Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen takki on muotia?

Vierailija
30.10.2018 |

Millainen takki kannattaisi syksyksi ja talveksi hommata? Mikä väri?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta, et erotu massasta!

Vierailija
2/23 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa takkia, joka on nyt "muotia".Osta ennemmin takki, joka täyttää tarpeesi, eli on sopivan lämmin, sopivan mittainen, sopii jo valmiiksi omistamiisi vaatteisiin, ja on niin laadukas ja ajaton, ettei tarvitse seuraavaan 10 vuoteen miettiä takin ostoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku makkaratakki päälle vaan ja sovit joukkoon :D

Vierailija
4/23 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tai kamelin värinen laadukas pitkä villakangastakki on ajaton ja aina muodissa.

Vierailija
5/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan hyvään aikaan oikeat ihmiset eivät ikinä käyttäneet mustia vaatteita ennen klo 1800. Mustat vaatteet kuuluivat palvelijoille. Poikkeuksena hautajaiset. Hillityt business-värit olivat ja ovat edelleen sinisen tummemmat sävyt ja harmaa. Älä missään nimessä osta mustaa takkia ellei ole runsaasti hautajaisia tiedossa. Kamelinkarvan värinen ulsteri tai vastaava on hyvä valinta ja sitten jokin värikkäämpi parka toiseksi takiksi.

Vierailija
6/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäväinen kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan oikeat ihmiset eivät ikinä käyttäneet mustia vaatteita ennen klo 1800. Mustat vaatteet kuuluivat palvelijoille. Poikkeuksena hautajaiset. Hillityt business-värit olivat ja ovat edelleen sinisen tummemmat sävyt ja harmaa. Älä missään nimessä osta mustaa takkia ellei ole runsaasti hautajaisia tiedossa. Kamelinkarvan värinen ulsteri tai vastaava on hyvä valinta ja sitten jokin värikkäämpi parka toiseksi takiksi.

Mikä oli tämä "vanha hyvä aika" ja keitä olivat nämä "ihmiset", joita tämä sääntö koski?

Vierailija
7/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muodissa saunatakit, eli pirun iso, nilkkoihin asti ylettyvä takki, joka kiritään vyöllä kiinni. Sellainen sitten.

Vierailija
8/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Didriksons parkatakki on aina muodissa. Sitten vanha kunnon Rukan keltainen sadetakki on aina täydellinen. Alle villapaita ja tarkenee talvella.

Vierailija
9/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin Pietarissa monella naisella sellaisen leveähelmaisen, a-linjaisen polviin ulottuvan toppatakin. Vyötäröllä oli vyö. Tän tyyppisiä https://goo.gl/images/43KSgv

Vierailija
10/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Didriksons parkatakki on aina muodissa. Sitten vanha kunnon Rukan keltainen sadetakki on aina täydellinen. Alle villapaita ja tarkenee talvella.

Mä en kyllä tarkenis.

Vierailija
11/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotia ovat väljät, laatikkomaiset ”villakangas”takit, pituus vaihtelee lantiolta nilkkoihin. Vähän vanhempaa, mutta ihan köyttökelpoista käyttömuotia ovat tikatut toppatakit (untuvalla tai vainulla, ei väliä).

Vierailija
12/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäväinen kirjoitti:

Ai palvelijat ei ole oikeita ihmisiä? Tuskin kovinkaan monella av-mammalla kuitenkaan on palvelijoita tai edes tuntee ketään jolla niitä olisi, joten ei ole vaaraa joutua palvelijaoletetuksi mustissa vaatteissa.

Vierailija
13/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaat että sadetakilla pärjäisi parinkympin pakkasessakin? Minä en ainakaan mitenkään voisi kuvitellakaan tarkenevani, vaikka olisi millainen villapaita alla.

Vierailija
14/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt untuvatakki, musta, tai harmaa.

ps. Asian vierestä: -  Tämä AV-palsta ei toimi. Uudet avaukset ei pääse läpi, vaikka olen laittanut jo useampia. Vain pitkät ketjut jäävät etusivulle. Joku sensu*ri jumittaa uusien avauksien läpipääsyä. Raukkamaista!

Vierailija
15/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. Asian vierestä: -  Tämä AV-palsta ei toimi. Uudet avaukset ei pääse läpi, vaikka olen laittanut jo useampia. Vain pitkät ketjut jäävät etusivulle. Joku sensu*ri jumittaa uusien avauksien läpipääsyä. Raukkamaista!

Kyse on vain siitä, että palsta ei toimi. Ei kannata kiihtyä.

Vierailija
16/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotia ovat väljät, laatikkomaiset ”villakangas”takit, pituus vaihtelee lantiolta nilkkoihin. Vähän vanhempaa, mutta ihan köyttökelpoista käyttömuotia ovat tikatut toppatakit (untuvalla tai vainulla, ei väliä).

Ostin sellaisen vuosi sitten. Kyllä nyt on muotia ne "saunatakit" mitä joku kirjoitti.

Vierailija
17/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, meinaat että sadetakilla pärjäisi parinkympin pakkasessakin? Minä en ainakaan mitenkään voisi kuvitellakaan tarkenevani, vaikka olisi millainen villapaita alla.

Järkeä saa tietenkin käyttää. Jos pakkasta on -20 astetta ja enemmän niin takki sen mukaan. Pakkasta alle -10 astetta niin hyvin pärjää villapaita sadetakki yhdistelmällä.

Vierailija
18/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että palsta ei toimi. Ei kannata kiihtyä.

Joo, joo, yritän olla kiihtymättä. Olen saamassa massiivisen kiukkupotkuraivarin!

Vierailija
19/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoturkki, itseltä löytyy pitkää ja lyhyttä mallia eriväreissä.

Vierailija
20/23 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näin Pietarissa monella naisella sellaisen leveähelmaisen, a-linjaisen polviin ulottuvan toppatakin. Vyötäröllä oli vyö. Tän tyyppisiä https://goo.g l/images/43KSgv

Sopivat hyvin venäläisille pitkäsäärisille kaunokaisille.

Mutta ei tod. suomalaisille persjaloille.

-M52-

Oli monenkokoista ja -pituista naista jotka olivat pukeneet päällensä tuollaisen takin. Enkä edes tiedä oliko kaikki edes venäläisiä, oli aika paljon turisteja liikenteessä keskustassa. Ja varmasti kaikki pukevat päälleen sellaisen takin jossa itse viihtyy ja kokee sopivan omalle varrelleen, ihan riippumatta kansallisuudesta tai muiden mielipiteistä.