Olin tietämättäni toinen nainen. Suhde päättynyt, kerronko vaimolle?
Pahoittelut jo etukäteen pitkästä selostuksesta.
Tapailin kevään ajan miehen kanssa, jonka tunnen töiden kautta. Mies asuu kanssani samassa kaupungissa, "ex-vaimo" toisella puolen Suomea. Tapailumme päättyi alkukesästä muiden ongelmien takia, mutta näen miestä edelleen työasioissa ja välimme pysyivät lämpiminä.
Syksyllä sain tietää, että miehen vaimo ei olekkaan mikään ex ja on kaiken lisäksi raskaana. Vaimo on nyt muuttanut miehen töiden perässä tänne samaan kaupunkiin ja vauva ilmeisesti syntyy tämän vuoden lopulla. Raskaus on siis saanut alkunsa minun ja miehen tapaillessa.
Miehelle tietysti sanoin, etten halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä tuon valehtelun jälkeen. Mies edelleen väittää, että suhde oli kuollut ja nyt ovat tulevan vauvan takia yhdessä. Kuolleessa suhteessa tuskin vauvaa olisi edes pantu alulle.
Lähiaikoina on tulossa töihin liittyvä juhla, johon mies ja tämän vaimo osallistuvat. En tiedä, miten käyttäydyn tämän vaimon läsnäollessa? Pitäisikö minun kertoa kevään tapailusta hänelle? Haluaisitteko itse tietää?
Miehen perään en enää haikaile, hänhän on ihan sika ja valehdellut meille molemmille. Mutta kannattaako vanhoja kaivella kertomalla vaimolle?
Kommentit (70)
Jos olisin tuo vaimo niin haluaisin tietää.
Siirtyisin fiksusti takavasemmalle ja antaisin asian olla .
En haluaisi tietää. Etenkin, kun kuulut historiaan.
Yleensä ajattelen että pitää kertoa, mutta tuo raskausaika... en tiedä olisiko parempi "säästää" vaimoa tässä tilanteessa. Tai lykätä kylmää totuutta myöhemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Siirtyisin fiksusti takavasemmalle ja antaisin asian olla .
Tämä.
Mulla on työkaverina tuon miehen kaltainen hulivili. Neljäs vaimo menossa, kaikki liitot kaatuneet pettämiseen, ja yleensä avioon on menty pikaisesti sen "toisen naisen" kanssa heti kun edellinen ero oli selvä. Mitä olen jutuista ymmärtänyt, vaimo on aina itse sattumalta saanut tietää toisesta naisesta, kukaan ei ole siis kertonut. Työkaverin asiathan ei mulle kuulu, mutta usein oon miettinyt, että jos se johonkin mun tuttuun iskis silmänsä se äijä, sille mun tutulle kertoisin. Vaimolle kertomista empisin koskapa vaimonsakin oli se "toinen nainen", ja tuntee miehen historian, että luulisin hänen jo varautuneen tällaiseen tilanteeseen.
Elikäs, kertoisin vaimolle jos sillä tavoin voisin pysäyttää sarjapettäjän. Muutoin pyrkisin vain huolehtimaan ettei omat ystävät siihen loukkuun lankea.
Jos toivot perhesurmaa, niin kerro.
Mieluummin eroavat nyt kuin silloin kun on monta lasta pukattu maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos toivot perhesurmaa, niin kerro.
Perhesurmaaja on itse vastuussa teostaan, ei petäämisestä kertoja. Ja onneksi harvinaisia ne surmat. Muuten kannatan heti kertomista, mutta tuo raskaus hiukan epäilyttää. Mutta tärkeää on kertoa. Iso riski vaan, ettei vaimo usko.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut jo etukäteen pitkästä selostuksesta.
Tapailin kevään ajan miehen kanssa, jonka tunnen töiden kautta. Mies asuu kanssani samassa kaupungissa, "ex-vaimo" toisella puolen Suomea. Tapailumme päättyi alkukesästä muiden ongelmien takia, mutta näen miestä edelleen työasioissa ja välimme pysyivät lämpiminä.
Syksyllä sain tietää, että miehen vaimo ei olekkaan mikään ex ja on kaiken lisäksi raskaana. Vaimo on nyt muuttanut miehen töiden perässä tänne samaan kaupunkiin ja vauva ilmeisesti syntyy tämän vuoden lopulla. Raskaus on siis saanut alkunsa minun ja miehen tapaillessa.
Miehelle tietysti sanoin, etten halua olla hänen kanssaan enää tekemisissä tuon valehtelun jälkeen. Mies edelleen väittää, että suhde oli kuollut ja nyt ovat tulevan vauvan takia yhdessä. Kuolleessa suhteessa tuskin vauvaa olisi edes pantu alulle.
Lähiaikoina on tulossa töihin liittyvä juhla, johon mies ja tämän vaimo osallistuvat. En tiedä, miten käyttäydyn tämän vaimon läsnäollessa? Pitäisikö minun kertoa kevään tapailusta hänelle? Haluaisitteko itse tietää?
Miehen perään en enää haikaile, hänhän on ihan sika ja valehdellut meille molemmille. Mutta kannattaako vanhoja kaivella kertomalla vaimolle?
Vahinko kiertämään vaan.
Kertoisin, kyseessä myös lapsen tulevaisuus. Mies vaikuttaa vilpilliseltä ja manipuloivalta, äiti voi halutessaan tarjota lapselle toisenlaisen kasvuympäristön.
Kyllä se mies ja siten myös vaimo joltain toiselta kondylooman saa, jos ei sinun kauttasi.
Kerro naiselle mahdollisimman äkkiä.
Älä ainakaan raskaana olevalle kerro mitään, odottavan äidin järkytys saattaa aiheuttaa vauvalle ongelmia.
Odota edes että vauva on syntynyt jos välttämättä haluat kertoa. Itse en kertoisi mitään.
Asia tulee selville ennemmin tai myöhemmin, vaikket kertoisi. Enemmän se vaimo on kuitenkin vihainen sinulle jos et kerro (vaikka suuttunee kuitenkin).
En tiedä sitten missä vaiheessa raskaus on, että mitkä on riskit jos järkyttyy kovin. Kuitenkin aika epäreilua että toinen autuaan tietämättä muuttaa toiselle paikkakunnalle ja leikkii kotia. Voi olla että ukko ei tykkääkään perhe-elämästä ja lemppaa kaksikon siinä vaiheessa, kun ei ole tähänkään asti omistanut selkärankaa.
Haluat sorkkia muiden asioita ihan vain v*ttuillaksesi ja aiheuttaaksesi ongelmia. Mitään muuta motiivia sinulla ei voi olla. Katkeruuspäissäsi haluat miehelle ja sen vaimolle pahaa. Taitaa harmittaa, että jäit kakkoseksi.
Älä kerro. Saattaa olla, että vaimo tietääkin miehensä tavoista, ja yrittävät uutta alkua vauvan tekemällä. Se ei kuulu muille onko järkevää vai ei. Mutta oli miten oli, suhteenne on ohi, anna heidän olla rauhassa ja jatka elämääsi.
Haluaisin ehdottomasti tietää. Minua on petetty törkeästi ja koko siihen astinen parisuhde alkaa tuntumaan valheelliselta sen jälkeen.
Luultavasti tämä raskaana oleva vaimo on jo epäillyt jotain ja miettii että onko vain vainoharhainen hullu. Kirjoittaisin vaimolle kirjeen, jossa kertoisin totuuden miehestä. Antaisin kirjeen vaimolle ja kertoisin että siinä on jotain ikävää ja että avaa omalla vastuulla vauvan synnyttyä. Jos hän ei halua tietää, heittäköön kirjeen roskiin.
Kiitos vastauksista, monella tosi hyviä pointteja.
Laskettu aika ilmeisesti aika pian, kuukauden sisällä. Eli ei ehkä hyvä aika järkyttää tällaisella tiedolla.
Tosiaan, olen loukkaantunut, että mies myös huijasi minua. En olisi suhteeseen lähtenyt, jos olisin tiennyt, että on vielä parisuhteessa toisaalla. Eli ehkä tosiaan ahdistukseni tästä kertomattomuudesta on myös kostonhalua miehelle. Toisaalta haluaisin myös vaimolta vastauksia siitä, kuinka onnellisia / onnettomia he keväällä olivat, niin tietäisi, onko mies valehdellut siitäkin, kun jäi minulle "kiinni".
Onko neuvoja?