Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa kokemuksesi mukaan empaattisimmat ihmiset?

Vierailija
30.10.2018 |

Niin, missä maassa tai maissa on kokemuksesi mukaan empaattisin ja lämminhenkisin väestö?
Tai minkä maalaiset ovat lämminhenkisimpiä (olet hengaillut jonkun maan yhteisössä muualla kuin heidän kotimaassaan)?

Vastaukset mielellään niiltä, joilla on oikeasti kokemusta ko. maan väestöstä, eli muuta kuin turistimeininkiä (koska turistien kanssa tekemisissä olevien paikallisten käytöstä säätelee usein raha).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan arabit ja venäläiset ovat empaattisimpia ja lämpimimpiä.

En väitä tätä miksikään yleiseksi totuudeksi, mutta itse olen saanut eniten lämpöä osakseni heiltä.

Vierailija
2/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä

Vierailija
4/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole. Ihmiskunta on saatanasta. Oma venäläinen mummoni oli kyllä ystävällinen ja empaattinen.

Vierailija
5/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaassa.

Sipsien syönti yhdistää ja tekee leppoisaksi.

Vierailija
6/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ihaillut venäläisten vieraanvaraisuutta. Mulla oli lapsuudessa vanhassa kotikaupungissa venäläisiä kavereita ja niille oli ehdottoman tärkeätä että vieraat viihtyy ja aina jotain tarjoiltavaa, teetä vähintään. Yleensä myös ruokaa laittavat ja heille tärkeää että vieraatkin syö. Ja kylään tullessa jotkut tuovat jotain tuomisia, vaikka ei mitään pyytäisi ^^ Myös heidän äitinsä olivat aina todella huolehtivaisia ja lämpimiä.

Okei en tiedä onko tää sitä empaattisuutta mitä tarkoitat, mutta lämminhenkisyyttä ainakin.

Vierailija
7/11 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmissä maissa keskimäärin kuin rikkaissa, mutta siinä saattaa olla ainakin osittain taustavaikuttimena raha.(??)

On tärkeää, että turisti tulee uudelleen.

Huonointa kohtelua taisin saada Englannissa. Tai sen hotellin henkilökunnalta... niille on ihan samantekevää, tuleeko turisti uudelleen.

Vierailija
8/11 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhemmissä maissa keskimäärin kuin rikkaissa, mutta siinä saattaa olla ainakin osittain taustavaikuttimena raha.(??)

On tärkeää, että turisti tulee uudelleen.

Huonointa kohtelua taisin saada Englannissa. Tai sen hotellin henkilökunnalta... niille on ihan samantekevää, tuleeko turisti uudelleen.

Minä taas olen saanut parasta kohtelua nimenomaan Englannissa. Huonointa puolestaan Pohjois-Saksassa.

Turistina on kyllä hirmuisen vaikea sanoa, mitä asiakaspalvelun laatu kertoo sen maan yleisestä empaattisuustasosta. 

Vierailija
9/11 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset..

Vierailija
10/11 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tansaniassa oli aivan ihania ihmisiä. Tuntemattomillekin tarjotaan siitä vähästä mitä on, eikä kukaan näytä puhuvan paskaa toisistaan. Toisia kannustetaan ja perhearvot ovat korkealla. Välillä kyllä ärsytti se kun suurin osa näytti luulevan, että kaikki valkoihoiset on miljonäärejä, ja että suomalaisilla opiskelijoillakin riittää rahaa aivan kaikkeen. Onhan tuossa tietysti totuuden jyväkin, kun vertaa keskivertotansanialaisen ja -suomalaisen varallisuutta. Mutta he eivät tiedäkään sitä, että Suomessa melkein mikä vaan maksaa kymmenen kertaa enemmän ja että on oltava kunnon talo jos meinaa selvitä talven yli. Ja kasvikset pitää rahdata ulkomailta talvisin, kun täällä ei kasva mikään puolet vuodesta. Voin kuvitella, miten järkyttyneitä monet esim. Somaliasta tulleet maahanmuuttajat ovat olleet, kun ovat tajunneet, ettei täällä kaikki elä herroiksi.

Jotkut amerikkalaiset on myös todella empaattisia ja huomaavaisia. Mutta ei todellakaan kaikki.

Vierailija
11/11 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut amerikkalaiset on myös todella empaattisia ja huomaavaisia. Mutta ei todellakaan kaikki.

Monet amerikkalaiset ovat kyllä erittäin avoimia ja ystävällisiä, ja heidän kanssaan on helppoa aloittaa keskustelu. Mutta tuollaisen kulttuurin kääntöpuoli on sitten se, että kaikista ystävällisistä ihmisistä ei voi olla varma, onko se aitoa vai ei. 

Briteissä on paljon samaa kuin amerikkalaisissa. Pidän brittien kohteliaisuudesta ja ystävällisyydestä, ja he ovat yleensä myös erittäin hienotunteisia. Eivät töksäyttele henkilökohtaisia kysymyksiä kuten esim. saksalaiset (tai jotkut suomalaiset). Brittien ystävällisyyden toinen puoli on sitten se, että oikein mitään asioita ei voi sanoa suoraan ja kaikkea pitää pyydellä anteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi