Paino ei lakkaa nousemasta
Pätkätyö elämässä käy aina niin että kun jään työttömäksi paino nousee aina sen 5-6 kilo heti ensimmäisen kuukauden aikana.
Nyt itkin ja olen aivan epätoivoinen. Olen vain kotona enkä kuluta yhtn mitään, en tiedä miten pitäisi syödä. Minulla ei ole ongelmia ja ruokavaliokin perustervellinen. Tässä kuussa olen leivonnut muutaman kerran ja nämä kilot tulivat siitä.
Yhdet pikkujoulut tulossa enkä enään mahdu mekkoon jonka ostin tasan kuukausi sitten, itku tulee!! Mitä voin tehdä että saan painon alas?? Kulutukseni aivan nollissa kun ei tarvi mihinkään mennä päivisin.
Kommentit (14)
Jos kulutus on nollassa, niin se energian saantikin pitää sitten nollata. Kahvista sokerit ja maidot pois eikä pullaa kylkeen. Ruokaillessa annoskoot tarkkailuun. Itselläni ainakin karkaa aina annoskoot ihan järkyttäviksi, kun vertaa vaikka johonkin valmisaterioihin. Vaikken muuten niitä yleensä suosittelekkaan, niin tuollaisesta mikromätöstä helposti tarkistaa onko se normaaliannos sinnepäinkään vai tärähtääkö toista tuhatta kaloria sekä lounaalla että päivällisellä.
Jos kulutat vähän, sinun täytyy syödä kaloreita vähemmän. Se "perusterveellinen" ei siis välttämättä riitä. Kaloreita voi vähentää monella tapaa: pienentää syötyjä määriä, vähentää herkutteluja, vähentää ruoan kaloritiheyttä lisäämällä kasvisten osuutta jne.
Ongelmani on se että syön hyvin ja tervellusesti. Kun tulee näitä turbolihomis kuukausia niin syön valtavia määriä voita ja vehväjauho leipomuksia. En syö karkkia enkä roskaruokaa, en pidä kaupan tuotteista vaan rakastan tehdä ruokaa ja syksysin leivon päivittäin jotain.
Olen tällä hetkellä täynnä rasvaa ja hiilareita. Suurin ongelma on se että saam itteni kuntoon mut siihen menee kuukausia.
Aloitin työt nyt tammikuussa ja loppuivat nyt syyskuussa, fyysinen työ ja söin todella kurinalaisesti silti tässä ajassa lähti vain 2 kiloa.
Eli viikossa saatan lihoa 3 kiloa ja sitten eivät millään lähde enään pois.
Jos karsin vielä enemmän niin mistä riittävästi ravintoaineita? Pitäiskö purkista ottaa?
Pistäkää esimerkkiruokia mitä voisin syödä. Saattaa olla että jos nyt oikein ryhdistäydyn niin lähtee paino hyvin pois. Minulla ei ole koskaan nälkä.
Mitä teen? Päivät liian pitkiä, saatan tehdä tunnin lenkki mutta sitte taas istuu kotona. En millään kuluta. Meen 23.00 nukkumaan ja herään 8-9 maissa. Se liika nukkuminen lihottaa myös. Jos herään liian aikaisin niin päivät venyvät liian pitkiksi.
Itsellä jeesasi se kun kännykkään latasin appsin johon listasin tasan kaiken mitä laitoin suuhun. Luulin olevani suunnilleen kärryillä siitä kuinka paljon syön, mutta kun jokaisen dumlen, viinilasin jne. laitoin ylös, niin parin viikon sisällä hahmotti todella hyvin mistä se energia tulee ja mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Sen parin viikon jälkeen pystyi hyvin jättää kirjailun pois kunhan jatkoi vain jokaisen syömisen miettimistä. Niin sitä vaan yhtäkkiä huomasi että paino alkaa putoomaan kun "todistetusti" kulkee miinuskaloreilla.
Olen ap. Yksi asia joka turhauttaa valtavasti on se että mieheni on hoikka ja hänen pitää oikeasti syödä valtavia määriä ruokia ja paino pysyy samana, hänen paino on aina sama. Minä taas lihon heti.
Olemme epäsopusuhtaisen näköinen pari.
Eiköhän sinun ap pitäisi saada ne "turbolihomiskaudet" jäämään pois tai edes vähän kohtuullisemmiksi herkutteluiksi, eikä vähentää entisestään siitä terveellisestä syömisestä.
Eli jos ei ole kulutusta, leipomusten syömiset minimimääriin tai kokonaan pois jos ei kohtuudessa osaa pysyä.
Onko kilpirauhaskoe tehty?
Joskus työttömällä on sama kuin omilleen muuttavalla: aiemmin joku ulkoinen, ruokatunti tai äiteen ruoka säännöllisesti, on rytmittäneet elämää. Kun sitten jää omilleen, täytyykin alkaa kellottamaan tai vanhemmoimaan itseä. Mieti noita ulkoisia kellonaikoja, ruoka-annosten kokoa ym. Äläkä mieti omia impulsseja niin. Ne on tunnetta, ei järkeä.
Keittiössä on kiva puuhastella, mutta leipomisen sijaan voi tehdä jotain muuta. Salaatteja ym. Yksi resepti jossa banaanista tehtiin smoothiekoneella vaahto ja paistettiin, mutta en muista tarkkaa reseptiä. Aina kun hiukoo, juo lasi vettä.
Myöskin smoothien laittamisessa saat ajan kulumaan, kannat kaupasta sitruksia, kuorit, viet kuoret roskiin.
Esim tanssi on kivaa liikuntaa, kokeile. Jos tanssi ei kiinnosta, joku kotijumppa sitten. Netissä on paljon ohjeita. Onko lähellä uimahallia tai kirjastoa jonne voit kävellä? Jos lukee kirjoja, ei tuu koskaan aika pitkäksi.
Lisää kulutusta. Nyt sulla on aikaa laittaa oma kunto kondikseen, ajattele se niin. Kiität itseäsi myöhemmin tästä valinnasta, et siitä, jos valitset tuon tien, joka johtaa vähintään diabeteksen puhkeamiseen lähivuosina.
Jos et jaksa lähteä ulos liikkumaan, niin tässä hyvä jumppa:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kulutusta. Nyt sulla on aikaa laittaa oma kunto kondikseen, ajattele se niin. Kiität itseäsi myöhemmin tästä valinnasta, et siitä, jos valitset tuon tien, joka johtaa vähintään diabeteksen puhkeamiseen lähivuosina.
Jos et jaksa lähteä ulos liikkumaan, niin tässä hyvä jumppa:
Nämä on hyviä, mutta onko niin ettei cardioharjoitusta tms voi tehdä ilman hyppimistä? Sattuu olemaan suuret rinnat, joita ei liivit pitele.
Kiitos ihmiset todella hyvistä vinkeistä! <3
Olen koko elämäni taistellut ruuan kanssa, jopa ihme miten olen pysynyt normaalimitoissa. Ruoka maistuu niin järkyttävän hyvältä, en millään kykene pysymään kohtuudessa.
Nyt iän kanssa olen päättänyt että olen 6kk syömättä herkkuja ja sitten esim. Lokakuu pitänyt herkuttelu kuukautena, kun päätän herkutella niin saan todellakin painon nousemaan montaa kiloa. Tämä on kuin juoksisi kilpaa.
Kui hölmö voi olla? Tulen vain vihaiseksi kohtuus syömisestä :( pieni annos jotain saa minua raivon partaalle ja oikeasti tulen moneksi päiväksi surulliseksi. Sitten se just kostantuu sillä että päätän pitää herkku lokakuu.
Vierailija kirjoitti:
Tulen vain vihaiseksi kohtuus syömisestä :( pieni annos jotain saa minua raivon partaalle ja oikeasti tulen moneksi päiväksi surulliseksi. Sitten se just kostantuu sillä että päätän pitää herkku lokakuu.
Tunnelukkoja? Jos monta päivää potee jotain ruokaa, on ongelmia korvien välissä.
Oletko katsonut peiliin ettet ole muuttunut Muumiksi?
Mene lenkille. Aloita karsimalla ruokavaliosta kaikki turha; kalorilliset juomat, sokeri ja valkoiset pullamössötuotteet.