pahasti sanoa, mutta jos nyt on ne vanhemmat mukana niin voi kyllä ihan koteliaasti sanoa että menkää vain oville josta näkyy jotain paholaisten kuvia.
Meillä ei ovia auota!
Koira kyllä ilmoittaa, jos joku tuntematon tulee pihaan ja ulko-ovelle kolkuttelemaan.
Mä en edes viitsi katsoa, kuka siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee ovi avattua, voi vaan sanoa ettemme vietä kyseistä ”juhlaa”. Tai olisit antanut lapsille hedelmät? Minä annoin yhtenä pääsiäisenä Ferreron Pocket Coffee -kohvehteja...
Eipä sattunut olemaan yhtään hedelmääkään, tein nuutuneista banaaneistakin juuri iltapäivällä smoothien.
ap
Tuskin niille hedelmät kelpaisi...karkkia sen pitää olla!
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä noilta äideiltä viedä lapset kerjuulle ellei ole varma että jossain ollaan myös asian suhteen varauduttu.
No sitä minäkin. Tämä ei ole lasten vika ollenkaan, mutta tosi kurjaa, että pölähdetään vain paikalle ilmoittamatta etukäteen. Ei tämä Halloween kovasta yrityksestä huolimatta vielä kuitenkaa ole lyönyt läpi Suomessa. Itse en toivo sen tulevankaan, mutta taitaa olla jo myöhäistä.
ap
Meidän ovikello on soinut valehtelemaata kaksikymmentä kertaa kuuden jälkeen, eli heti kun tultiin kotiin. En ole avannut, koska ei ole mitään, ja puoliso pääsi juuri sairaalasta. Ovikelloa ei saa pois päältä.
Meillä ei koskaan ole mitään ylimääräistä, jota voisi antaa, oli mikä karkin keruu juhla hyvänsä. Laitankin aina oveen lapun "Ei "karkki vai kepponen"-kiertäjiä, kiitos/Ei nuutipukkeja, kiitos =)"" jne. Talomme on kyllä aika pitkän pihatien päässä, eikä tänne näe oikein mistään päin, eikä ole kukaan käynyt. Saattaisi hiukan nyppiä tarpoa tuo pitkä ja syksyisin mutainen pihatie talon pihaan vain huomatakseen tuo lappu ovessa tai että ei ole kukaan kotona.
Jos tulee ovi avattua, voi vaan sanoa ettemme vietä kyseistä ”juhlaa”. Tai olisit antanut lapsille hedelmät? Minä annoin yhtenä pääsiäisenä Ferreron Pocket Coffee -kohvehteja...