Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin psykoosinestolääkkeen ja lihoin 49kg -> 71kg :( miksi lääkärit eivät VAROITA?!

Vierailija
12.02.2023 |

Tällaset lääkkeet pitäisi kieltää. Nyt sen lisäksi, että olen psykoottinen, olen myös masentunu ja ahdistunut mun painosta sekä työkyvytön näiden johdosta ja tarvitsen ravitsemusterapeuttia kaiken muun hoidon lisäksi. Että kiitosta vaan!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon kaloreita voikaan olla pienessä pillerissä?! Huhhuh. Onpa hyvä, että tavan burana on jokseenkin kalorivapaa. Oltais muuten ylipainoisia ihan kaikki.

Vierailija
2/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt luit lääkkeet sivuoireet? Siellä voi olla maininta ruokahalun kasvusta tai nesteen kertymisestä kehoon. Ihan omaa syytäsi jos ajattelit ettei nuo sinulle iske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt luit lääkkeet sivuoireet? Siellä voi olla maininta ruokahalun kasvusta tai nesteen kertymisestä kehoon. Ihan omaa syytäsi jos ajattelit ettei nuo sinulle iske.

Siellä luki että osa lihoo mutta olin psykoosissa ja lääkäri uhkasi pakkohoidolla ja pakkolääkkeillä jos en ota niitä

Vierailija
4/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon kaloreita voikaan olla pienessä pillerissä?! Huhhuh. Onpa hyvä, että tavan burana on jokseenkin kalorivapaa. Oltais muuten ylipainoisia ihan kaikki.

Esimerkiksi Leponex kyllä vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan ja aiheuttaa diabetesta ja metabolista oireyhtymää mutta huutele sinä vain.

Vierailija
5/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se aiheuttaa sen, että tahtoo syödä enemmän jopa joskus pakonomaisesti.

Vierailija
6/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan yli 150kg enkä ole työkyvytön. Vaihda ammattiin, jossa ei tarvii rehkiä.

Vierailija
7/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat ruokahaluun.

Vierailija
8/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painan yli 150kg enkä ole työkyvytön. Vaihda ammattiin, jossa ei tarvii rehkiä.

Olen työkyvytön harhojen, masennuksen ja ahdistuksen takia. Eli henkisten juttujen.

Vierailija
9/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi on vaan pakko hoitaa, muuten olet vaaraksi itellesi tai mikä vielä pahempaa muille. Varmaan lääkäri olis määrännyt jonkun ei lihottavan lääkkeen, jos sellainen olis ollut. 

Nyt sun tehtävänä olis mennä neuvottelemaan lääkärin kanssa, löytyisikö korvaavaa lääkettä ja aloittaa liikunta, kävely auttaa kaikkeen.

Vierailija
10/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin myös 20kg lääkityksen takia, mutta sitten pudotin painoa. Ruokahalu on pohjaton.

Vierailija
11/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans 20 kg mutta olin jo valmiiksi niin sekaisin etten tajunnut kuin monen kuukauden kuluttua. Nyt on toinen lääke ja kiloista karistettu puolet.

Mä en tuu ikinä tajuumaan, miksi pitää tulla lääkkeiden sivuvaikutuksistakin vittuileen. Mut sen tajuun, että toivon, ettei vittuilijoille kävis näin, koska heidän psyykkeensä ei sitä kestäis ikinä, sen verran heikkoa ainesta.

Vierailija
12/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin mielialahäiriöihin tarkoitettu pilleri aiheuttaa ruokahalun kasvun, toinen nostaa verensokeria ja sitä kautta lihottaa, toinen kerää nestettä, toinen vaikuttaa välillisesti kilpirauhasen toimintaan (aiheuttamatta kuitenkaan kilpirauhasen lääkitystä vaativaa vajaatoimintaa) ja aineenvaihdunta hidastuu... Ja lääkärit aina väittävät ettei voi olla mahdollista, syöt vain liikaa, jos lihot. 

Vierailija
13/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi on vaan pakko hoitaa, muuten olet vaaraksi itellesi tai mikä vielä pahempaa muille. Varmaan lääkäri olis määrännyt jonkun ei lihottavan lääkkeen, jos sellainen olis ollut. 

Nyt sun tehtävänä olis mennä neuvottelemaan lääkärin kanssa, löytyisikö korvaavaa lääkettä ja aloittaa liikunta, kävely auttaa kaikkeen.

Millon te opitte, ettei liikkumalla laihdu vaan sillä mitä syö. Toki joitakin liikunta tukee.

Vierailija
14/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tietää mikä vaikutus lääkkeillä ollut. Itehän sitä on suuhunsa tavaraa laittanut. Itelläkin muistuu mieleen, että osa on lihonnut. Itekkin meinasin alkaa lihoamaan urakalla ja kun vaaka näytti 105kg niin koin havahduksen ja otin itseäni niskasta kiinni. Nyt lukema 93kg ja vieläkin pitäisi laihtua.

Vierailija
15/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaihtoehtoja sinulla oli? Muita lääkkeitä? Vai oliko tuo ainut sopiva lääke mielenterveysongelmasi hoitoon?

Ja jos kerran olet edelleen psykoottinen, niin lääke ei ilmeisesti ole edes auttanut?

Vierailija
16/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin enemmän ennen kuin sairastuin psykoosiin, nyt kärsin syömishäiriöstä ja syön vähemmän. Silti olen lihonut kymmeniä kiloja lääkityksen aloitettua.

Vierailija
17/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon te opitte, ettei liikkumalla laihdu vaan sillä mitä syö. Toki joitakin liikunta tukee.

Se auttaa mielialaan, kun pääsee ylös ja samalla tulee syöneeksi vähemmän.

Vierailija
18/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaihtoehtoja sinulla oli? Muita lääkkeitä? Vai oliko tuo ainut sopiva lääke mielenterveysongelmasi hoitoon?

Ja jos kerran olet edelleen psykoottinen, niin lääke ei ilmeisesti ole edes auttanut?

Psykoosista toipuminen kestää kuukausia, jopa vuosia ja kaikki ei edes koskaan palaudu ennalleen.

Vierailija
19/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se auttaa mielialaan, kun pääsee ylös ja samalla tulee syöneeksi vähemmän.

Voi voi taas, kävele niin parannut psykoosista vai?

Vierailija
20/37 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikissa psykoosilääkkeissä on mahdollisena haittavaikutuksena painonnousu, metabolinen oireyhtymä jne. Osassa vähemmän ja osassa enemmän.

Itse lihoin 20kg ja sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan. mutta no täytyy sanoa että mielummin näin kuin psykoosissa. Ehkä ne siitä alkaa karista kun joskus saa elämän tasapainoon. Jos saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan