Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiinnosta kysyn, olisivatko teinin tuoreet viiltelyarvet teillä syy olla pois liikunnan uintikäynneiltä?

Vierailija
29.10.2018 |

Itse en antanut suoraan lupaa jäädä pois, mutta kehotin menemään terkkarille (joka asiasta jo tietää). Saa sitten luvan tai ei.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap teki ihan oikein. 

Kyllä, viiltely kertoo pahasta olosta, mutta enimmäkseen se on vain huomionhakua. Huomiota ylipäätään tai sille pahalle ololleen. Tälle on olemassa oikeita tapoja ja vääriä. Vanhemmat saavat ja pitääkin tuomita viiltely ja osoittaa, että sitä huomiota ja ymmärrystä saa, mutta tapa on aivan väärä. Ohjaaminen kouluterveydenhoitajalle poissaoloa varten on aivan oikea tapa osoittaa, että teoilla on seurauksensa ja vaikka on kuinka huono olo, niin ne on kannettava. Tämähän ei taaskaan poissulje sitä nuorisopsykiatrista ja viiltelyn taustalla olevien ongelmien hoitoa. 

Itse olen asiantuntijatehtävissä ja vaikka viiltelystä on 18 vuotta aikaa, näkyvät arvet vieläkin selvästi. Ei ihan kaikkea nuoren tekemistä tarvitse ymmärtää tai silotella vaikka olisi kuinka huono olo. 

En ole samaa mieltä että viiltely olisi vain huomionhakua. Kyllä sitä huomiota saa helpomminkin kuin hankkimalla itsellensä kuolemanvaaran.

Mutta jos sinun teoria pitäisikin paikkansa, että kyse on huomion hakemisesta, kannattaisiko lapsi sitten ottaa paremmin huomioon jos näin ei ole tapahtunut?

Vierailija
22/24 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap teki ihan oikein. 

Kyllä, viiltely kertoo pahasta olosta, mutta enimmäkseen se on vain huomionhakua. Huomiota ylipäätään tai sille pahalle ololleen. Tälle on olemassa oikeita tapoja ja vääriä. Vanhemmat saavat ja pitääkin tuomita viiltely ja osoittaa, että sitä huomiota ja ymmärrystä saa, mutta tapa on aivan väärä. Ohjaaminen kouluterveydenhoitajalle poissaoloa varten on aivan oikea tapa osoittaa, että teoilla on seurauksensa ja vaikka on kuinka huono olo, niin ne on kannettava. Tämähän ei taaskaan poissulje sitä nuorisopsykiatrista ja viiltelyn taustalla olevien ongelmien hoitoa. 

Itse olen asiantuntijatehtävissä ja vaikka viiltelystä on 18 vuotta aikaa, näkyvät arvet vieläkin selvästi. Ei ihan kaikkea nuoren tekemistä tarvitse ymmärtää tai silotella vaikka olisi kuinka huono olo. 

En ole samaa mieltä että viiltely olisi vain huomionhakua. Kyllä sitä huomiota saa helpomminkin kuin hankkimalla itsellensä kuolemanvaaran.

Mutta jos sinun teoria pitäisikin paikkansa, että kyse on huomion hakemisesta, kannattaisiko lapsi sitten ottaa paremmin huomioon jos näin ei ole tapahtunut?

No niinhän mä kirjotin. Että huomiota pitää antaa, mutta ei sen viiltelyn kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Oman häpeänsä aiheuttanut niin saa kestää seuraukset.

Noin saisi sanoa, viiltelyä ei tehdä että tahallaan haluaa aiheuttaa häpeää, sillä voidaan paeta pahaa oloa, ja se voi olla hätähuuto. Tuo on vaan loukkaavaa sanoa noin. Vähän voisi ajatella mitä sanoo.

Vierailija
24/24 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko uimisen käydä suorittamassa erikseen vaikka jossain uimakoulussa? Jos nykyinen luokka ja/tai liikunnanopettaja ahdistavat jo valmiiksi huonovointista lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän