Muistatko kesän helteet?
Muistan. Oli sellaista helvettiä, että en valita PÄTKÄÄKÄÄN näistä viilenevistä keleistä.
Kommentit (37)
Aika on tosiaan teillä pahveilla kullannut muistot. Minkäänlaista empatiakykyä teillä ei ole helteiden ja kuivuuden takia kuolleita ihmisiä ja eläimiä kohtaan. Kunhan MINULLA on kaikki hyvin. Ihmettelen suu auki itsekkäitä pölvästejä, jotka rakastaa helteitä.
Lidl-mies ei myöskään pidä helteestä. On myös hyvin epäterveellistä grillata itseään auringossa, ja sitä aurinkoahan oli tarjolla jatkuvasti viime kesänä. Nyt on mukavaa, sisällä 21 astetta, eikä jotain 28-29.
T. Lidl-mies
Muistan hatarasti sen kuinka en saanut viikkoihin kunnolla nukutuksi, kuinka olin koko ajan ärtynyt, mitään ei jaksanut tehdä ja kuinka kykenin ajattelemaan lähes pelkästään sitä tukalaa kuumuutta ja odottamaan yötä. Ei mikään paras kesä.
Talvi on hirvittävän kärsimyksen aikaa.
Muistan ja oli ihanaa. Ei haitannut vaikka töissä oli 40 astetta lämmintä. Kerrankin tarkeni ja öiset uintireissut ihastuksen kanssa kruunas koko kesän.
Toivottavasti ensi kesä olisi taas kylmä ja sateinen.
Mulla meni kesän parhaat helteet kokonaan hukkaan painiessani eron kanssa. Itkettää kun ajattelen kuinka ihanat säät meni ohi siinä surussa ja tuskassa. Toivottavasti ensi kesänä saan uuden mahdollisuuden nauttia.
Muistan. Ja siksi en lähde marraskuussa minnekään etelään. Joskus aiemmin, kun on ollut kylmä ja sateinen kesä, olen ottanut äkkilähdön, paennut viikoksi marraskuun pimeyttä. Nyt ei ole tarvetta siihen.
Ilmastonmuutosdenialistit eivät muista. Niiden mielestä Suomessa ei ollut viime kesänä joko ainuttakaan hellepäivää tai sitten oli aivan "normaali kesä" koska "kesällä kuuluu olla hellettä" ja "onhan hellekesiä ollut ennenkin".
Muistan. Voisinpa nytkin lenkin päälle istahtaa ulos nauttimaan. Mutta tässä kerään voimia vaatekerrosten riisumiseen.
Muistan! Ihanat pitkät hellejaksot! Kunpa saataisiin ensi kesänä tuosta ihanasta hellekesästä uusinta!
Traumat jäi. Töissä ja kotona 35 astetta lämmintä ja mihinkään ei päässyt pakoon.
Kuka voisi unohtaa niin ihanan kuuman kesän. Tulikuuman, kesäkadun...
Vierailija kirjoitti:
Talvi on hirvittävän kärsimyksen aikaa.
Erityisesti tämä pimeys ja kylmyys harmittaa Afrikasta ja Lähi-Idästä tulleiden nuorten miesten puolesta.
Tämä auringonvalottomuus ja koleus on epämiellyttävää heille.
Muistelen kaiholla. Nyt saa jumittaa taas betonikuutiossa tai palella loskassa tai liukastella jäässä. Jee jee.
Muistan. Tykään kyllä lämpimästä kesästä, mutta se helle oli liikaa. Kun kuumuuden lisäksi oli korkea ilmankosteus öisin, oli todella tukala olo. Sekin oli helpotus, jos välillä oli luvassa "vain" 28 astetta (eikä aina 31) ja jos tuulenvoimakkuus oli edes 6 m/s. Oli mahtavaa, kun sää alkoi viilentyä ja yölämpötilat laskea 15:een ja siitä alemmas.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/