Mikä ihmeen tauti? Lämpöä, päänsärkyä, joka paikka kipeenä mutta ei muuta.
Ihan omituinen flunssa ilman varsinaisia flunssan räkäoireita. Onko tällaista liikkeellä? Olo ihan ryytynyt, vaikka lämpö jää alle 38 astetta.
Kommentit (22)
Itsellä ollut pari viikkoa sama.
Nivelet kipeinä ja punottavat.
Lihakset menevät helposti jumiin.
Hengästyy nopeasti.
Jotenkin tukkoinen olo ja lievää pääkipua, mutta nenä ei vuoda eikä yskitä.
Pientä lämpöilyä iltaisin.
Väsyttää.
Ehdin jo epäillä nivelreuman mahdollisuutta, mutta oireet painottuvat liiaksi iltaan jolloin olen melko aktiivinen.
...kyseessä lienee siis influenssa, jota on liikkeellä?
t. 3/3
Hei, tämän mä tiedän!
Se on flunssaton flunssa. Mulla oli tuo pari kuukautta sitten. Ensin viikko tuollaista potemista, jossa olo on kuin flunssassa, mutta ilman funssanoireita. Tästä kun nippa nappa toivuin, niin tuli oikea räkätauti joka kesti viikon. Siitä kun paranin, meni viikko, ja alkoi nuhatauti, johon siis kuului vain nuha. Tästä paletista selviämiseen kului siis n. 4 viikkoa, jotan jaksaajaksaa!
Vierailija kirjoitti:
Hengästyy nopeasti.
Väsyttää.
Ehdin jo epäillä nivelreuman mahdollisuutta, mutta oireet painottuvat liiaksi iltaan jolloin olen melko aktiivinen.
Nämä täsmää täysin! Mullakin vetää illaksi olon sietämättömäksi. Ehkä tätä nyt vain on liikkeellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
t. 3/3
Mä en oikein usko influenssaan, siinä kuume nousee nopeasti ja yleensä tosi korkeaksi
Flunssa.
Paikkoja särkee koska immuunijärjestelmä ohjaa valkosolut torjumaan flunssaviruksia, ja niiden tuottama sytokiini aiheuttaa tulehduksia lihaksissa ja nivelissä.
Luultavasti parin viikon sisään kivut katoavat, tai sitten huomaat olevasi flunssassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengästyy nopeasti.
Väsyttää.
Nämä täsmää täysin! Mullakin vetää illaksi olon sietämättömäksi. Ehkä tätä nyt vain on liikkeellä. Ap
Pukeudu lämpimästi, mene nukkumaan ajoissa, syö sinkkitabletteja ja juo paljon vettä. Ei pullaa eikä hiilarimättöä, ne pahentavat nivelkipuja ja läskistyttävät muutenkin.
Meidän perheessä on ollut tuota samaa. Jokaisella lapsella alkanut päänsäryllä ja kovalla kuumeella, sitten helpottaa mutta ovat olleet täysin veto pois. Viikon päästä sama uudelleen kaikilla. Kuume nousee todella nopeasti ja on ollut ylimmillään 39,3 astetta. Soitin tuosta päänsärystä neuvontaan ja olivat sitä mieltä että olisi influenssaa.
Mä oon alkanu epäillä itelläni listeriaa. Siinä on just tollaset oireet. Lämpöilyä,lihaskipua ja löysää vatsaa lisänä.
Tosin epäilyyn on syytäkin kun söin lomaltapaluun jälkeen 2 vkoa huoneenlämmössaä ollutta homejuustoa. Aattelin,että home kun home.
Vierailija kirjoitti:
t. 3/3
Ei nyt ihan liikkeellä, vasta muutama tapaus Etelä-Suomessa todettu.
Mulla oli eka viikon tollaista, sitten puhkesi silmätulehdus, jonka jälkeen nielurisaan tuli valkoisia peitteitä. Sitten alkoi nuha ja yskä. Kun ne vihdoin loppuivat, niin alkoi helvetillinen kurkkikipu, jota kesti 5 päivää. Nyt kurkkukipu alkaa laantua, mutta leuan imusolmukkeet ovat todella turvonneet. Saa nähdä tuleeko vielä jotain, vai alkaisiko 3 viikon sairastelu olemaan tässä...
Home aiheutti mulle tuollaiset oireet.
Täällä oireena pelkkä kuiva yskä. Ens alkuun mukana järkky väsymys. Nyt hieman parempi mut yskittää ja nieluun valuu räkää. Nenä ei tukossa.
Ihan kun tää ei puhkeis kunnolla tää tauti.
Mulla on ollut kuumeeton influenssa juurikin muuten noilla samoilla oireilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kuumeeton influenssa juurikin muuten noilla samoilla oireilla.
Mielenkiintoista. Oliko diagnoosi varmistettu testillä? Miten osasit hakeutua lekuriin?
Todella monelta oon nyt kuullu että on ton tyyppisiä oireita.
Terveellä aikuisella, jolla on hyvä vastustuskyky, ei useinkaan nouse kuume vaikka olisi kuinka sairas. Kuumetta ei voi pitää minään sairauden tunnistuskeinona, pikemminkin kuumennousu kielii huonosta vastustuskyvystä. Oireiden perusteella kuulostaa jonkin sortin virukselta (influenssa), ne monesti alkavat niin, että tuntuu kuin olisi jäänyt jyrän alle.
Aids