En ymmärrä pihiyttä parisuhteessa.
Miksi raha > rakkaus?
En ymmärrä. Jos oikeasti rakastaa toista, haluaa hänelle kaikkea hyvää ja kaunista. Rahan priorisoiva ihminen on tuskin itsekään kovin onnellinen.
Ymmärrän siitä, jos riitaa tulee siitä, mihin resurssit on fiksua käyttää; pohjimmiltaan silloin koetaan kenties että toisen prioriteetit ovat erilaiset, ehkä että toinen ei kunnolla näe, kuka kumppani on ja mikä on hänelle tärkeää. Mutta en ymmärrä rahanpalvontaa vain rahan takia. En ymmärrä sitä, että suhteessa oleva ihminen haluaa helliä vain itseään. Suurin rikkaus mitä ihminen voi saada, on se että on joku jota saa rakastaa.
Kaikki ovat ymmärtäneet nämä asiat joskus, lapsena tai nuorena. Mihin ymmärrys katoaa?
Kommentit (37)
Mitä sä tällä haet? Onko piheys sitä että parisuhteen paremmin tienaava osapuoli ei halua elättää huonommin tienaavaa?
jos tämä tulee naiselta niin melko huvittavaa. naisseurassa illallinen päättyy , että tutkitaan centilleen mitä kukakin on velkaa :D
No jos haluaa että varakkaampi miesystävä maksaa, niin ei kai siinä mitään väärää ole. Mutta huoraamistahan se on. Love for money ja sitä rataa...
🇺🇦🇮🇱
Raha ja typeryys ei koskaan viihdy yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tällä haet? Onko piheys sitä että parisuhteen paremmin tienaava osapuoli ei halua elättää huonommin tienaavaa?
Arvasin, että ymmärretään näin. Tuossa tilanteessa tarkoittaisin enemmänkin sitä, että paremmin tienaava lähtee yksin ravintolaan, kun toisella ei ole varaa. Tai että huonommin tienaava lähtee mukaan, suuttuu kun hänelle ei tarjota. Molemmissa tilanteissa raha nousee liian tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
jos tämä tulee naiselta niin melko huvittavaa. naisseurassa illallinen päättyy , että tutkitaan centilleen mitä kukakin on velkaa :D
Riippuu naisseurasta. :) Mun kaveriporukassa on onneksi reilumpi meininki. Jos jollain ei ole varaa lähteä mukaan, saatan tarjota jos itsellä ei ole rahat tiukassa. Samoin mulle joskus tarjottu. Olen joskus tarjonnut jollekin kerjäläisellekin aterian, en säälistä vaan koska kivempi syödä seurassa. Kumpikin voitti.
Ihmettelen sellaisia kavereita, joille on tosi vaikeaa ottaa tarjottua asiaa vastaan, tai eivät koskaan itse halua tarjota mitään kenellekään. Tai laskee sentilleen onko kaikki mennyt aina just tasan. En vain ymmärrä miksi se raha on niin äärettömän tärkeää.
Kun nainen sanoo, minä rakastan sinua, tarkoittaa se selkosuomella, minä rahastan sinua.
Jännä juttu, kun kuitenkin väitetään, ettei rahalla muka saisi rakkautta. Taitaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo, minä rakastan sinua, tarkoittaa se selkosuomella, minä rahastan sinua.
Juuri tätä ihmettelen. Että raha on rakkauttakin tärkeämpää. Voi näkyä myös niin, että joku lähtee parisuhteeseen rahan takia.
Taasko? Jos aihe koskettaa sinua, miksi et kirjoittanut avausta minä-muodossa? Jos se ei kosketa henkilökohtaisesti niin miksi et kerro, mikä tapahtuma, viestiketju tms. sai sinut ajattelemaan aihetta. Ja jos jostain viestiketjusta on kysymys, niin miksi et kirjoittanut kommenttiasi suoraan sinne.
Mitä oikeastaan ajat tällä avauksellasi takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että ymmärretään näin. Tuossa tilanteessa tarkoittaisin enemmänkin sitä, että paremmin tienaava lähtee yksin ravintolaan, kun toisella ei ole varaa. Tai että huonommin tienaava lähtee mukaan, suuttuu kun hänelle ei tarjota. Molemmissa tilanteissa raha nousee liian tärkeäksi.
Miksi huonommin tienaava roikkuu tuollaisessa suhteessa?
No ethä siä voi sitä ymmärtää ku et ymmärrä mitää muutakaa, siä oot nii vitu tyhmä. Höhöhöhöö. Ethä siä oo ikinä ymmärtäny mistää yhtää mitää ku oot nii hölömö. Et ees osaa mitää, et oo ikinä osannu, siä oot sellane ääliö et vesikii on siua viisaampi, sellane hölömö siä oot. Mite siusta tulikii noi vitu tyhmä.
t.isäs
Vierailija kirjoitti:
Taasko? Jos aihe koskettaa sinua, miksi et kirjoittanut avausta minä-muodossa? Jos se ei kosketa henkilökohtaisesti niin miksi et kerro, mikä tapahtuma, viestiketju tms. sai sinut ajattelemaan aihetta. Ja jos jostain viestiketjusta on kysymys, niin miksi et kirjoittanut kommenttiasi suoraan sinne.
Mitä oikeastaan ajat tällä avauksellasi takaa?
Täällä aika monikin viestiketju inspiroi ihmettelemään. Viimeisenä tuo, missä nainen haluaa poistaa/vaihtaa avioehdon ennen lapsen saamista. Ihmettelen tuon suhteen molempia osapuolia, kuulostaa molempien asenteet mun korvaan oudon kylmiltä. Samoja ajatuksia on herättänyt täällä moni muu keskustelu.
Ei koske minua henkilökohtaisesti. Halusin kai vain heittää omia (idealistisia?;D) ajatuksiani ilmaan, jos jotain kiinnostaa keskustella aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastaa toista?
Oon samaa mieltä aloittajan kanssa. En yksinkertaisesti jaksa laskea sentilleen kuka jaksoi mitäkin ja milloin jne. Raha on vain rahaa. Siksi naurattaakin kun avopuoliso välillä kaivaa esiin eurolleeb jotain satasia ja kymppejä "tuossa sulle kun maksoit silloin sen ravintolareissun ja telkkarin tms", vaikka olen sanonut että näen ne meidän yhteisinä hankintoina enkä jaksa laskeskella sellaisille hintaa. Tarjoan tai lainaan myös ystäville mielelläni eikä meidän kaveripiirissä harrasteta yöllistä sentilleen ravintolassa laskemista. Esim baarissa usein joku menee hakemaan kaikkien juomat, joku toinen sitten seuraavan kierroksen jne.
Vierailija kirjoitti:
No ethä siä voi sitä ymmärtää ku et ymmärrä mitää muutakaa, siä oot nii vitu tyhmä. Höhöhöhöö. Ethä siä oo ikinä ymmärtäny mistää yhtää mitää ku oot nii hölömö. Et ees osaa mitää, et oo ikinä osannu, siä oot sellane ääliö et vesikii on siua viisaampi, sellane hölömö siä oot. Mite siusta tulikii noi vitu tyhmä.
t.isäs
Sori iskä.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä aloittajan kanssa. En yksinkertaisesti jaksa laskea sentilleen kuka jaksoi mitäkin ja milloin jne. Raha on vain rahaa. Siksi naurattaakin kun avopuoliso välillä kaivaa esiin eurolleeb jotain satasia ja kymppejä "tuossa sulle kun maksoit silloin sen ravintolareissun ja telkkarin tms", vaikka olen sanonut että näen ne meidän yhteisinä hankintoina enkä jaksa laskeskella sellaisille hintaa. Tarjoan tai lainaan myös ystäville mielelläni eikä meidän kaveripiirissä harrasteta yöllistä sentilleen ravintolassa laskemista. Esim baarissa usein joku menee hakemaan kaikkien juomat, joku toinen sitten seuraavan kierroksen jne.
Huh kuinka huonoa suomea, sori autocorrect virheistä:D kirjoitan bussissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastaa toista?
No silloinhan ei olekaan mitään väliä, meneekö paremmin tienaava yksin ravintolaan syömään vai ei. Eikä huonommin tienaavan tarvitse suuttua, jos hänelle ei tarjota.
Mikä on pihiys?