Ylihuomenna voit taas käydä tsekkaamassa naapuriesi ja kavereidesi verotiedot verohallinnon toimipisteessä
Aiotteko käydä tsekkaamassa kuinka paljon ystävänne tienaa? Minä ainakin menen ;)
Kommentit (57)
Mitä minä sillä tai näillä tiedoilla tekisin?
Eipä voisi vähempää kiinnostaa. Tai no yksi asia voi - työkaverini exän elämä (se asuu mun naapurissa, ja työkaveri on siitä mahottoman utelias).
jääkö siitä joku merkintä kuka on käynyt katsomassa kenenkin tietoja?
Toki, otan mukaani perinteiset veroevääni ja vietän mukavan aamupäivän. Seuraavana päivänä otan yhteyttä joihinkin "vanhoihin ystäviini" jotka yllättäen palasivat nyt mieleeni, ja osan blokkaan facessa.
Köyhien tulot ei kiinnosta, muiden tulot saa lukea lehdistä.
Ahneiden yrittäjä-hyväksikäyttäjien tiedot käyn katsastamassa.
Katsoin erään naapurini verotiedot edellisvuonna. Mies käy muka töissä mutta verotiedot paljastavat miehen saavan työmarkkinatuen verran vuodessa :D
Vierailija kirjoitti:
jääkö siitä joku merkintä kuka on käynyt katsomassa kenenkin tietoja?
Ei
Rikolliset saavat tietoa. Miksi tiedot ovat julkisia?
Ei kiinnosta yhtään. Eikä muuten kiinnosta sekään, paljonko joku kohumissi tai rötösherra tienasivat. Käsittämätöntä, että tällaiset tiedot ylipäätään ovat julkisia, kun tietosuojavaltuutettu muuten nostaa metelin, jos esim. urheiluseuran jäsenrekisterissä on "liikaa" tietoa jäsenistä.
Ketä kiinnostaa? Hankkikaa oma elämä ja eläkää sitä niin ei muidet verotiedot jaksa kiinnostaa.
Menen jonottamaan heti illalla, jotta varmasti pääsen ensimmäisenä!
En ole tarpeeksi utelias moiseen. Itse päädyn elämäni ensimmäisen ja ehkä viimeisen kerran lehtien juorukalentereihin, kun ansaitsin yli 100.000€. Taidan ottaa siitä kuvakaappauksen ja tehdä seinätaulun itselleni. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta yhtään. Eikä muuten kiinnosta sekään, paljonko joku kohumissi tai rötösherra tienasivat. Käsittämätöntä, että tällaiset tiedot ylipäätään ovat julkisia, kun tietosuojavaltuutettu muuten nostaa metelin, jos esim. urheiluseuran jäsenrekisterissä on "liikaa" tietoa jäsenistä.
Minunkin mielestä on todella outoa, että Suomen kaltaisessa maassa verotulot ovat julkista tietoa. Eikö niiden pitäisi kuulua yksityisyydensuojan piiriin? Pitäisikö tästä tehdä kansalaisaloite....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mielestä on todella outoa, että Suomen kaltaisessa maassa verotulot ovat julkista tietoa. Eikö niiden pitäisi kuulua yksityisyydensuojan piiriin? Pitäisikö tästä tehdä kansalaisaloite....
Ainoastaa Vihreiden Jani Toivolan ajama homoparien tasa-arvoinen avioliittolaki on mennyt läpi kansalaisaloitteella eduskunnassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulot ovat Suomessa niin salailtava asia tosin kuin esimerkiksi vaikkapa Yhdysvalloissa? Palkkojen salailu mahdollistaa esimerkiksi työntekijöiden eriarvoisen kohtelun työpaikoilla. Mitä hienoa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä tai näillä tiedoilla tekisin?
Paljoinkin ;)
Ai niin, alkaa olla taas se aika vuodesta! Verotoimistoon en aio mennä, mutta tapanani on bongailla vanhoja opiskelukavereita ja iloita jokaisen puolesta, joka löytyy lehtien listoilta. Mieskin on taas listoilla, ja luultavasti monet työkaveritkin. Viime vuoden osakebonukset olivat aika muhkeat.
Mun lähipiiri löytyy ihan lehdistä ;)