Missä on vika kun ihminen ei osaa lopettaa puhumista ja syyttää muita siitä?
Meillä oli luentoja 10 ja 12 välillä aamupäivällä. Niiden jälkeen jäin kirjastoon lukemaan ja odottamaan että ruokalassa ei olisi niin pahasti jonoa. Eräs tuttu liittyi kuitenkin seuraani ja alkoi kertomaan hyvin yksityiskohtaisesti hänen ja miesystävänsä viikonloppumatkasta Madridiin.
Olin lamaantunut sillä lukemisesta ei tullut mitään enkä pystynyt esimerkiksi kirjautumaan mihinkään kun toinen olisi nähnyt salasanat olan yli. En kuitenkaan halunnut riitaantua joten en sanonut kaverille mitään hänen käytöksestä.
Reilun puolentoista tunnin päästä mitta oli kuitenkin täynnä ja sanoin että pitää lähteä. Tulin ihan hetki sitten kotiin ja nyt on whatsapissa kourallinen vihaisia viestejä koska kaverin lempiruoka oli ilmeisesti loppunut. Hän on sitä mieltä ettei minun olisi pitänyt jutella hänelle niin kauan, eli syyttää minua siitä.
Olen aiemmin havainnut muutamalta muulta ihmiseltä samankaltaista käytöstä. Mikä voi olla syy siihen? F84.5?
Kommentit (4)
Se pitää sanoa heti. Dr Philillä oli tuosta joskus hyvä neuvo, en muista tarkalleen että miten se meni, mutta ydinsisältönä: myös sinä suhtaudut toiseen epäkunnioittavasti, jos et tee selväksi, ettei toisen seura ole kaivattua juuri nyt ja korotat itseäsi, kun oletat toisen jotenkin erityisesti loukkaantuvan, kun juuri sinä et nyt halua/ehdi/pysty jutella hänen kanssaan.
En siis tarkoita pahalla, minustakin nuo tilannetajuttomat höpöttäjät on ärsyttäviä. Mutta olen huomannut, että ne ei yleensä sittenkään loukkaannu, kun niille sanoo, että just nyt ei ole se hetki kun jutellaan.
Etkö odottanut että ruokalassa on tilaa
Puheripuloivat ihmiset ovat epäilyttäviä.
up