Olin tietämättäni toinen nainen. Suhde päättynyt, kerronko vaimolle?
Pahoittelut jo etukäteen pitkästä selostuksesta.
Tapailin kevään ajan miehen kanssa, jonka tunnen töiden kautta. Mies asuu kanssani samassa kaupungissa, "ex-vaimo" toisella puolen Suomea. Tapailumme päättyi alkukesästä muiden ongelmien takia, mutta näen miestä edelleen työasioissa ja välimme pysyivät lämpiminä.
Syksyllä sain tietää, että miehen vaimo ei olekkaan mikään ex ja on kaiken lisäksi raskaana. Vaimo on nyt muuttanut miehen töiden perässä tänne samaan kaupunkiin ja vauva ilmeisesti syntyy tämän vuoden lopulla. Raskaus on siis saanut alkunsa minun ja miehen tapaillessa.
Miehelle tietysti sanoin, etten halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä tuon valehtelun jälkeen. Mies edelleen väittää, että suhde oli kuollut ja nyt ovat tulevan vauvan takia yhdessä. Kuolleessa suhteessa tuskin vauvaa olisi edes pantu alulle.
Lähiaikoina on tulossa töihin liittyvä juhla, johon mies ja tämän vaimo osallistuvat. En tiedä, miten käyttäydyn tämän vaimon läsnäollessa? Pitäisikö minun kertoa kevään tapailusta hänelle? Haluaisitteko itse tietää?
Miehen perään en enää haikaile, hänhän on ihan sika ja valehdellut meille molemmille. Mutta kannattaako vanhoja kaivella kertomalla vaimolle?
Kommentit (70)
Älä kerro raskaana olevalle naiselle, ihan äidin ja vauvan terveyden vuoksi. Tuollaiset asiat ovat kamalia mullistuksia ja tuollainen stressi ja suru ei tee hyvää tuossa vaiheessa.
Käyttäytyisin täysin neutraalisti ja kertoisin naiselle kyllä myöhemmin vauvan jo synnyttyä ja sopivan tilaisuuden tullen. Mielestäni naisen raskausajan pilaaminen ja ylettömän stressin aiheuttaminen tuossa vaiheessa olisi aika julmaa, vaikka nainen ansaitseekin tietää millaisen miehen kanssa on yhdessä. Mutta siinä on paha puuhata eroa tai mitään raskauden viime metreillä muutenkaan, joten suo naiselle nyt miellyttävä vauva-aika.
Esitä uhria. Syytä vaimoa vehtailusta miehen kanssa silloin kun olitte yhdessä, koska eihän muuten vauva olisi saanut alkuaan.
Ole miehelle ystävällinen, älä yhtään kaunainen. Kun lapsi syntyy ja näet miehen väsymyksen valvomisesta , hymyile entistä enemmän. Joskus miehen ollessa kireä, mainitse ohimennen sievästi, että tietääkö vaimo teidän pikkukivasta.
Olen raskaana ja todellakin haluaisin vaimona tietää. Ei se raskaus ole mikään syy miksi haluaisin mieluummin jatkaa petollisen miehen kanssa, päinvastoin!
Samanlaisessa tilanteessa olen ollut ja samanlaisen miehen kanssa ollut aviossa. Meillä on kaksi lasta yhdessä. Siispä: Haluaisin tietää jos mies pettää minua mutta mieheltä itseltään en missään nimessä siltä pettäjäystävättäreltä enkä keneltäkään tuntemattomalta tai edes omalta tutultani. En kuitenkaan haluaisi tietää silloin kun olen raskaana tai juuri synnyttänyt. Nainen on muutekin herkimmillään juuri silloin ja voi aiheuttaa tosi pahoja psyykkisiä traumoja jos tuossa tilanteessa asian kakaisee päin naamaa. Kertoa voisi ehkä sitten kun nainen on lähtenyt vauvaloman jälkeen töihin jos on pakko kertoa. Todennäköisestihän tuo huomaa asian jossain vaiheessa itsekin.
Kumpikohan tilanne tuossa on ollut päällä? Mies ollut tekemässä lähtöä vaimonsa luota ja vaimo tullut raskaaksi korjatakseen avioliittonsa vai onko mies huijannut Ap:tä ja vauva ollut tekeillä mutta mies tarvinnut panokaveria eikä ole sitä rohjennut kertoa vaan on pitänyt parempana valehdella. Vai onko peräti jonkinlainen S/Mpari kun ovat kerran tulossa yhdessä firman juhliin joissa Ap:kin on paikalla. Eikö tuo mies tajua että aiheuttaa Ap:lle tuskaa valehdeltuaan ja saapuessaan sitten paikalle hehkeänä tulevana isänä.
Ilman muuta kerrot. Meidän jokaisen velvollisuus on pyrkiä edistämään oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä tässä maailmassa. Tässä tapauksessa ruman on määrä tulla päivän valoon.
En lukenut, mutta et tietenkään kerro. En ymmärrä, miten sydämetön voi ihminen olla edes provotakseen tuollaisesta.
Näissä tapauksissa yleensä se viestintuoja ammutaan.... Sekin kannattaa ottaa huomioon.
No et kerro! Mitä heidän suhteensa sinulle kuuluu, voihan olla että vaimo tietääkin ja on hankkiutunut raskaaksi tarkoituksella, mutta siihen on tarvittu myös mies.
Olet seurustellut naimisissa olevan miehen kanssa, kannattaako sitä menmä kehumaan? Elokuvissa mennään pölöttämään petetyille vaimoille, oikeassa elämässä mennään eteenpäin pää pystyssä.
Yleensä naiset tuntuvat suuttuvan enemmän sille toiselle naiselle kuin pettävälle miehelleen ja ovat tyystin laput silmillä miehensä toilailuille, ikävä kyllä. Joten jotta välttyisin "kateellinen *uora" huudoilta, jättäisin tod.näk. sanomasta ja jatkan omaa eloani.
Tuollaisen tempun tekevä mies on kyllä törkeä. Saisihan se vaimonsa raskausajaksi panokaverin vaikka kertoisikin asian todellisen laidan. Ei sille pettäjäystävällekään saa tehdä mitä haluaa.
Sanoisin sille äijälle, taidan vähän jutella vaimosi kanssa sitten juhlissa, olisi kiva nähdä pettäjän ilme. Suhteesta en kumminkaan mainitsisi vaimolle, ihan raskauden takia.
En kertoisi enkä haluaisi tietää. Tietämätön on onnellinen ja voihan olla että suhde tuosta paranee kun sinä et ole enää kuviossa mukana.
Kerro, vaimolla on oikeus tietää, hän voi sitten tehdä omat ratkaisunsa.
Tottakai asiasta pitää kertoa ja firman juhla on juuri sopiva aika ja paikka. Ei ole apn syy ,että mies on pettäjä ja vaimona haluaisin kyllä heti tietää.
ajomies123 kirjoitti:
aina kun uusi suhde alkaa työn merkeissä niiin koskas se mies on puhunut totta ainahan ne valehtelee kuka enempi kuka vähempi.
...
Tässä on tämä totta. Työroolissa jokainen on piirun verran parempi ja puoliso kotona aina himpun verran huonompi ja parisuhde vetää viimeisiään ja työkaverin kanssa voi flirttailla estottomammin.
En kertoisi, ei ole mun asia. Ja vaikka olisi, säästäisin tiedon raskaanaolevalta vähintään sinne asti, että vauva on muutaman kuukauden ikäinen.
Miettisin sinuna muutenkin motiivejasi kertoa, sillä vaikka naiset kuinka esittävät näissä laupiasta samarialaista, 99%:ssa tapauksista on kuitenkin pohjimmiltaan kyse silkasta itsekkäästä kostoyrityksestä miehelle.
Kertoisin. Jos mies on parisuhteessa vain vauvan takia ja suhde kuollut niin ei siinä vaimo voi kuin voittaa kun saa tietää kuinka epärehellinen ja itsekäs mies hänellä on. Ero tulee varmasti jossain vaiheessa, parempi lapsen kannalta kun ei tarvitse koskaan eroa nähdä itse.
Edellinen viesti siis ap:ltä.