Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kaikki voi olla suvaitsevaisia?

Vierailija
29.10.2018 |

Minulla on ystävä, joka paljastui lesboksi. Vaikka itse en olekaan, ei se haittaa yhtään, olen edelleen hänen ystävänsä. Olisi ollut tylyä lopettaa ystävyys vain tuolla perusteella. Kuitenkaan kaikki tuttavspiirissäni eivät ymmärrä, eivät voisi olla sellaisten ihmisten ystäviä. Yleisesti ottaen ihmiset muutenkin pitävät minua suvaitsevampana, mutta minusta se on pelkästään hyvä asia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsisitko minutkin, jos olisin ystäväsi ja paljastuisin pedofiiliksi?

En tietenkään! Toi nyt on ihan eri asia. Oli kyse lesbojen hyväksymisestä.

Lesbouden suvaitseminen mutta pedofilian tuomitseminen kuulostaa aika vahvasti moraalisen muodin orjuudelta – siis omaksutaan miettimättä mielipiteet ympäriltä. AP olisi todennäköisesti kannattanut esimerkiksi 1800-luvun alun Etelävaltioissa orjuutta ja 1930-luvun Saksassa kansallissosialisteja.

Vierailija
22/22 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsisitko minutkin, jos olisin ystäväsi ja paljastuisin pedofiiliksi?

En tietenkään! Toi nyt on ihan eri asia. Oli kyse lesbojen hyväksymisestä.

Ahaa, mitä sitten sanoisit, jos ystäväsi paljastuisi pedofiiliksi? "Lakkaa olemasta pedofiili"? "Sinua ei pitäisi olla olemassa"? "Olisit pysynyt lukollisessa kaapissa loppuikäsi"?

Pedofiilien hyväksyminen ja lasten ahdistelun hyväksyminen ovat aivan eri asioita. Pedofiiliutta ei voi valita, mutta lapset voi jättää rauhaan.

En usko että tulisi tuollaista tilannetta vastaan. Suvaitsisitko itse sellaisen ihmisen ystäväksesi? Vai testasitko vain?

Kaikilla on luurankonsa kaapissaan ja ristinsä kannettavanaan, enkä tiedä, miksi pedofiili olisi sen pahempi kuin muutkaan. Tietenkin riippuu siitä, miten hän itse suhtautuu taipumukseensa, ajatteleeko hän olevansa oikeutettu toteuttamaan sitä vai ei. En ehkä pyytäisi pedofiilikaveriani mukaan uimahalliin lasteni kanssa, tuskin lapsenvahdiksikaan ellei hän olisi erityisen pitkäaikainen sydänystävä, johon voisin luottaa kuin itseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla