Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on pimeää ulkona, ja kellokin tulee vasta puol kuusi.

Vierailija
28.10.2018 |

EI paljon enää huvita töiden jälkeen ulos lähteä. Onkohan talviajan puolustajat nyt tyytyväisiä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin huvittaa kitinä yhdestä tunnista. Tervetuloa tänne Inariin, kuukauden päästä aurinko ei nouse ollenkaan. Varmaan vetäisitte ranteet auki, koska sen jälkeen se pysyy horisontin alla noin 36 vuorokautta. Teillä on kolmelta hämärää ja koko elämä kaatuu. Tästäkin vuorokaudesta oli 16 tuntia pimeää.

Oisko vaikka niin, että tuo on mulle ja monelle muulle juurikin hyvä syy olla muuttamatta jonnekin Inariin, kun vituttaa jo ihan tarpeeksi että hämärtää kolmelta? 

Odotan innolla kun joulukuussa on viideltä pilkkopimeää ja vielä kuitenkin pitäisi valvoa monta tuntia. Ja aamulla herätessäkin on pimeää.

Muuta hevonkuuseen täältä suomesta niin ei tarvitse ruikuttaa että on pimeää.

Sitä paitsi ei sun tartte odottaa joulukuuhun että kello 17 on pimeää se on jo marraskuussa, ainakin Helsingissä.

Ja Inarilainen puhui asiaa.

Vierailija
42/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitään järkeä. Kohta saa mennä pimeässä töihin (klo 8) ja lähteä, kun on pimeää (klo 16). Jipii! Ainoa valoisa aika on silloin, kun on toimistossa sisällä. Miksi tämä on niin monen mielestä hyvä juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin huvittaa kitinä yhdestä tunnista. Tervetuloa tänne Inariin, kuukauden päästä aurinko ei nouse ollenkaan. Varmaan vetäisitte ranteet auki, koska sen jälkeen se pysyy horisontin alla noin 36 vuorokautta. Teillä on kolmelta hämärää ja koko elämä kaatuu. Tästäkin vuorokaudesta oli 16 tuntia pimeää.

Olisko niin, että pimeys vtuttaa, koska olisi täysin mahdollista että valoisaa olisi vielä silloin, kun palaa töistä. Olisko.

Vierailija
44/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä kokeiltiin parin vuoden ajan pysyvää kesäaikaa, mutta kansalaiset valittivat niin paljon pimeistä ja synkistä aamuista, että hanke peruttiin ja siirryttiin pysyvään talviaikaan, jolloin aamulla on valoisampaa ja illalla pimeämpää.

En ymmärrä. Kuukauden päästä on joka tapauksessa pimeää myös aamuisin, kun valoisaa tulee joskus ysiltä. Pimeässä tässä töihin mennään nytkin.

Vierailija
45/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä kokeiltiin parin vuoden ajan pysyvää kesäaikaa, mutta kansalaiset valittivat niin paljon pimeistä ja synkistä aamuista, että hanke peruttiin ja siirryttiin pysyvään talviaikaan, jolloin aamulla on valoisampaa ja illalla pimeämpää.

Jos olisit vähän laajemmin tutustunut Venäjän kokeiluun, tietäisit että Venäjällä aikavyöhykkeitä on liian vähän suhteessa maan itä-länsisuuntaiseen leveyteen. Siksi kesäaikakokeilussa osa jo valmiiksi ns. väärillä aikavyöhykkeillä olevista alueista oli selvästi liian kaukana suhteessa keskimääräisiin hereilläoloaikoihin ja toimistoaikoihin.

Vierailija
46/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihmiseen kellojen siirto tunnilla ei vaikuta paskan vertaa. Talvella on suurin osa ajasta pimeää, deal with it. Tai muuta talveksi pois.

Talvella ja talvella! Mutta kun se hämärä alkaa jo elokuussa ja pitkin syksyä aikaisemmin, sama keväällä, jos siirrytään talviaikaan.

Just ja mua häiritsee ihan suunnattomasti että kesällä ei ole pimeää. Ihan sama siirretäänkö kelloja, koskaan ei oo pimeää kesällä. Arvatkaa vaan oonko väsynyt töissä kun koko kesän joudun valvomaan. Kyllä mä nyt niin kovin vaadin että auringolle jotakin tehdään kesäaikana. Vähintään toukokuu-elokuu, sinä aikana on jotenkin saatava pimeyttä suomeen.

Ja turha selittää mistään pimennysverhoista mun kroppa aistii että on valoisaa, niin.

Ihan sama kun sanois, että jos pimeys ahdistaa niin laittakaa valot päälle. Eihän se nyt auta, eihän.

Vierailija
47/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI paljon enää huvita töiden jälkeen ulos lähteä. Onkohan talviajan puolustajat nyt tyytyväisiä?

Mutta aamut ovat valoisampia.

Tähdistä ehtii nauttia jo illasta.

Vierailija
48/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse asua Inarissa kun jo Helsingissä asuessa kärsin kaamosmasennuksesta. Suunnittelen vakavasti muuttoa maahan, jossa olisi valoisampaa. Kyse ei ole pelkästä tunnista vaan kumuloituvasta valon määrästä.

Vierailija
49/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän pimeydestä ja kylmyydestä valittajien elämä täytyy olla rankkaa :D Muuttakaa jonnekin aurinkoiseen ja lämpimään maahan kerta niin sapettaa? Se pimeys ja kylmyys tulee joka vuosi, miten te jaksatte vuodesta toiseen valittaa? Joka syksy se alkaa tällä palstalla tuo ininä kun on niin pimeää ja palelee, voi nyyhky! Kyllä on teillä pienet murheet.

Vierailija
50/53 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Pimeys ja syys- ja talvi-illat on ihania.

Vierailija
51/53 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sie etelän henkilö valitat? Muuta tänne Lappiin. Meillä on talvisin kaamos, mutta lumi valaisee mukavasti, toisin kun teillä siellä etelässä.

Vierailija
52/53 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko nousee kahdeksalta ja laskee neljältä. Käytännössä siis saattaa nähdä vilauksen töistä lähtiessä.

Vierailija
53/53 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta jonnekkin missä on katuvalot,tai osta taskulamppu jos lähikaupassasi sellaista myydään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä