Talviaika on täysin p*rseestä
Lapset herää neljältä aamulla, ovat aivan loppu jo klo. 19 illalla. Kun pääsee töistä/ päiväkodista kotiin on jo pimeää, vaikka nukkumaanmenoon on vielä monta tuntia.
Miksi ihmeessä joku haluaisi elää talviajassa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä...mielummin lähtisin töistä niin että olisi edes vähän päivänvaloa. Tuntuu kuin olisi jatkuvasti yö. Pimeää kun lähtee töihin, pimeää kun lähtee töistä. Ja ilmeisesti ihmiset tätä haluavat lopullisesti.
No se hyvä puoli, että äsken töistä tullessa huomasin pihavalon jääneen päälle. Kesäajassa se olisi palanut turhaan ehkä useamman tunnin, kun valoisassa ei huomaa tuollaista.
Muita positiivisia asioita tässä iltapäivän pimeydessä ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä...mielummin lähtisin töistä niin että olisi edes vähän päivänvaloa. Tuntuu kuin olisi jatkuvasti yö. Pimeää kun lähtee töihin, pimeää kun lähtee töistä. Ja ilmeisesti ihmiset tätä haluavat lopullisesti.
Minkäs teet,päivä ei siitä pitene vaikka roklaisit koko ajan sitä kelloa.
Minua ei kiinnosta teinien kouluun lähtö yhtään, joten sillä on turha puolustella talviaikaa. Mitä se hyödyttää katsella ysiltä ikkunasta aurinkoa ja sitten kiroilla neljältä säkkipimeyttä, kun töistä pääsee kotiin? Kun se aurinko nousee kuitenkin esim. tänään täällä Hki:ssakin klo 9:21. Eli mitä hiton iloa tuosta on? Ja laskee jo 15:26, eli ei toivoakaan nähdä vapaalla aurinkoa ulkona ollessa, kiitos talviajan.
Olisi tosiaan kiva kuulla, millä tavalla arkipäivinä. se, että aurinko nousee 9:20, eikä 10:20, näkyy? Kuinka paljon ulkoilette aamuisin? Aamuisin saa päälle vaikka kirkasvalolampun, jolla simuloida aurinkoa. Sitä taas ei kannata pitää enää iltapäivisin päällä
Miten niin? Olen itse äärimmäisen illanvirkku ja aamu-uninen mutta tykkään kyllä kesäajasta enemmän!
Mulle on ihan sama se aamupäivän valoisuus. Vapaapäivinä nukun puolellepäivin, joten jää huomamatta. Työpäivinä taas pönötän konttorilla aamupäivät jolloin taas menee ns. hukkaan aamun valoisa tunti. Illalla töistä tultua sen sijaan pitää lähteä ulkoiluttamaan koirat, ja silloin kaipaisi sitä valoisampaa aikaa jonka pysyvä kesäaika toisi.