Ruuat, juomat, herkut joista innostuit, vaikka kuvittelit ensin ettet pitäisi niistä yhtään?
Minulla juoma, eli matcha-latte.
Onneksi se on terveellinen vaihtoehto :)
Kommentit (26)
No kyllä sitä sitten oppi tykkäämään kahvin, alkoholin ja röökin mausta, kun ei heti antanut periksi.
Oliivi, kahvia en juo vieläkään. 40v
Sipulikeitto. Ei ihan ensin tulisi mieleen, että sen voi toteuttaa savipadassa uunissa haudutettuna, krutonkeja seassa, juustokuorrute keiton päällä. Ja savipata oli siis yhden hengen annoksen kokoinen. Oli muuten hyvää.
Oatlyn ikaffe maidon tilalla kahvissa. Varsinkin wiener walzerissa se on ehdoton. Muuten en noihin korvikkeisiin sekaannu.
Sushi. Pitkään ihmettelin mikä niissä muka on niin hienoa... sitten maistoin kerran yksissä juhlissa ja se olikin menoa saman tien :)
Oliivit ja feta. Minulla kesti 24 vuotta että opin sietämään niitä yhtään, nyt 5 vuotta myöhemmin kumpikin on suurta herkkua!
Homejuusto :) Toki en pidä niistä kaikista vahvimmista sellaisista, mutta sellaiset raikkaan ja puhtaan makuiset kuten Peltola Blue-juusto. Se tavallinen Aura-juustokin hyvää. Ja italialainen gorgonzola.
Homejuusto minullakin.
Samoin poronliha.
Raejuusto kaurapuurossa. Vuosia yökötti kun näin moista sotkua syötävän mutta kerran koitin ja olikin hyvää! Mehukeittoa tai marjoja en kyllä pysty sekaan enää laittamaan.
Sushi, tosin edelleenkin vain ne versiot joissa ei ole raakaa kalaa.
Sinisimpukat. Miten ihanaa, kun ravintolassa saa padallisen valkoviini-yrtti-voi-liemessä olevia simpukoita ja rapeaa leipää dippaamiseen.
Sushi. Ennen ajattelin sen olevan täysin yliarvostettua enkä edes vaivautunut maistamaan, mutta kun maistoin, tykästyin ikihyviksi. Voisin syödä monta kertaa viikossa jos olisi varaa
Vierailija kirjoitti:
Sushi. Pitkään ihmettelin mikä niissä muka on niin hienoa... sitten maistoin kerran yksissä juhlissa ja se olikin menoa saman tien :)
Sama. Tai itse oikeastaan kuvittelin että varmaan tykkäisin siitä, mutta en todellakaan odottanut että näin totaalisesti siihen hurahtaisin kun lopulta maistoin.
Oliivit
Julia-karkit
Monet juustot
Artisokan sydämet
Monet pähkinät
Nämä nyt ainakin tuli mieleen :D
Tuore korianteri, aiemmin pidin vain korianterinsiemenistä.