Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen luksusta keskituloisella Suomessa

Vierailija
30.10.2018 |

Olen keskituloinen ja luksusta elämässäni on Coca Cola Light 2-pack (hyvää, mutta ravintoarvoiltaan täysin turhaa) ruokaostosten lisäksi, halogeenilamppujen polttaminen (halogeenilamput kuluttavat hirvittävästi sähköä) sekä leivän ostaminen kaupasta (kotitekoiset sämpylät olisivat edullisempia). Lisäksi nautiskelen siten, että ostan alennusmyynneistä ja kirppiksiltä joskus kirjoja. Millaisia arjen luksusnautintoja teillä muilla on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiikaan pokee ja läpytän.

Vierailija
2/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoito kotona, kynsien lakkaus, kynttilöiden polttelu, herkuttelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri ostin kirpputorilta 8 €:lla mekon, josta en ole varma, käytänkö sitä loppujenlopuksi montaakaan kertaa... varsinkaan nyt talvella.

Yleensä oon tosi tarkka, kirppikselläkin käyn harvoin (just ettei tulis turhia heräteostoksia) ja uutena ostan itselleni vain alusvaatteet (nekin halpakauppojen alennuksista, rintsikoista en oo varmaan koskaan maksanut kymppiä enempää, viineks löysin 3 eurolla) ja sukat sekä kengät. Ja jos jotain tarvittavaa ei käytettynä löydä.

Pari kertaa kuukaudessa käyn kahvilassa ostamassa kahvin ja jonkun pullan. Tää on mulle spesiaali tapaus, yleensä jonkun kaverin kanssa.

Niin ja elokuvissa käynti on mulle suuri luksushetki! Ja oonkin aika tuhlailija sen suhteen, tänä syksynä oon käyny kattoon jo kolme elokuvaa. Kallista on.

Mutta siinäpä ne. En osta/juo limsaa, alkoholia, mehuja, en tupakoi, en käy baareissa, en harrasta sisustamista, enkä mitään kallista.

En tiedä olenko virallisesti keskituloinen, bruttopalkka noin 2300 €/kk. En vissiin, mutta rahaa säästyy jemmaan, ja kaiken saan mitä tarvin, joten kuvittelen olevani sitä.

Vierailija
4/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on autossa halogeenilamput. Näin pimeällä niiden polttaminen on tosiaan luksusta. Köyhät kyykkyyn

Vierailija
5/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ihan liian usein vissyä pikkupullosta. Hanavesi olisi ilmaista. Huono omatunto tulee enemmän ympäristön takia kuin rahasyistä, tosin.

Vierailija
6/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aamuvuorossa valmiin kahvin 2,80e vaikka voisin keittää työpaikalla 🤭 menee 6e viikossa tuohon..

Vierailija
7/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, parasta luksusta minulle on kerran kahdessa viikossa käyvä siivooja. En helpolla siitä enää luopuisi, niin ihanaa on tulla siivottuun kotiin. 

Vierailija
8/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti-illat, sellaiset kun ei tarvi tehdä kotitöitä vaan voi vaan olla, lukea kirjaa ja kuunnella musiikkia.

Ne päivittäiset hetket kun istutaan miehen kanssa ruokapöydän ääreen ja jutellaan syömisen ohella päivästä jne.

Satunnaiset viinilasilliset silloin tällöin.

Vierailija
9/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on autossa halogeenilamput. Näin pimeällä niiden polttaminen on tosiaan luksusta. Köyhät kyykkyyn

Sulla on sitten tosi vanha auto. Nimittäin kun xenonit syrjäytti halogenit jo kauan sitten, nyt ledit ovat syrjäyttämässä tai jo syrjäyttäneet ledit ja joissakin premiumeissa on jo laserit, että...

Vierailija
10/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon ihan liian usein vissyä pikkupullosta. Hanavesi olisi ilmaista. Huono omatunto tulee enemmän ympäristön takia kuin rahasyistä, tosin.

Hanavesi ilmaista? Missä?

Vierailija
11/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen luksusta on kun ei tarvitse käyttää liikaa aikaa ja energiaa pakollisten ostamiseen. Esimerkiksi eilen puhelin meni rikki, tänään menin ensimmäiseen kauppaan ja ostin uuden viidessä minuutissa. Oman ajan käyttäminen muuhun kuin shoppailuun on luksusta. Olen ehkä keskimääräistä hyvätuloisempi ja enemmän kiinni töissä.

Vierailija
12/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet. Siis smoothiebaareista tehtyinä, ei mitään tetra tai pullokamaa (no ostan mä välillä niitäkin).

Vaikka mitä kuulkaa, kun alkoholiiin menee alle 10 e/kuussa (tupakista ja huumeista puhumattakaan). Olen Helsingin keskustassa töissä, täällä saisi ruokalasta mössöä halvalla mutta aika usein käyn lounaalla yli 10 e hintaan. Eikä ole lounareita kun on tää kanttiini. Pihtaan sitten illallisessa.

Vierailija
13/13 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelen liikaa kaikkea ylipäätäs. Viimeisin Marimekon lakanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi