Essitalopraami masennuksen/ahdistuneisuuden hoitona - onko kokemuksia?
Kommentit (11)
Totta kai puhutaan ensin lääkärin kanssa. Annoskin on omalla kohdallani jo selvillä. Kysyin vain asiasta, koska itselläni ei ole ko. lääkkeestä aiempaa kokemusta ja olen lukenut lääkkeestä hyvinkin ristiriitaisia juttuja.
Ap
No tuli tosi nolo fiilis kun mielialaa pitää korjata lääkkeillä. Tajusin just siinä kohdassa kun "jouduin" ekan pillerin syömään että taidan oikeasti olla vähän hullu.
Mulla toiminut aivan loistavasti ja olen saanut suuren avun. Ennen essitalopraamia kokeilin mao-takaisinoton estäjiä ja sivuvaikutuksena tuli voimakas pahoinvointi. Nyt ei ole sivuvaikutuksia. Vähän yli vuoden olen käyttänyt. Annos tällä hetkellä 20 mg, eli aika kova, mutta tämä yhdistettynä psykoterapiaan on muuttanut elämäni paljon parempaan suuntaan ja parempaan vaan mennään. :) Tsemppiä sinulle AP!
Aloitin 5 mg, josta hilattiin ylöspäin portaittain, kun en kokenut tarpeeksi hyötyä. /4
Cipralex 20 mg. Erittäin hyvä lääke muuten, mutta vei orgasmit lähes kokonaan. Ei muita sivuvaikutuksia minulla.
Itkeminen loppui noilla kuin seinään, mutta tilalle tuli kuvottava olo ja seksielämän vaikeudet (orgasmin saanti hankalaa). Elämäntilanne oli hyvin vaikea eikä ahdistuneisuus ja unettomuus noilla helpottanut. Vaihdettiin toisentyyppiseen lääkkeeseen ja se taas toimi hyvin. Yksilöllistä varmaan.
Söin pari vuotta, koin jatkuvaa "pöhnää", aamuisin oli vaikea nousta ylös... turrutti ajatuksia, toki auttoi masennukseen.
VIhdoin toiseen lääkkeeseen, nyt käytössä brintellix ollut puolisen vuotta joka ei aiheuta "pöhnää" mutta pahaa oloa fyysisesti. Alan olrmaan loppu pahoinvointiin ja taidan vaihtaa takas ssr lääkkeeseen mikäli lääkärillä ei muuta vaihtoehtoa ole kokeilla. Kai mieluummin se pöhnä kun ainainen paha olo.
Hienoa olis olla ilman.
Ja täältäkö ei tule ristiriitaisia juttuja. On kokemuksia, hyviä ja huonoja, erilaisilla annoksilla eri tilanteissa jne.
Syön 10mg/päivässä. Todella hyvin on auttanut ja oireet hävinneet. Sivuvaikutuksena lihominen ja orgasmikyvyttömyys, tai seksi ei muutenkaan enää kiinnosta millään lailla. Kuitenkin mielestäni positiiviset vaikutukset ylittää negatiiviset
Minulla auttaa. Otan 10 mg/vrk. Ei alussa muuta sivuvaikutusta kuin ruokahalun puute (paino laski), mutta sitten olo tasottui.
Ei ole minulla aiheuttanut ruokahalun lisääntymistä tai muita sivuvaikutuksia.
T sh
Eikös näistä lääkärin kanssa puhuta..?
Käyttänyt olen ja toiminut hyvin, annostuksesta saat luvan puhua hoitotahon kanssa.